MV Agusta nawiązuje współpracę z chińskim Loncin: będą motocykle 350-500 cm³

- Piotr Jędrzejak

Motocykle klasy 350-500 cm³ pojawią się na rynku już pod koniec 2021 roku.

MV Agusta nie ma łatwo. Jest małą, włoską firmą, a w swojej historii ma wiele problemów związanych z płynnością finansową oraz płynnością dostaw i produkcji. Pod koniec minionego roku firma przeszła restrukturyzację, a efekty właśnie widać. Nowy szef MV Agusty, Timur Sardarov uważa, że motocykle powinny wciąż pozostać prestiżowe, jednak marka zasługuje na wzrost.

W ten sposób MV Agusta podpisała porozumienie z chińskim producentem Loncin Motor Company. Efektem tego związku mają być cztery motocykle klasy pojemnościowej 350 – 500 cm³. Chiński producent pomoże doświadczeniem w produkcji tego typu motocykli, jednak zostało wyraźnie podkreślone, że nowe, małe MV Agusty wciąż pozostaną na półce premium. Nad designem i technologią czuwało będzie Castiglioni Research Centre, czyli wewnętrzne centrum badań i rozwoju włoskiego producenta. Nowe modele będą sprzedawane pod marką MV Agusta, a w Chinach także pod marką Voge stanowiącą „wyższy segment” produkcji Loncin. Nowe silniki konstrukcyjnie pochodziły będą od szanowanych jednostek 3-cylindrowych, obecnych aktualnie w MV Agustach.

Timur Sardarov oraz Yong Gao podpisują porozumienie.

Timur Sardarov oraz Yong Gao podpisują porozumienie.

Obie firmy z pewnością skorzystają na współpracy. MV Agusta zyska dostęp do tańszych technologii, pojawi się na nowych rynkach geograficznych, a także w nowym segmencie. Z kolei Loncin (Voge) zyska technologię i modele z najwyższej możliwej półki. Nowe motocykle mają pojawić się na rynku już pod koniec 2021 roku.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl