Czyżby kategoria sportowych 600+ wracała do łask? Triumph został właśnie przyłapany na testach nowego, drogowego modelu supersporta w postaci Daytony 765!
Jeżeli na słowo „Daytona” serce bije Wam szybciej, to nie dziwimy się Wam ani trochę. Supersport od Triumpha był motocyklem niezwykle skutecznym i charakternym, niestety został pokonany przez europejskie normy emisji spalin. Gdy jednak okazało się, że Triumph będzie dostawcą 3-cylindrowych silników 765 do serii Moto2 (które są też używane w nakedzie Street Triple 765), wszyscy po cichu liczyli, że drogowa Daytona również powróci.
Triumph oficjalnie niczego nie potwierdza, a niedawno jeszcze zaprzeczał, ale zdjęcia nie kłamią – nowa Daytona 765 nadjeżdża!
Za napęd odpowiedzialny będzie oczywiście 3-cylindrowy silnik 765, a jak donoszą Brytyjczycy z MCN.com, można spodziewać się około mocy 135 KM, oczywiście z zachowaniem normy Euro5. Co oznacza, że zapewne dostępne będą pakiety torowe znoszące ograniczenia. Jedną z zalet Triumpów zawsze była masa – nowa Daytona również ma być lekka z wagą na poziomie ok. 180 kg bez paliwa.
Z zewnątrz nowa Daytona wygląda zaskakująco podobnie do poprzedniego modelu. Nawet rama i wahacz wyglądają na identyczne.
Podwozie motocykla ze zdjęć to jednak najwyższa półka. Z przodu widzimy złotego Ohlinsa (prawdopodobnie NIX30), do którego przymocowane są najnowsze zaciski Brembo Stylema. Z tyłu pracuje Ohlins z pełną regulacją. Model ze zdjęć z całą pewnością pozbawiony jest jakiegokolwiek półaktywnego zawieszenia elektronicznego.
Brytyjczycy z MoreBikes.co.uk mają nawet film z toru!
Powstaje więc pytanie o dostępne wersje wyposażenia. Z pewnością, jak to zawsze w Triumphie, zobaczymy bardziej i mniej wypasioną wersję. Street Triple wychodzi na przykład w 3 odmianach: S, R i RS. Niedawno jednak Triumph ruszył z programem Triumph Factory Custom, a więc być może Daytona pojawi się również z wersji totalnie wypasionej, limitowanej do 500 sztuk, z zaawansowanym zawieszeniem oraz silnikiem prosto z Moto2?
Na wyposażenie i elektronikę bez wątpliwości nie będzie można narzekać. Przyłapany model posiada ekran TFT. Można spodziewać się kilku trybów jazdy (przynajmniej tak jak w Street Triple 765), a także systemów kontroli trakcji, ABSu i być może slajdu, które współpracują z wieloosiowym IMU i są czułe na zakręty. Obstawiamy także obecność quickshiftera w górę oraz w dół.
Kiedy? Triumph oficjalnie nie potwierdza prac nad Daytoną 765, więc ciężko cokolwiek przewidywać. Jednak model ze zdjęć wygląda, jakby był w końcowej fazie przygotować. Może więc start sezonu Moto2 z debiutującymi silnikami Triumph będzie dobrą okazją, aby zapowiedzieć nową Daytonę? Jeżeli nie, to liczymy, że na Eicmie pod koniec roku dowiemy się już, że Daytona 765 wjedzie do salonów w sezonie 2020.