Honda odświeża serię CB500F, CB500X i CBR500R na 2016
Piotr Jędrzejak
19 listopada 2015

Podczas targów EICMA w Mediolanie, Honda odkrywa pełną linię modelową motocykli dedykowaną na sezon 2016 pokazując 6 modeli maszyn o średniej pojemności, w których dokonano istotnych przeróbek. Jest to seria CB500 oraz NC750. Honda pochwaliła się także nową Aficą Twin oraz koncepcyjnym skuterem offroadowym. Teraz sprawdźcie co nowego w serii CB500!

informacja prasowa

CB500F 2016

Model CB500F dedykowany na sezon 2016 przeszedł kolejne ewolucyjne zmiany, które podkreślają z jednej strony charakter miejskiego street fightera, z drugiej łączą z radością z jazdy, dumy z posiadania, podziwu u innych.

Podczas, gdy silnik DOHC o pojemności 471cm3 i produkujący 35KW mocy i powalający na przejechanie 29,5km na 1l benzyny oraz stalowa rama typu diament pozostały bez zmian, wygląd modelu CB500F przeszedł gruntowną zmianę w kierunku agresywnej stylizacji, z ostrymi liniami biegnącymi od przodu technologii LED nadaje całości charakteru typowego dla klasy premium.

do tyłu pojazdu. Taki styl doskonale eksponuje wszystkie mechaniczne elementy pojazdu, a tylne i przednie oświetlenie wykonane w Większy zbiornik o pojemności 16,7l wydłuża zasięg pojazdu a poprawione elementy takie jak korek baku na zawiasach, regulowana dźwignia hamulca oraz kluczyk zapłonu w stylistyce „wave” sprawiają, że kierowca tej maszyny może czuć się jeszcze bardziej zadowolony z faktu jej posiadania.

Poprawiono prowadzenie się motocykla poprzez dodanie możliwości regulacji napięcia wstępnego sprężyny w przednim zawieszeniu, przeprojektowano bęben sterujący zmianą biegów dla płynniejszej zmiany przełożeń oraz stworzono nowy, krótki wydech, który emituje ostrzejszy dźwięk doskonale uzupełniający się z płynnie oddawaną mocą dostarczaną przez silnik.

CB500X 2016

Na sezon 2016 model CB 500X przeszedł prawdziwą ewolucję. Ma w sobie jeszcze więcej z crossover’a, zwiększono także jego funkcjonalność, aby użytkownikowi mógł zaoferować poczucie posiadania maszyny uniwersalnej, odzwierciedlającej ducha Adventure a wszystko to w przystępnej cenie.

Podczas kiedy silnik DOHC o pojemności 471cm3 produkujący 35kW mocy i dający możliwość przejechania 29,4 km na 1l benzyny oraz diamentowa rama belkowa pozostały bez zmiany, odświeżono natomiast wygląd CB500X na sezon 2016 poprzez dodanie znacznie większej szyby oraz reflektorów tylnych i przednich wykonanych w technologii LED, które nadają całości wyglądu charakterystycznego dla pojazdów z kategorii premium. CB500X mocniej nawiązuje do motocykli Adventure.

Nieco większy bak paliwa zwiększa zasięg pojazdu, a zmiany małych szczegółów takich jak korek baku na zawiasach, regulowana dźwignia hamulca, przeprojektowana kanapa i kluczyk w stylistyce „wave” – to wszystko uprzyjemnia użytkowanie tego modelu. Właściwości jezdne zostały poprawione poprzez dodanie regulacji napięcia wstępnego sprężyny w przednim zawieszeniu, lepszego tłumienia amortyzatora tylnego oraz przeprojektowanie bębna sterującego zmianą biegów dla jeszcze płynniejszych przełożeń.

CBR500R 2016

Model CBR 500R przeszedł prawdziwą ewolucję, która wyniosła go na poziom, z którego oferuje użytkownikom pojazdów z kategorii A2 maksimum sportowego charakteru oraz stylu zaczerpniętego rodem z topowych motocykli.

Podczas, kiedy silnik DOHC o pojemności 471 cm3 ( oferujący 35 kW i możliwość przejechania 29,4 km na 1 l. paliwa) oraz stalowa rama typu diament pozostały bez zmian, to reszta modelu CBR500R przeszła gruntowną modernizację obejmującą ostre linie krawędziowe poprowadzone od zaprojektowanego na nowo przodu motocykla aż do jego tyłu. Cała stylizacja jest płynnie skomponowana tak, aby stworzyć w pełni aerodynamiczny kształt gotowy czysto rzeźbić w powietrzu tor jazdy. Poczucie posiadania maszyny z klasy premium wzmacniają przednie oraz tylne reflektory wykonane w technologii LED. Model oferowany będzie także w nowej kolorystyce, która dodatkowo przysłuży się pozytywnemu odbiorowi wizualnemu maszyny.

Większy bak paliwa zwiększa zasięg motocykla a inne udoskonalenia – jak zmieniony korek wlewu paliwa, regulowana dźwignia hamulca , przeprojektowana kanapa oraz kluczyk zapłonu w stylistyce „ wave” podnoszą u użytkownika poczucie prestiżu i dumy z posiadanej maszyny.

Przejażdżka modelem CBR500R staje się jeszcze przyjemniejsza dzięki dodaniu opcji umożliwiającej regulację napięcia wstępnego sprężyny przedniego widelca, przeprojektowaniu skrzyni biegów w celu jeszcze płynniejszej zmiany biegów oraz zastosowaniu nowego krótkiego tłumika w układzie wydechowym o scentralizowanej masie, dzięki któremu z maszyny wydobywa się ostry dźwięk sportowego silnika godny motocykla reprezentującego gamę CBR.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły