Husqvarna Svartpilen 701: surowe wrażenia z jazdy [dane, zdjęcia, film]
Piotr Jędrzejak
7 listopada 2018

Svartpilen 701 to kolejny motocykl w gamie, który stanowi o powrocie Husqvarny na asfalt. Jak twierdzi producent, jest to nowoczesny naked bike, inspirowany flat-trakciem, jednak jest kompletnie wolny od przesady, dostarczając surowe i autentyczne przeżycia z jazdy. 

Oczywiście jest to model bliźniaczy z Husqą Vitpilen 701, a więc również z KTMami SMC-R 690 oraz Duke 690 – co oczywiście nie jest wadą. Svartpilen 701 ma kratownicową ramę stalową i aluminiowy wahacz. Przednie zawieszenie WP o śr. 43 oferuje pełną regulację. Tylny amortyzator WP można ustawiać pod względem kompresji i tłumienia odbicia. Zbiornik mieści 12 litrów paliwa.

Motocykl oczywiście stoi na lekko offroadowych oponach (Pirelli MT60 RS), a z przodu pojawił się zabieg flattrackowo-offroadowy. Koło ma 18 cali średnicy. Opona to 110/80-18. Z tyłu jest 160/60-17. Na układ hamulcowy składają się radialne, 4-tłoczkowe zaciski Brembo na tarczach 320 mm. ABS dostarczył Bosch i oczywiście można go wyłączyć.

Silnik jednocylindrowy o pojemności 692,7 ccm produkuje 75 KM przy 8,500 rpm oraz 72 Nm przy 6,750 rpm. Sterowany jest elektroniczną przepustnicą ride-by-wire i wszystko wskazuje na to, że Husqvarna nie trudziła się z zakładaniem tu kontroli trakcji. Jest za to hydraulicznie sterowane sprzęgło uślizgowe APTC, a także quickshifter w obie strony. Motocykl waży 158,5 kg bez paliwa, a więc zaledwie ok. 167 kg w stanie gotowym do jazdy.

Tyle z tematów technicznych. Teraz podziwiajcie, jak 701 Svartpilen kozacko wygląda. Zwróćcie szczególną uwagę na oświetlenie LED, które z przodu ukryło się w kwadratowej czaszy, a z tyłu pod gustownym spojlerem. Tak jak w Vitpilen, po środku jest designerski zabieg „split” dzielący motocykl na dwie części. Po prawej stronie znalazło się nowoczesne pole numerowe, jak w prawdziwym flat tracku. Nie ma co ukrywać – pod względem wyglądu jesteśmy w Husqvarnie zakochani. Pod warunkiem, że natychmiast po zakupie seryjne lusterka trafią do śmieci, a zastąpią je te, które widać na zdjęciach.

 Dane techniczneSVARTPILEN 701
Engine
Engine typeSingle cylinder, 4-stroke
Displacement692.7 cc
Bore/stroke105/80 mm
Power55 kW (75 hp) @ 8,500 rpm
Torque72 Nm @ 6,750 rpm
Compression ratio12,8:1
Starter/batteryElectric starter/12V 8.6Ah
Transmission6 gears
Fuel systemKeihin EFI (throttle body 50 mm)
Control4 V/OHC with intake cam levers and exhaust rocker arm
LubricationPressure lubrication with 2 oil pumps
Engine oilMotorex, SAE 10W-50
Primary drive36:79
Final drive16/40
CoolingLiquid cooling
ClutchAPTCTM slipper clutch, hydraulically operated
Engine management/ignitionKeihin EMS, double ignition
Chassis
FrameChromium-Molybdenum-Steel trellis frame, powder coated
SubframeAluminium
Handlebar Aluminium clip-on
Front suspensionWP-USD Ø 43 mm
Rear suspensionWP-Monoshock with linkage
Suspension travel front/rear150 mm
Front brakeBrembo four piston, radial mounted , brake disc Ø 320 mm
Rear brakeBrembo single piston, floating caliper, brake disc Ø 240 mm
ABSBosch 9M+ Two Channel
Wheels front/rearCast aluminium wheels 3.0 x 18”; 5.00 x 17”
Tyres front/rearPirelli MT60 RS 110/80 R18; 160/60 R17
ChainX-Ring 5/8 x 1/4″
SilencerStainless steel primary and secondary silencer
Steering head angle65°
Triple clamp offset28 mm
Trail119 mm
Wheel base1436 +/- 15 mm
Ground clearance164 mm
Seat height835 mm
Tank capacity (approx.)12.0 litres/2.5 litres reserve
Weight (without fuel, approx) 158.5 kg

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły