Wspomaganie kierownicy w motocyklu – czy to brzmi absurdalnie? Najwyraźniej nie według Hondy.
Dział R&D spod Wielkiego Skrzydła poświęca na wynalazek wspomagania kierowania sporo czasu. Po raz pierwszy informowaliśmy Was o takim patencie w 2012 roku. Niedawno historia wróciła przy okazji szkiców dotyczących nowego, pochylającego się 3-kołowca od Hondy (tutaj znajdziecie inne patenty dotyczące 3-kołowca Hondy). Teraz brytyjska redakcja MoreBikes.co.uk publikuje kolejne rysunki patentowe ze wspomaganiem kierownicy.
Jak donoszą Brytyjczycy, w porównaniu z wynalazkiem sprzed kilku miesięcy, teraz cały system wspomagania kierownicy jest znacznie mniejszy. Rozwój technologii pozwolił na ograniczenie rozmiaru silnika elektrycznego oraz niezbędnych komponentów. Wnioskować też można, że szkic użyty przy patencie „systemu asystenta sterowania” (czyli po prostu wspomagania kierownicy) zdecydowanie nie jest szkicem trójkołowca.
Co Honda zamierza dalej zrobić z systemem wspomagania kierownicy? Czy będzie to zwykłe wspomaganie, dzięki któremu manewry parkingowe ciężkimi motocyklami oraz trójkołowcem staną się łatwiejsze? A może wspomaganie kierownicy będzie nowym, inteligentnym wcieleniem tłumika drgań kierownicy. Taki system mógłby nie tylko dopasować poziom tłumienia do odpowiedniej sytuacji, ale również (w kooperacji z kontrolą trakcji czy ABSem) mógłby pomóc w sytuacji podbramkowej.