Intermo: Ducati SuperSport i SuperSport S – wszechstronny sport

- Piotr Jędrzejak

SuperSport ma motocyklem wygodnym i praktycznym, ale jednocześnie wyglądającym sportowo i pozwalającym na szybką jazdę po zakrętach.

Na niemieckich targach Intermot, Ducati nie pokazało zbyt wiele nowości. W zasadzie był to tylko jeden motocykl- SuperSport – oraz jest sportowa odmiana SuperSport S, która ma lepsze zawieszenie oraz quickshifter do góry i do dołu. Inne nowinki to w zasadzie dopasowanie pozostałej gamy modelowej do norm Euro 4.

Ale czym tak naprawdę jest SuperSport? Ducati wytłumaczyło to w jasny sposób. SuperSport nie jest sportowym turystykiem, ani motocyklem sportowym dla początkujących. Jest za to motocyklem unikalnym, działającym na własnych zasadach. Jest wszechstronnym sportem od Ducati. Łączy sportową stronę Ducati z łatwością prowadzenia oraz osiągach skupiających się na jeździe ulicznej. Klient wybierający SuperSporta, poszukuje dobrze wyglądającego motocykla w sportowych owiewkach, który daje radość z jazdy oraz wygodę codziennego użytkowania.

Ducati SuperSport 2017 (4)

Wbrew pozorom SuperSport nie jest Monsterem z dorzuconymi owiewkami. Oczywiście trochę go łączy z rodziną Monsterów i Hypermotardów, ale to motocykl skonstruowany od nowa, z małą liczbą elementów wspólnych.

Podwozie

Rama, jednostronny wahacz, czy felgi są unikalne dla SuperSporta. Rama to konstrukcja kratownicowa, w której silnik jest elementem nośnym – jest podobna do tej z Monstera, ale nie identyczna. Geometria wzorowana była na Panigale, dlatego SuperSport może składać się do 48° i ma być zwinny. Za to szerszy rozstaw osi zapewnia stabilność. Zawieszenie w wersji podstawowej to widelec Marzocchi z pełną regulacją oraz amortyzator Sachs z regulacją napięcia i tłumienia odbicia. W wersji S otrzymujemy zawieszenie Ohlins z pełną regulacją po obu stronach. Motocykl waży 210 kg z płynami i paliwem.

W obu modelach hamulce to radialnie montowane zaciski Brembo Monoblock M4-32, obsługiwane radialną pompą Brembo. Tarcze mają średnicę 320 mm.

Ducati SuperSport S 2017 (2)

Silnik

Jednostka jest zapożyczona z Hypermotardów, co oznacza chłodzoną cieczą V-dwójkę o pojemności 937 ccm. Jednak po zmianach w dolocie i wydechu, moc przeniesiona została w niższe partie obrotomierza, a ponadto wydłużono przełożenie napędu końcowego. Osiągi silnika to 113 KM @ 9 000 obr/min oraz 96.7 Nm @ 6 500 obr/min – około 80% momentu obrotowego jest już przy 3000 obrotów.

Ducati SuperSport 2017 (2)

Elektronika

Jedyną zaletą wersji S jest standardowy quickshifter działający do góry oraz do dołu (w wersji bez-S pozostaje jako opcja). Ponadto na pokładzie jest pełny zestaw elektroniki, wliczając ABS z trzema trybami, kontrolę trakcji, różne tryby jazdy oraz system pozwalający na połączenie ze smartfonem.

Ducati SuperSport S 2017 (5)

Wszechstronność

Pozycja jest tutaj raczej wyprostowana, z wysoko podciągniętą kierownicą. Siedzenie znalazło się na wysokości 810 mm (niższe jest w opcji) i ma być wygodne – również dla pasażera, który przy okazji ma wygodne uchwyty. Przednia owiewka jest regulowana jedną ręką, ale podgrzewane manetki są w opcji. Reflektor przedni ma w sobie klasyczne żarówki, ale poza tym znalazł się LED do jazdy dziennej. Pozostałe światła to też LEDy. 16-litrowy zbiornik paliwa wykonano ze stali, aby można było stosować mangesowe tank bagi.

W przeciwieństwie do wszystkich innych modeli, Ducati planuje sprzedać 60% wersji podstawowej i 40% wersji S. Co jest jeszcze ciekawsze, Włosi uważają, że popularność tego modelu przewyższy 959 Panigale. Jesteśmy ciekawi, jak SuperSport sprawdzi się w praktyce.

Dane techniczne Ducati SuperSport i SuperSport S:

Ducati Supersport S 2017 dane techniczne

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl