Na targach Eicma 2018 Honda dopełnia swoją gamę Neo Sports Cafe o sześćsetkę w nakedzie.

Do tej pory jeździliśmy genialnym CB1000R oraz mniejszymi CB300R i CB125R. Brakowało jednak sześćsetki. Teraz już jest. Nowy CB650R zastępuje dotychczasowego CB650F i jest przekonstruowany pod każdym względem.

Podwozie odchudzono o 6 kg dzięki modyfikacjom ramy, zbiornika paliwa i podnóżków. Odwrócony widelec Showa SFF o średnicy goleni 41 mm, radialne czterotłoczkowe zaciski hamulcowe, pływające tarcze i nowe koła, to kolejne cechy, których nie było w CB650F.

2019 CB650R

W silniku o pojemności 650 cm3 zmieniono układy dolotowy i wydechowy, zastosowano nowe czasy otwarcia zaworów i zwiększono stopień sprężania, zapewniając w ten sposób 5-procentowy wzrost mocy maksymalnej i płynniej dostarczany, wyższy moment obrotowy w średnim zakresie prędkości silnika. Silnik obraca się do 12000 obr/min, czyli o 1000 obr/min wyżej, niż w CB650F. Moc maksymalna 94 KM pojawia się przy 12000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 64 Nm występuje przy 8500. obr/min. CB650R waży 202 kg.

2019 CB650R

Jest też w pełni LEDowe oświetlenie oraz nowy zestaw zegarów, a także sprzęgło antyhoppingowe. Wśród nowości pojawia się także system kontroli momentu obrotowego (HSTC). Musimy przyznać, że jesteśmy fanami nowego stylu Neo Sports Cafe od Hondy!

Na drugiej stronie tego artykułu znajdziecie szczegółową informację prasową od producenta.

2019 CB650R

Dane techniczne Honda CB650R

SILNIK
Typ Chłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy
SILNIK Pojemność skokowa 649 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) 67,0 x 46,0
Stopień sprężania 11,6:1
Moc maksymalna 70 kW przy 12 000 obr/min
Max. moment obrotowy 64 Nm przy 8500 obr/min
Pojemność układu smarowania 2,7 l
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Pojemność zbiornika paliwa 15,4 l
Zużycia paliwa 4,9 l/100km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora 12V/8,6 AH
Prąd alternatora 370 W
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch O-ring
RAMA
Typ Stalowa dwubelkowa rurowa (typu diamond)
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2130 x 780 x 1075 mm
Rozstaw osi 1450 mm
Kąt pochylenia kolumny 25,5°
Wyprzedzenie 101 mm
Wysokość siedziska 810 mm
Prześwit 150 mm
Masa własna 202 kg
Promień zawracania
ZAWIESZENIE
Przednie Regulowane zawieszenie z widelcem USD Showa, z rozdzielonym napięciem wstępnym sprężyn i tłumieniem (SFF)
Tylne Pojedynczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego, skok kolumny 43,5 mm
KOŁA
Obręcz przednia Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion
Obręcz tylna Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion
Opona przednia 120/70ZR17 M/C (58W)
Opona tylna 180/55ZR17 M/C (73W)
HAMULCE
Z układem ABS ABS 2-kanałowy, hydrauliczne hamulce z podwójnymi tarczami hamulcowymi 310 mm z przodu i tarczą hamulcową 240 mm z tyłu
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Wskaźniki Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz słupkowy, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy słupkowy wskaźnik paliwa, załączony bieg i wskaźnik zmiany biegu na wyższy, cyfrowy zegar
Reflektory LED
Światła tylne LED

 

Strony: 1 2