Na targach Eicma 2018 Honda dopełnia swoją gamę Neo Sports Cafe o sześćsetkę w nakedzie.
Do tej pory jeździliśmy genialnym CB1000R oraz mniejszymi CB300R i CB125R. Brakowało jednak sześćsetki. Teraz już jest. Nowy CB650R zastępuje dotychczasowego CB650F i jest przekonstruowany pod każdym względem.
Podwozie odchudzono o 6 kg dzięki modyfikacjom ramy, zbiornika paliwa i podnóżków. Odwrócony widelec Showa SFF o średnicy goleni 41 mm, radialne czterotłoczkowe zaciski hamulcowe, pływające tarcze i nowe koła, to kolejne cechy, których nie było w CB650F.
W silniku o pojemności 650 cm3 zmieniono układy dolotowy i wydechowy, zastosowano nowe czasy otwarcia zaworów i zwiększono stopień sprężania, zapewniając w ten sposób 5-procentowy wzrost mocy maksymalnej i płynniej dostarczany, wyższy moment obrotowy w średnim zakresie prędkości silnika. Silnik obraca się do 12000 obr/min, czyli o 1000 obr/min wyżej, niż w CB650F. Moc maksymalna 94 KM pojawia się przy 12000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 64 Nm występuje przy 8500. obr/min. CB650R waży 202 kg.
Jest też w pełni LEDowe oświetlenie oraz nowy zestaw zegarów, a także sprzęgło antyhoppingowe. Wśród nowości pojawia się także system kontroli momentu obrotowego (HSTC). Musimy przyznać, że jesteśmy fanami nowego stylu Neo Sports Cafe od Hondy!
Na drugiej stronie tego artykułu znajdziecie szczegółową informację prasową od producenta.
Dane techniczne Honda CB650R
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy |
SILNIK Pojemność skokowa | 649 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) | 67,0 x 46,0 |
Stopień sprężania | 11,6:1 |
Moc maksymalna | 70 kW przy 12 000 obr/min |
Max. moment obrotowy | 64 Nm przy 8500 obr/min |
Pojemność układu smarowania | 2,7 l |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Pojemność zbiornika paliwa | 15,4 l |
Zużycia paliwa | 4,9 l/100km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | 12V/8,6 AH |
Prąd alternatora | 370 W |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Przeniesienie napędu | Łańcuch O-ring |
RAMA | |
Typ | Stalowa dwubelkowa rurowa (typu diamond) |
PODWOZIE | |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2130 x 780 x 1075 mm |
Rozstaw osi | 1450 mm |
Kąt pochylenia kolumny | 25,5° |
Wyprzedzenie | 101 mm |
Wysokość siedziska | 810 mm |
Prześwit | 150 mm |
Masa własna | 202 kg |
Promień zawracania | |
ZAWIESZENIE | |
Przednie | Regulowane zawieszenie z widelcem USD Showa, z rozdzielonym napięciem wstępnym sprężyn i tłumieniem (SFF) |
Tylne | Pojedynczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego, skok kolumny 43,5 mm |
KOŁA | |
Obręcz przednia | Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion |
Obręcz tylna | Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion |
Opona przednia | 120/70ZR17 M/C (58W) |
Opona tylna | 180/55ZR17 M/C (73W) |
HAMULCE | |
Z układem ABS | ABS 2-kanałowy, hydrauliczne hamulce z podwójnymi tarczami hamulcowymi 310 mm z przodu i tarczą hamulcową 240 mm z tyłu |
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | |
Wskaźniki | Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz słupkowy, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy słupkowy wskaźnik paliwa, załączony bieg i wskaźnik zmiany biegu na wyższy, cyfrowy zegar |
Reflektory | LED |
Światła tylne | LED |