Honda CB650R 2019: nowy naked w stylu Neo Sports Cafe [film, dane, zdjęcia]

- Piotr Jędrzejak

Na targach Eicma 2018 Honda dopełnia swoją gamę Neo Sports Cafe o sześćsetkę w nakedzie.

Do tej pory jeździliśmy genialnym CB1000R oraz mniejszymi CB300R i CB125R. Brakowało jednak sześćsetki. Teraz już jest. Nowy CB650R zastępuje dotychczasowego CB650F i jest przekonstruowany pod każdym względem.

Podwozie odchudzono o 6 kg dzięki modyfikacjom ramy, zbiornika paliwa i podnóżków. Odwrócony widelec Showa SFF o średnicy goleni 41 mm, radialne czterotłoczkowe zaciski hamulcowe, pływające tarcze i nowe koła, to kolejne cechy, których nie było w CB650F.

2019 CB650R

W silniku o pojemności 650 cm3 zmieniono układy dolotowy i wydechowy, zastosowano nowe czasy otwarcia zaworów i zwiększono stopień sprężania, zapewniając w ten sposób 5-procentowy wzrost mocy maksymalnej i płynniej dostarczany, wyższy moment obrotowy w średnim zakresie prędkości silnika. Silnik obraca się do 12000 obr/min, czyli o 1000 obr/min wyżej, niż w CB650F. Moc maksymalna 94 KM pojawia się przy 12000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 64 Nm występuje przy 8500. obr/min. CB650R waży 202 kg.

2019 CB650R

Jest też w pełni LEDowe oświetlenie oraz nowy zestaw zegarów, a także sprzęgło antyhoppingowe. Wśród nowości pojawia się także system kontroli momentu obrotowego (HSTC). Musimy przyznać, że jesteśmy fanami nowego stylu Neo Sports Cafe od Hondy!

Na drugiej stronie tego artykułu znajdziecie szczegółową informację prasową od producenta.

2019 CB650R

Dane techniczne Honda CB650R

SILNIK
TypChłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy
SILNIK Pojemność skokowa649 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka (mm)67,0 x 46,0
Stopień sprężania11,6:1
Moc maksymalna70 kW przy 12 000 obr/min
Max. moment obrotowy64 Nm przy 8500 obr/min
Pojemność układu smarowania2,7 l
SYSTEM PALIWOWY
ZasilaniePGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Pojemność zbiornika paliwa15,4 l
Zużycia paliwa4,9 l/100km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
RozrusznikElektryczny
Pojemność akumulatora12V/8,6 AH
Prąd alternatora370 W
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
SprzęgłoMokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów6-biegowa
Przeniesienie napęduŁańcuch O-ring
RAMA
TypStalowa dwubelkowa rurowa (typu diamond)
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.)2130 x 780 x 1075 mm
Rozstaw osi1450 mm
Kąt pochylenia kolumny25,5°
Wyprzedzenie101 mm
Wysokość siedziska810 mm
Prześwit150 mm
Masa własna202 kg
Promień zawracania
ZAWIESZENIE
PrzednieRegulowane zawieszenie z widelcem USD Showa, z rozdzielonym napięciem wstępnym sprężyn i tłumieniem (SFF)
TylnePojedynczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego, skok kolumny 43,5 mm
KOŁA
Obręcz przedniaOdlew aluminiowy, 6- drążonych ramion
Obręcz tylnaOdlew aluminiowy, 6- drążonych ramion
Opona przednia120/70ZR17 M/C (58W)
Opona tylna180/55ZR17 M/C (73W)
HAMULCE
Z układem ABSABS 2-kanałowy, hydrauliczne hamulce z podwójnymi tarczami hamulcowymi 310 mm z przodu i tarczą hamulcową 240 mm z tyłu
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
WskaźnikiCyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz słupkowy, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy słupkowy wskaźnik paliwa, załączony bieg i wskaźnik zmiany biegu na wyższy, cyfrowy zegar
ReflektoryLED
Światła tylneLED

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl