Nowa Honda CTX700 2014 – połączenie cruisera, turystyka i miejskiego nakeda? [ANKIETA!]

- Piotr Jędrzejak

Nowa Honda została zaprezentowana w USA i być może trafi też do Europy. Co o niej sądzicie?

Pamiętacie plotki z września ubiegłego roku? Honda zapowiedziała wtedy, że pracuje nad motocyklem będącym połączeniem serii NC700 z przyjazną turystyką. No i jest! Kilka dni temu, w Chicago odbyła się prezentacja nowej linii CTX!

CTX w tym przypadku oznacza Comfort Technology eXperience i linia ta rzeczywiście ma wiele wspólnego z NC700 oraz z… Gold Wingiem! Przede wszystkim chodzi o silnik – jest to znana już, dwucylindrowa jednostka o pojemności 670 ccm i mocy idealnie mieszczącej się w przedziale kategorii prawa jazdy A2. Cecha wspólna z Gold Wingiem to horyzontalny design. Zresztą zerknijcie na Gold Winga w wersji bagger, czyli model F6B – widzicie podobieństwo do nowego CTX z owiewką?

Poza tym CTXy charakteryzować się mają szerokim rozstawem osi – 1530 mm, nisko umieszczoną kanapą – 720 mm oraz brakiem wibracji, manewrowalnością, niskim środkiem ciężkości i generalną łatwością prowadzenia. Nowe Hondy zagwarantują pewność siebie nie tylko w codziennych dojazdach do pracy, ale też w bliższych i dalszych wypadach turystycznych.

http://youtu.be/4RcSQrOpfvg

Nowe Hondy dostępne będą jako CTX700 z owiewką oraz CTX700N w postaci nakeda. Za dodatkowe 1000 dolarów amerykańskich, będzie można wyposażyć je w ABS oraz w półautomatyczną skrzynię biegów DCT. Oba motocykle zaprezentowane zostały jako modele 2014, jednak do sprzedaży trafią już na wiosnę 2013. Za podstawowe modele w Stanach zapłacić trzeba będzie 6999$ – naked oraz 7799$ za wersję z owiewką.

Zanim jednak zadzwonicie do Waszego dealera z prośbą o rezerwację CTXa, poczekajcie na wprowadzenie tych motocykli do Europy! Honda wciąż nie podjęła decyzji, czy to rzeczywiście nastąpi i czy seria CTX nie przejdzie wcześniej modyfikacji w ramach dopasowania do potrzeb rynku europejskiego.

My natomiast jesteśmy niesamowicie ciekawi, jak podoba Wam się nowy pomysł Hondy. Czy zwinny, uniwersalny, ergonomiczny i przystępny cenowo cruiser klasy średniej z zapędami miejsko-turystycznymi to rzeczywiście strzał w dziesiątkę? Zapraszamy do ankiety i udzielania się w komentarzach!

[poll id=”13″]

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl