Nie miejcie wątpliwości. TT w nazwie to nie tourist trophy, ale Tutto Terreno, czyli na każdy teren. V85 TT, jako trystyczne enduro ma zupełnie nowy silnik, który trafi także do kolejnych, nowych modeli.
Moto Guzzi przedstawia swojego nowego V85 TT jako motocykl reprezentujący ideę „klasycznego enduro”. W nazwie ukrywa się także TT – Tutto Terreno, ale nie ma co się oszukiwać, to nie jest motocykl na *każdy* teren. Nie wątpimy jednak, że w roli turystycznego enduraka będzie spisywał się idealnie.
Jednostka to zupełnie nowa konstrukcja. Ma 850 ccm pojemności, dwa chłodzone powietrzem cylindry o rozwarciu 90 stopni klasycznie rozchodzą się na boki motocykla, a moc maksymalna wynosi 80 KM. Jednostka ta w przyszłości trafi do kolejnych motocykli średniej wagi o różnym przeznaczeniu.
V85 TT ma kratownicową ramę, a silnik jest elementem nośnym. Zawieszenie ma długi skok, a tylny wahacz jest aluminiowy i niesymetryczny – zawieszenie to pojedynczy amortyzator. Koła mają 19 i 17 cali średnicy, mają szprychowe felgi i bezdętkowe opony. Zbiornik mieści 21 litrów paliwa.
W klasycznym stylu motocykl ma trójkołowe malowanie i podwójny reflektor. Poza tym jest jednak trochę nowoczesnej elektroniki, jak kontrola trakcji i ABS, które dopasowują się do trzech trybów jazdy (szosa, deszcz i offroad). V85 TT ma być komfortową maszyną zdolną do pokonania długich dystansów oraz wjechania w teren.