Jak donoszą plotki z kraju Kwitnącej Wiśni, nowe Hondy są podobno już coraz bliżej!
Najpierw na japońskiej okładce miesięcznika motocyklowego pojawiły się „zdjęcia” nowych Hond CBR650F i CB650F. Nikt w to nie uwierzył, jako że były to tylko twory z Photoshopa. Teraz jednak do sieci wyciekło zdjęcie czegoś, co wygląda jak plan biznesowy w formie tabelki. A w tejże tabelce znalazło się kilka ciekawych pozycji…
Przede wszystkim są to wspomniane CBR650F oraz CB650F. Można strzelać w ciemno, że będą to bezpośredni rywale Kawasaki ER-6. Obstawiamy, że 650-tki będą odpowiednio mniejszą lub większą odmianą znanych już silników z serii NC700 lub CB500. Znając też nomenklaturę Hondy, CBR650F będzie motocyklem z owiewką, a CB650F to naked. Pytanie tylko, czy wypełnianie luki pomiędzy 500-tkami i 700-tkami jest rzeczywiście niezbędne? Może to tylko japońskie odmiany (ze względu na panujące tam prawo) znanych już motocykli?
Kolejnym ciekawym punktem na liście jest CTX1300. Nie wiecie o co chodzi? Przypomnicie sobie model CTX700, który w Eurpie zaprezentowany zostanie dopiero w tym roku. Jest to średniej wielkości cruiser, będący połączeniem linii Goldwinga z funkcjonalnością serii NC700. Sugerując się tą samą nazwą można strzelać, że Honda poszła dalej i planuje wprowadzić też większą wersję CTXa.
Ostatnią, ale dla wielu z Was pewnie najbardziej elektryzującą pozycją z listy jest VFR800F. Jego nazwa nie pozostawia żadnych złudzeń – czyżby klasyczna i jednocześnie legendarna VFR-ka miała powrócić? Tego nie wiemy, ale przypominamy, że w ofercie Hondy są aktualnie już dwa motocykle z przedrostkiem VFR – są to mniejszy Crossrunner oraz większy Crosstourer. Oba sprzęty to klasa turystyczne-adventure, więc być może VFR800F będzie wariacją na ten temat? A może rzeczywiście będzie mniejszą siostrą stricte turystycznej VFR1200F?
Zaznaczamy po raz kolejny, że wszystko co tutaj przeczytaliście, to jedynie plotki. Z drugiej strony, plotki z Japonii dotyczące tego typu tabelek, jak pokazuje historia, całkiem często się sprawdzały… Co Wy uważacie o tym wszystkim?
P.S.: Widoczne w tabelce 400-tki są japońskimi wersjami nowej serii CB500. Mają mniejszą pojemność ze względu na tamtejsze prawo jazdy.