Husqvarny 401 Vitpilen i 401 Svartpilen dostają automatyczne sprzęgło Rekluse

- Piotr Jędrzejak

Husqvarna ogłosiła właśnie, że ich miejskie czterysetki otrzymują potężną i ważną modyfikację. Chodzi o zastosowanie (pół)automatycznego sprzęgła Rekluse Radius X.

Technologia ta jest znana w motocyklach od wielu lat, a najczęściej stosowana była w sprzętach offroadowych, również w KTMie (ten sam właściciel, co Husqvarna). Ostatnio mogliśmy spotkać sprzęgło Rekluse w ultraluksusowej MV Aguscie Turismo Veloce 800 Lusso SCS (myślicie, że przynajmniej posiadacze są w stanie zapamiętać pełną nazwę tego motocykla?).

Sprzęgło Rekluse Radius X Centrifugal Force.

Sprzęgło Rekluse Radius X Centrifugal Force.

Sprzęgło zaprojektowane zostało przez amerykańską firmę Rekluse, a do Husqvarn 401 Vitpilen oraz 401 Svartpilen trafia model Radius X Centrufugal Force. Sprzęgło instaluje się w miejsce oryginalnego, procedura zajmuje 30 minut, motocykl jest od razu gotowy do jazdy, a zewnątrz nie widać żadnych różnic w kształcie lub rozmiarze. Działa na zasadzie zapadek, które przy zwiększeniu obrotów „łapią” tarcze i przekazują napęd.

401 Vitpilen

401 Vitpilen

W praktyce oznacza to, że można zapomnieć o klamce sprzęgła przy ruszaniu lub zatrzymywaniu. Motocykl może stać z włączonym silnikiem na pierwszym (lub innym) biegu. Przy ruszaniu wystarczy odkręcić manetkę gazu i odjechać. Przy hamowaniu zgaszenie silnika jest praktycznie niemożliwe. Zmiana biegów odbywa się zupełnie normalnie, czyli można zmieniać przełożenia z użyciem sprzęgła lub bez, jak w każdym innym motocyklu. Pod żadnym wypadkiem sprzęgła Rekluse nie można nazwać automatyczną skrzynią biegów.

401 Svartpilen

401 Svartpilen

Czterysetki od Husqvarny to motocykle przeznaczone dla mniej zaawansowanych motocyklistów lub do praktycznego użytku codziennego. Wydaje nam się, że w takich warunkach zastosowanie sprzęgła Rekluse może sprawdzić się wyjątkowo skutecznie.

Nie ma jeszcze oficjalnego stanowiska, czy Rekluse dostępne będzie też dla KTMów 390. Strzelamy, że raczej nie – to świetny sposób na wyróżnienie w ofercie motocykli premium. Cena? Jeszcze nie została oficjalnie podana. Jednak w przypadku MV Agusty za sprzęgło Rekluse trzeba było dopłacić 700 euro.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl