Przebudowane turystyki i inne modele na rok 2014 – galeria zdjęć Harley-Davidsonów
MotoRmania
21 sierpnia 2013

Ponadto wprowadza model Fat Bob o odświeżonej stylistyce, nowy model CVO Softail Deluxe oraz ABS dla wszystkich modeli Sportster!

Informacja prasowa

Harley-Davidson prezentuje gamę motocykli na 2014 rok, w skład której wchodzi siedem modeli Touring, Trike i Custom Vehicle Operations (CVO ™) przebudowanych w ramach Projektu RUSHMORE, którego celem było kompleksowe udoskonalenie każdego aspektu wrażeń z jazdy na podstawie opinii klientów. Efektem czteroletniego programu rozwoju produktu, w ramach projektu RUSHMORE, jest wprowadzenie pionierskiej technologii i udoskonaleń konstrukcyjnych, które zmienią oczekiwania od motocykli turystycznych. Można do tego zaliczyć na przykład system multimedialny Boom! Box z obsługą standardu Bluetooth® oraz systemem nawigacji GPS, reflektory LED Daymaker™, nową owiewkę z wlotem powietrza Splitstream oraz podwójnie chłodzony silnik Twin-Cooled™ Twin Cam 103™ o podwyższonej mocy.

„Projekt RUSHMORE to proces rozwoju produktu Harley-Davidson oparty od początku do końca na opiniach klientów”, mówi Scott Habegger, dyrektor ds. projektowania motocykli Harley-Davidson. „W Harley-Davidson lubimy mówić, że jeździmy razem z naszymi klientami, a teraz to stwierdzenie jest wyjątkowo trafne. Wszyscy się do tego przyczyniliśmy i uważam, że efektem tej pracy są naprawdę wyjątkowe nowe motocykle na 2014 rok.”

Do nowości Harley-Davidson na 2014 rok zaliczają się również limitowany fabryczny custom CVO Softail® Deluxe, model Dyna® Fat Bob® o nowej stylistyce oraz wprowadzenie systemu ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) do wszystkich modeli Sportster (jako opcja w modelu Iron 883™). Dzięki dodatkowym udoskonaleniom w całej gamie motocykli, Harley-Davidson rozpocznie rok 2014 z pewnością siebie, zachowując swoją pozycję wiodącego producenta motocykli w Ameryce.

Projekt RUSHMORE

Dzięki Projektowi RUSHMORE, Harley-Davidson spełnia oczekiwania użytkowników motocykli turystycznych pokonujących długie trasy – to efekt tysięcy przejechanych kilometrów i bezprecedensowego wkładu motocyklistów oraz naszych pracowników. Projekt RUSHMORE pozwolił nam stworzyć motocykle turystyczne i trójkołowce Harley-Davidson o udoskonalonej technologii, ekscytujących osiągach i zachwycającej stylistyce. Te udoskonalenia można podzielić na cztery kategorie zdefiniowane przez klientów:

Prowadzenie: Pewne prowadzenie zapewnia ulepszony reflektor LED Daymaker™ i reflektory z podwójnym halogenem, połączony układ hamulcowy Reflex™ z systemem ABS oraz silniki Twin-Cooled™ Twin Cam 103™ i Twin Cam 103™ o podwyższonej mocy.

Multimedia: Nowy system multimedialny Boom!™ z kolorowym ekranem to połączenie dźwięku o doskonałej jakości, łączności Bluetooth®, funkcji poleceń głosowych, technologii syntezy mowy, nawigacji GPS oraz możliwości podłączenia intercomu i radia CB w jednym module.

Wrażenia: Od nowej owiewki typu Batwing z wlotem powietrza Splitstream po dopracowane miejsce pasażera, właściwości aerodynamiczne i ergonomię – wszystkie te czynniki mają na celu poprawę komfortu.

Styl: Poprawiliśmy kształt i ergonomię wielu elementów, takich jak bagażnik Tour-Pak® oraz kufry o nowym kształcie z praktycznymi zapięciami One-Touch, błotniki o płynnych liniach, lżejsze koła ze stopu aluminium oraz przełączniki umożliwiające intuicyjną obsługę.

Te elementy w ramach projektu RUSHMORE zastosowano w następujących modelach motocykli Harley-Davidson na 2014 rok: Road King® Classic, Street Glide®, Electra Glide® Ultra Classic®, Electra Glide® Ultra Limited®, Tri Glide® Ultra Classic®, CVO Ultra Limited® oraz CVO Road King®.

Więcej nowości w motocyklach Harley-Davidson na 2014 rok

• Opracowaliśmy od nowa stylistykę Dark Custom modelu Fat Bob, który wygląda teraz jeszcze bardziej stanowczo. Do wyróżniających się elementów można zaliczyć nowy ścięty tylny błotnik z wbudowanym podwójnym, tylnym światłem LED z obwódką. Wszystkie chromowane elementy zastąpiono czarnymi, m.in. jednostkę napędową, osłonę filtra powietrza, osłony tylnych amortyzatorów, półki typu triple clamp, obwódki reflektorów, konsolę oraz osłonę akumulatora. Pełne koła z aluminium są pomalowane proszkowo na czarno i wykończone wygrawerowanym laserowo logo Harley-Davidson oraz paskiem na obręczy.

• System ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) zapewniający pewność prowadzenia jest dostępny we wszystkich modelach Sportster na 2014 rok (jako opcja w modelu Iron 883™). Dodatkowo gama modeli Sportster charakteryzuje się teraz nowymi przełącznikami i elementami układu hamulcowego oraz łatwiejszym dostępem diagnostycznym, a ponadto są one wyposażone w inteligentny, zbliżeniowy system zabezpieczający H-D®.

• Jednym z modeli, z serii limitowanych motocykli CVO na 2014 rok, jest nowy model CVO™ Softail® Deluxe – najwyższej klasy motocykl turystyczny custom wyposażony w zdejmowaną przednią szybę, system nawigacji GPS, reflektor LED Daymaker, zdejmowane kufry i oczywiście wyrazisty lakier oraz potężny silnik Screamin’ Eagle o pojemności 1800 cm3, który jest nieodłącznym elementem programu CVO. Modele CVO™ Road King® oraz najwyższej klasy CVO™ Ultra Limited® powracają wyposażone w nowe elementy i udoskonalenia w ramach projektu RUSHMORE. Masywny chopper CVO™ Breakout® Softail® będzie dostępny w trzech nowych motywach lakierowania nadających mu olśniewający wygląd.

• Jednostka napędowa Twin Cam 103™ jest obecna we wszystkich motocyklach Harley-Davidson z serii Dyna i Softail®.

MotoRmania
Redaktor naczelny

to lifestylowy magazyn o tematyce motocyklowej. Ekskluzywność tego tytułu podkreśla nie tylko doskonałej jakości papier, ale przede wszystkim wyjątkowe materiały. Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły