MV Agusta Dragster 800: co to będzie?

- Piotr Jędrzejak

W połowie roku 2013 tajne plany MV Agusty zobaczyły światło dzienne. MV Agusta zgłosiła do amerykańskiego urzędu motocykl o nazwie „Brutale 800 Dragster”. 

W listopadzie, na targach Eimca 2013 zaprezentowany został jedynie MV Agusta Turismo Veloce 800model Turismo Veloce 800 – szybki, stylowy i piękny motocykl turystyczny, bazujący trochę na F3 Brutale, a trochę na Rivale. Do tego na pokładzie znalazło pełno elektroniki (kontrola trakcji, wheelie i takie tam) w wyposażeniu seryjnym, a aktywne, elektroniczne zawieszenie to dodatek. MV Agusta zapowiedziała wtedy, że na początku 2014 zaprezentuje kolejne dwa motocykle.

Jednym z nich jest właśnie Dragster 800. Jego zdjęcie, a raczej wykadrowane ujęcie logotypów obiega właśnie świat. Razem z fotką pojawiają się plotki. Tak naprawdę, nie wiadomo oficjalnie czym będzie Dragster 800, jednak nieoficjalnie sprawa jest prosta. Nowy model będzie mniej więcej tym, czym Diavel jest dla 1198. W takim schemacie, trzycylindrowy silnik 800 będzie wciąż generował tę samą moc na poziomie 120-kilku KM, jednak w zupełnie innej ramie. Możemy spodziewać się niskiego i muskularnego power cruisera klasy 800.

Czy te domysły się sprawdzą? Nie wiadomo. Kolejnym pytaniem bez odpowiedzi jest wyposażenie. Obstawiamy jednak ten sam pakiet elektroniki, jaki znalazł się Tourismo Veloce 800, czyli:kontrola trakcji pracująca w 8 stopniach, zmienne tryby jazdy, kontrola wheelie, elektroniczny quick-shifter oraz być może kokpit LCD ze zintegrowanym GPSem i Bluetoothem.

Nie wiadomo też, kiedy Dragster 800 zostanie zaprezentowany. Na zdjęciu widzimy owiewkę wykończoną detalami, a to oznacza, że motocykl musi być gdzieś w ostatnich fazach rozwoju. Włosi pewnie jednak nie przepuszczą rozpoczęcia sezonu i wzmożonej sprzedaży motocykli.

MV Agusta Dragster 800

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl