250-tka od Hondy już w maju w wersji Supermoto!
Informacja prasowa
Bazująca na zdobywającej coraz większą popularność, dual purpose CRF250L, nowa Honda CRF250M cechuje się zmienionym zawieszeniem, efektywniejszym przednim hamulcem, 17” kołami i szerszymi, szosowymi oponami, oferując atrakcyjny wygląd i charakterystykę Supermoto.
Motocykl Supermoto (lub Supermotard) ma swoje korzenie w off-roadzie, ale ma w sobie zalety maszyny drogowej i terenowej: smukłą sylwetkę, zwrotność, zawieszenie o dużym skoku i wytrzymałość crossówki łączy z przyczepnością, hamowaniem i lekkością prowadzenia maszyny ulicznej. Powstały w ten sposób motocykl jest idealnym narzędziem zarówno do poruszania się po mieście, jak i ostrej jazdy po krętych trasach. Zaprezentowana w roku 2012, Honda CRF250L od nowa zdefiniowała motocykl dual purpose: równie dobry w terenie, jak i na asfalcie. W roku 2013 do CRF250L – bazując na jej platformie i sukcesie – dołącza CRF250M, przystępne Supermoto, stworzone z myślą o dobrej zabawie i użyteczności.
Przegląd modelu
Wyróżniająca się z miejskiego tłumu CRF250M łączy ze sobą osiągi i odważny styl, istotny dla osób poszukujących oryginalności. Wysoka jakość wykonania, niskie koszty użytkowania i poręczność w każdej sytuacji, czynią z CRF250M maszynę atrakcyjną nie tylko dla początkujących motocyklistów, ale także dla tych bardziej doświadczonych, rządnych nowych wrażeń.
Bazując na CRF250L, CRF250M jest zawieszona o 20 mm niżej dzięki zmienionemu przedniemu i tylnemu zawieszeniu z cięższymi sprężynami i 17” kołami na szerszych, drogowych oponach. Dzięki nowemu, mocniejszemu przedniemu hamulcowi, CRF250M jest gotowa aby zdominować asfaltowe ulice. Ochoczo wkręcający się na obroty, jednocylindrowy silnik oferuje zadziwiające osiągi i natychmiastową reakcję na ruchy rolgazu, a dzięki zmienionym przełożeniom, zapewnia imponującą ekonomię jazdy.
Silnik
Chłodzony cieczą silnik CRF250M w układzie DOHC zapewnia płynny i równomierny przyrost momentu obrotowego na niskich obrotach, podczas gdy krótki skok tłoka (średnia 76 mm x skok 55 mm) oznacza świetne osiągi na wysokich obrotach. Efektem jest wyśmienicie zbalansowana i użyteczna w całym zakresie obrotów moc, wynosząca 23 KM przy 8500 obr/min oraz moment obrotowy wynoszący 22 Nm przy 7000 obr/min.
Kompaktowe dźwigienki zaworowe z rolkami o niskim współczynniku tarcia oraz głowica z wtryskiem paliwa PGM-FI o średnicy przepustnicy wynoszącej 36 mm (zasilana przez 5,7 litrowy airbox) zapewniają wydajne spalanie. Kompresja wynosi 10,7:1, a silnik pozwala na przejechanie 34 kilometrów na litrze paliwa, czyli 2,94 l / 100 km wg WMTC, co daje zasięg około 250 km przy 7,7 litrowym zbiorniku. Sześciobiegowa skrzynia biegów napędza tylną, 39-zębową zębatkę, co oznacza wyższe zestrojenie biegów niż w CRF250L, pozwalając na użycie kół o większej średnicy i gwarantując bardziej relaksującą podróż przy wyższych prędkościach.
Przesunięty niesymetrycznie względem wału cylinder redukuje straty podczas tarcia, podobnie jak tłok, na którego powierzchni wykorzystano specjalny materiał i powłokę molibdenową. Wał korbowy wykorzystuje wprasowane w blok silnika metalowe panewki, co wpływa na redukcję masy i pozwala na płynniejszą oraz cichszą pracę silnika. Wałek wyrównoważący redukuje wibracje.
Silnik CRF250M komfortowo mieści się w normach emisji Euro III, sonda Lambda działa wspólnie z wtórnym systemem napowietrzania spalin, a katalizator znajduje się wewnątrz rury wydechowej.
Podwozie
Stalowa, częściowo podwójna rama kołyskowa i rama pomocnicza, aluminiowy wahacz, półki zawieszenia oraz układ Pro-Link, pomalowane są na czarno. Rozstaw osi wynoszący 1446 mm dopasowano do kąta nachylenia główki ramy, wynoszącego 25°45’ i 71 mm wyprzedzenia; wysokość siedzenia wynosi 855 mm, a masa własna CRF250M to 145 kg.
Odwrócony widelec przedniego zawieszenia Showa o średnicy 43 mm, wykończony czarnym alumitem, uzupełnia czarny charakter podwozia. Dla uzyskania lepszych osiągów na drodze zastosowano cięższe sprężyny zarówno z przodu, jak i z tyłu w pojedynczym amortyzatorze Showa o średnicy 40 mm.
Duża, przednia tarcza hamulcowa o średnicy 296 mm i dwutłoczkowy zacisk (zamontowany przy widelcu poprzez nowy wspornik), zapewniają wyśmienitą siłę hamowania i kontrolę, podobnie jak tylna tarcza o średnicy 220 mm z pojedynczym zaciskiem. Przednie koło (17 x 2,75) obute jest w oponę 110/70-17, a tylne (17×3,50) w oponę 130/70-17. Plastikowe osłony widelca pozostały na swoim miejscu, ale zmieniono stylistykę punktów mocowania linki układu hamulcowego. Podnóżek boczny został skrócony z uwagi na niższy prześwit.
Wzorowane na sportowej serii CRF-R, sinusoidalne linie CRF250M są wzbogacone nową grafiką. Dostępne są dwie wersje malowania: czarna (ze złotymi kołami) oraz czerwono-czarna. Dzięki swojemu off-roadowemu DNA, maszyna jest wąska, dając sporo miejsca do przesuwania się na siedzeniu do przodu lub do tyłu. Wyprostowana pozycja za kierownicą zapewnia świetną widoczność, a połączenie geometrii i wygodnej kierownicy, gwarantują łatwość radzenia sobie w korkach.
Cyfrowy wyświetlacz składa się ze wskaźnika poziomu paliwa, zegara i dwóch liczników przebiegu. Inspirowana modelem CRF przednia osłona chroni instrumenty i mieści w sobie lampę H4 60W/55.
SILNIK
Typ chłodzony cieczą, 4-suwowy, czterozaworowy, jednocylindrowy DOHC
Pojemność 250 cm3
Średnica x skok tłoka 76 mm x 55 mm
Kompresja 10.7 : 1
Moc maksymalna 23,1 KM przy 8500 obr/min
Maksymalny moment obr. 22 Nm przy 7000 obr/min
Pojemność zbiornika oleju 1,8 litra
UKŁAD ZASILANIA
Przygotowanie mieszanki programowalny wtrysk PGM-FI
Pojemność zbiornika paliwa 7,7 litra
Spalanie 2,94 l / 100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Rozrusznik elektryczny
Pojemność akumulatora 12V / 6Ah (10h)
Moc alternatora 12V / 24A przy 5000 obr/min
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Sprzęgło mokre, wielotarczowe
Typ skrzyni biegów 6-biegowa
Przełożenie końcowe łańcuch
RAMA
podwójna rama kołyskowa
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2127 x 815 x 1147 mm
Rozstaw osi 1446 mm
Kąt nachylenia główki ram 25°45′
Wyprzedzenie 71 mm
Wysokość siedzenia 855 mm
Prześwit 226 mm
Masa własna 145 kg
Promień skrętu 2,2 m
ZAWIESZENIE
Przód Teleskopowe
Tył Pro-Link
KOŁA
Przód szprychowe
Tył szprychowe
Rozmiar kół
Przód 17 x MT2.75
Tył 17 x MT3.50
Opony
Przód 110/70-17M/C 54S
Tył 130/70-17M/C 62S
HAMULCE
Przód 296 mm tarcza hydrauliczna
Tył 220 mm tarcza hydrauliczna
INSTRUMENTY I ELEKTRONIKA
Przednia lampa Hi : 60W x 1 / Low: 55W x 1
Tylna lampa 5W x 1