Największy w historii projekt rozwoju produktu Harley-Davidson rozpoczyna 115. rok funkcjonowania firmy z ośmioma zupełnie nowymi motocyklami: Fat Boy, Heritage Classic, Low Rider, Softail Slim, Deluxe, Breakout, Fat Bob i Street Bob.
informacja prasowa
- Osiem zupełnie nowych motocykli custom Softail® na rok 2018
- Wszystkie z nową, sztywniejszą i lżejszą ramą, wahaczem oraz najwyższej klasy zawieszeniem przednim i tylnym
- Napędzane nowym silnikiem Milwaukee-Eight® 107, z dostępną opcją 114
- Oryginalny styl i nowoczesna sylwetka tworzą wyjątkowy wygląd
Aby uczcić 115. rocznicę Harley-Davidson® firma rozpoczęła kolejną rewolucję custom: osiem całkowicie nowych modeli Softail®, które łączą osiągi linii Dyna® i niezrównany styl custom linii Softail.
Zbudowane w ramach największego Projektu Rozwoju Produktu w historii firmy, nowe motocykle mają sztywniejszą i zdecydowanie lżejszą ramę zdolną ujarzmić wysoki moment obrotowy nowych silników Milwaukee-Eight® 107 i 114 z dwoma wałkami wyrównoważającymi.
Z wysokiej klasy zawieszeniem przednim z technologią Dual Bending Valve i łatwo regulowanym ukrytym tylnym amortyzatorem typu monoshock, modele Softail 2018 mają agresywny styl oraz są szybsze, lżejsze i bardziej zwinne niż którykolwiek z poprzedników Big Twin Cruiser.
Paul James, kierownik ds. oferty produktów, Harley-Davidson Motor Company:
„Nowe modele Softail są wynikiem największego programu badań i rozwoju w historii firmy. Tysiące godzin badań i testów pozwoliło zaprojektować nowe motocykle typu cruiser zupełnie od zera. Skupialiśmy się na wyniesieniu wrażeń kierowcy na wyższy poziom, na którym autentyzm, dziedzictwo i dusza spotykają się z najnowszą techniką. A to wszystko po to, aby zapewnić takie doznania z jazdy, których musisz doświadczyć, aby w nie uwierzyć”.
Łącząc historię firmy Harley-Davidson, autentyzm i DNA stylu ze współczesnością, osiem nowych modeli Softail oferuje zupełnie nowy wygląd, który zdecydowanie różni się od poprzedników oraz od siebie nawzajem. Dzięki nowej stylistyce, wygodzie i osiągom nowa generacja fabrycznych motocykli custom jest gotowa, aby motocykliści poszli jeszcze dalej w ich personalizacji.
Brad Richards, wiceprezes ds. stylistyki i projektowania, Harley-Davidson Motor Company:
„Autentyczność projektów Harley-Davidson wynika z dbałości o szczegóły od początku do końca — ‘ciężko je wykonać i ciężko skopiować’. Motocykle Harley-Davidson nie są zwykłym towarem na sprzedaż; są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Przyglądamy się każdej śrubce i nakrętce motocykla, wszystkim wykończeniom i wszystkim najmniejszym detalom. Nowa rama Softail to dzieło sztuki, a czym dłużej jeździsz motocyklem, tym piękniejsza się staje. Jej konstrukcja to efekt pracy zespołowej, której wymagają nasze procesy definiowania stylu i projektowania”.
NOWE PODWOZIE, rama/wahacz i WYSOKIEJ JAKOŚCI ZAWIESZENIE
Prowadzenie motocykla Softail wkracza w nową erę z lżejszą, sztywniejszą ramą, która wynosi elementy ozdobne i funkcjonalne na zupełnie nowy poziom, zachowując jednocześnie klasyczny wygląd hardtail i zapewniając współczesny komfort jazdy. Zalety nowego podwozia obejmują zwiększone przechyły boczne, lepsze składanie się w zakrętach, lepsze przyspieszenie, zrywność, lekkość i łatwiejsze podniesienie z podpórki bocznej niż w poprzednich modelach.
Nowa, sztywna rama rurowa ze stali niestopowej stanowi bazę podwozia Softail 2018, a w połączeniu z wahaczem znacznie zwiększa sztywność podwozia. Rama jest o 65% sztywniejsza niż dotychczasowa konstrukcja Softail, co prowadzi do wzrostu sztywności podwozia o 34%. Jej konstrukcja pozwala także ograniczyć złożoność dzięki zmniejszeniu o 50% liczby elementów i o 22% liczby spawów.
Model jest wyposażony w dwa unikatowe wahacze, jeden dla wąskich, a drugi dla szerokich opon tylnych. Szerokie podwozie jest o 5,89 kg (15%) lżejsze, a wąskie – o 8,16 kg (20%). Wahacz przekazuje ruch tylnego koła do amortyzatora zamocowanego pod siodłem, zachowując czyste, klasyczne linie ramy hardtail.
Zupełnie nowe, wysokiej klasy zawieszenie przednie z technologią Dual Bending Valve – po raz pierwszy zastosowane w modelach Touring 2017 – zapewnia skuteczność tłumienia podobną do widelca typu cartridge, ale o ulepszonej, szybciej reagującej charakterystyce tłumienia. Ze skokiem 130 mm jest zoptymalizowane zarówno pod kątem spokojnej jak również szybkiej jazdy. Zmienione odchylenie osi skrętu i ciąg również zwiększają właściwości jezdne.
Nowe zawieszenie tylne z amortyzatorem monoshock zachowuje klasyczny wygląd hardtail, podczas gdy przebudowana geometria poprawia jakość, przyczepność i kontrolę jazdy. Łatwo regulowane napięcie wstępne sprężyny w zakresie do 217 kg zwiększa komfort dla pasażera i optymalizuje prowadzenie.
Zupełnie nowe modele Softail są do 17 kg lżejsze niż zeszłoroczne, oferują lepszą relację mocy do masy, która zapewnia jeszcze lepsze przyspieszenie, skuteczniejsze hamowanie i większą dynamikę podczas pokonywania zakrętów połączoną ze zwiększonym przechyłem bocznym. Niektóre modele są wyposażone w nowe opony, zaprojektowane specjalnie do nowego podwozia Softail. Ich zoptymalizowana konstrukcja i ulepszona budowa zapewniają pewność jazdy i długie przebiegi we wszystkich warunkach. Nowa konstrukcja siodła i wykorzystane materiały gwarantują lepsze dopasowanie dla szerszego grona motocyklistów i większy komfort jazdy.
NOWY UKŁAD NAPĘDOWY Z DWOMA WARIANTAMI POJEMNOŚCI SKOKOWEJ
We wszystkich modelach Softail 2018 tętno bije w nowym rytmie dzięki najpotężniejszym silnikom kiedykolwiek montowanym w motocyklach Harley-Davidson Big Twin Cruiser – nowym Milwaukee-Eight™ 107 i 114 V-Twin. Silniki Milwaukee-Eight zachowują legendarne, 45-stopniowe rozchylenie cylindrów V-Twin. Szeroko rozstawione cylindry schodzą się ku dołowi przez zastosowanie pojedynczego wałka rozrządu, co nadaje całemu silnikowi bardziej muskularny wygląd.
Wzmocnione punkty mocowania w nowej ramie Softail pozwalają ciasno osadzić silnik, co zwiększa sztywność podwozia. Silniki Milwaukee-Eight dla modeli Softail mają również ulepszony układ wyrównoważający z dwoma wałkami, który zmniejsza drgania silnika, zachowując jednocześnie charakterystyczne dla motocykli Harley-Davidson odczucia z jazdy. Słynny warkot silnika Harley-Davidson zdradza moc jednostki dzięki zredukowanym odgłosom mechanicznym i ssania.
Dostępne są dwie pojemności:
Milwaukee-Eight™ 107
(107 CID; 1745 cm3) standardowy we wszystkich modelach
- średnica cylindra 100 mm i skok 111,1 mm ze stopniem sprężania 10,0:1
- 0-100 km/h – 10% lepsze przyspieszenie niż w silniku High Output Twin Cam 103
- 100-130 km/h / 5. bieg – 16% lepsze przyspieszenie niż w silniku High Output Twin Cam 103
Milwaukee-Eight™ 114
(114 CID; 1868 cm3) opcja
- Dostępny w czterech modelach: Fat Bob 114, Fat Boy 114, Breakout 114, Heritage Classic 114
- średnica cylindra 102mm i skok 114,3mm ze stopniem sprężania 10.5:1
- Wlot powietrza z grafiką i emblematami 114
- Układ ABS w standardzie
- 0-100 km/h – 9% lepsze przyspieszenie niż Milwaukee-Eight 107
- 100-130 km/h / 5. bieg – 13% lepsze przyspieszenie niż Milwaukee-Eight 107
OSIEM NOWYCH MODELI SOFTAIL® I ICH NAJWAŻNIEJSZE CECHY
Fat Boy®
Legendarny motocykl Fat Boy, który zdefiniował współczesny styl custom i o dekady wyprzedził sam siebie. Podrasowane i ulepszone wykończenia z satynowego chromu tworzą odważny, masywny charakter ukazujący potężny silnik. W pakiecie większy komfort jazdy i większa swoboda prowadzenia.
- Agresywna sylwetka walca i stylistyka przodu
- Nowoczesna interpretacja klasycznej gondoli reflektora
- Opona przednia o szerokości 160 mm, najszersza w historii produkcji modeli Harley-Davidson, osłania pełne koło przednie Lakester
- 16 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
- Układ ABS w standardzie
- Opona tylna o szerokości 240 mm z pełnym kołem tylnym Lakester
- Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
Heritage Classic
Elementy stylistyki nawiązują do mrocznego stylu klasycznych modeli Harley-Davidson z lat 50., do którego wprowadzono nowoczesne akcenty.
- Nowa, zdejmowana szyba przednia
- Nowe, mocne, zamykane, uszczelnione, wodoodporne kufry
- Wyższe zawieszenie ze zwiększoną nośnością dla pasażera i większego bagażu
- 17 kg niższa waga niż w poprzednim modelu
- Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
- Tempomat i układ ABS w standardzie
Low Rider®
Zainspirowany indywidualizmem ery chopperów custom z lat 70., w której powstał oryginalny model. Nowy Low Rider jest lżejszy i szybszy oraz pozwala na niewyobrażalne wówczas prowadzenie w zakrętach.
- Klasyczny styl montowanego na zbiorniku prędkościomierza i obrotomierza, osłony reflektora i grafiki zbiornika paliwa
- 19-calowe przednie i 16-calowe tylne odlewane koła Radiate
- Układ wydechowy typu Shotgun 2-2
Softail Slim®
Ograniczony do najważniejszych elementów model Slim to hołd złożony powojennym motocyklom custom bobber z wąskim tyłem, mniejszym przednim błotnikiem, pojedynczym siodłem i minimalną ilością chromu.
- Ciemne wykończenia zdobią szprychowe koła, kierownicę Hollywood i zupełnie nową stylistykę przodu
- Nisko wyprofilowane siodło Tuck and Roll
- Odważna i gładka nowa stylistyka przedniej gondoli i pokrywy widelca
- 17kg niższa waga niż w poprzednim modelu
Deluxe
Klasyczny przebój z wysokiej półki; wyróżniający się na każdej ulicy model Deluxe błyszczy dzięki jasnemu chromowaniu, oferując jakość prowadzenia godną najnowocześniejszych maszyn.
- Charakterystyczne światła LED na całej długości motocykla, od błotnika do błotnika: reflektor, światła pozycyjne, lampa tylna Tombstone i kierunkowskazy w kształcie ostrzy
- Charakterystyczna cofnięta kierownica
- 17kg niższa waga niż w poprzednim modelu
- Układ ABS w standardzie
Breakout®
Z większym przechyłem bocznym i zwinnością, o jakiej Ci się nie śniło w motocyklu o charakterze i stylistyce dragstera, model Breakout nadaje nowoczesności długim, smukłym motocyklom w stylu muscle.
- Nowy zbiornik paliwa o gładkiej powierzchni i pojemności 13,2 litra
- Długi i szeroki, z mrocznym i wydłużonym widelcem o średnicy 49 mm
- 18-calowe tylne (opona 240 mm) i 21-calowe przednie (opona 130 mm) odlewane koła aluminiowe w stylu Gasser lakierowane proszkowo na czarno
- Charakterystyczny reflektor Daymaker Signature LED
- Niskoprofilowy, zamontowany na wsporniku kierownicy cyfrowy zestaw wskaźników
- 17kg niższa waga niż w poprzednim modelu
- Układ ABS w standardzie
- Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
Fat Bob®
Zwijająca asfalt trakcja, wybierające nierówności zawieszenie, zwinność w zakrętach i bezkompromisowy wygląd sprawiają, że Fat Bob to przełomowy motocykl, który mógł zostać stworzony wyłącznie przez firmę Harley-Davidson.
- Uniesiony w górę wydech 2-1-2 z wykończeniem custom
- Największe opony z agresywnym bieżnikiem od Motor Company: 150 mm przednia i 180 mm tylna
- Dwie tarcze homulcowe z przodu
- Zbiornik paliwa o pojemności 13,2 litra
- 15kg niższa waga niż w poprzednim modelu
- Odwrócony przedni widelec o średnicy 43 mm typu cartridge
- Opcjonalnie: Silnik Milwaukee Eight 114
Street Bob®
Minimalistyczny motocykl, którym można wyruszyć wszędzie; Street Bob ma wyluzowany charakter bez zbędnych, obciążających go elementów.
- Gładki zbiornik paliwa o pojemności 13,2 litra
- Czarne, szprychowe koła ze skróconymi błotnikami
- Niskoprofilowy, zamontowany na wsporniku kierownicy cyfrowy zestaw wskaźników
- 7kg niższa waga niż w poprzednim modelu
- Najniższa sugerowana cena detaliczna wśród motocykli z linii Softail
NOWA TECHNOLOGIA W KAŻDYM MODELU SOFTAIL
- Niepowtarzalne reflektory Daymaker Signature LED w każdym modelu
- Ulepszony system ładowania, ponad dwukrotnie wyższy prąd na biegu jałowym
- Łatwo regulowane ustawienia napięcia wstępnego tylnego amortyzatora (w zależności od modelu)
- Regulacja za pomocą klucza pod siedzeniem: Softail Slim, Street Bob, Low Rider
- Zewnętrzne pokrętło: Fat Bob, Fat Boy, Breakout
- Śruba pod siedzeniem: Deluxe, Heritage Classic
- Nowy zestaw wskaźników
- System bezkluczykowy i system zabezpieczeń w standardzie
- Port USB zamontowany pod główką ramy
- Nowe zbiorniki paliwa
Więcej informacji o nowych modelach Harley-Davidson Softail i pełne specyfikacje techniczne są dostępne na stronie internetowej: www.harley-davidson.pl
*W zależności od modelu.