KTM Adventure 1190 2013 wyjechał na drogi!

- Piotr Jędrzejak

Był to wprawdzie pojedynczy egzemplarz, ale co fakt, to fakt!

Austriacy zaprosili jednego, niemieckiego dziennikarza i dali mu motocykl. W ten sposób świat po raz pierwszy, oficjalnie zobaczył nowiutkiego Adventure 1190. Do tej pory o motocyklu chodziły tylko plotki – bezpośredni rywal rodzącego się właśnie BMW R1250GS był pilnie strzeżony.

Jak twierdzi Michael Pfeiffer, nowy Adventure ma miodną pozycję, miodny silnik, miodny średni zakres obrotów i ogólnie wszystko jest miodne, poza odczuwalnymi wibracjami powyżej 7500 obr/min. Pytanie tylko, czy jedyny dziennikarz zaproszony do fabryki mógł napisać coś bardzo negatywnego? To ocenimy dopiero, gdy sami w MotoRmanii położymy nasze ręce na nową Pomarańczę.

Michael zdradził, że silnik V2 o kącie rozwarcia cylindrów 75 st. generuje niebagatelne, uwaga… 150KM przy 10 000 obr/min! Aby je okiełznać jest kilka map sterowania silnikiem, kontrola trakcji oraz nowoczesny, aktywujący oba koła „Integral-ABS” od Boscha. Ten ma jednak specjalny tryb offroadowy – pozwala wtedy na większy uślizg przedniego koła, natomiast na tylnym kole jest wyłączany. Proste?

Poza tym jest sporo elektroniki sterującej również zawieszeniem (co widać na zdjęciu z zegarami) oraz światła LED do jazdy dziennej. Rama wykonana została ze stali, przedni widelec jest typu USD, a siedzenie znalazło się na wysokości 840 mm. Za hamowanie odpowiedzialny jest zestaw tarczy o średnicy 300 mm z przodu i 265 mm z tyłu. Z pełnym, 24-litrowym zbiornikiem, nowy Adventure będzie ważył, znowu uwaga… ok. 230 kg!

KTM dostępny będzie w wersji R oraz zwykłej, a do sprzedaży trafi w marcu 2013. Jak myślicie, zapowiada się hit?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl