Harley-Davidson 2017: nowy silnik i nowe zawieszenie Touring

- Piotr Jędrzejak

H-D prezentuje nowy silnik Milwaukee-Eight, 9. Big Twin w historii, oraz nowe zawieszenie na rok modelowy 2017. Więcej mocy. Większy komfort. Większa swoboda jazdy.

informacja prasowa

Harley-Davidson na nowo definiuje turystykę motocyklową, prezentując nowy silnik Milwaukee-Eight™, czyli dziewiąty Big Twin w historii firmy oraz całkowicie nowe przednie i tylne zawieszenie do motocykli Touring na rok modelowy 2017.

To najmocniejsze, najzwinniejsze i najwygodniejsze motocykle turystyczne w historii Harley-Davidson”, podkreśla Scott Miller, wiceprezes ds. strategii stylistyki i rozwoju produktów.Charakterystyczny wygląd, dźwięk i komfort motocykli Harley-Davidson Touring wkroczył na całkowicie nowy poziom dzięki udoskonaleniom, które wprowadziliśmy w tym roku. Musisz się przejechać, aby to poczuć – zapraszamy wszystkich motocyklistów do najbliższego dealera na jazdę próbną”.

Silnik Milwaukee Eight Harley 2017 (3)

Nowy silnik Milwaukee-Eight

Nowy silnik Milwaukee-Eight to dziewiąty projekt Big Twin o czystym rodowodzie Harley-Davidson. Zaprojektowana całkowicie od nowa konstrukcja łączy klasyczny wygląd, wrażenia z jazdy i dźwięk silników Harley-Davidson Big Twin z ulepszoną pod każdym względem wydajnością.

Silnik Milwaukee-Eight wprowadza dziedzictwo silników Harley-Davidson Big Twin do przyszłości”, podkreśla Silnik Milwaukee Eight Harley 2017 (4)Alex Bozmoski, główny projektant układów napędowych. „Opracowaliśmy całkowicie nową konstrukcję, nie zapominając o charakterze klasycznego silnika Big Twin. W odpowiedzi na bezpośrednie zapytania klientów Harley-Davidson z całego świata, poprawiliśmy wydajność, wytrzymałość oraz stylistykę pod każdym względem”.

Silnik Milwaukee-Eight zachował klasyczny układ cylindrów w układzie V rozchylonych pod kątem 45 stopni, jednocześnie generując do 11 procent większy moment obrotowy w porównaniu do modeli z poprzednich lat. Natomiast czterozaworowe głowice zwiększają przepływ wlotu i wydechu o 50 procent. Wyważenie silnika Milwaukee-Eight pozwoliło zniwelować 75 procent drgań na biegu jałowym przy zachowaniu klasycznego charakteru Harley® V-Twin i zapewniając wyjątkowo gładką pracę przy prędkościach autostradowych. Nowe Silnik Milwaukee Eight Harley 2017 (5)rozwiązania chłodzenia silników Milwaukee-Eight podnoszą komfort jazdy kierowcy i pasażera. Mimo większej mocy silnik Milwaukee-Eight zużywa mniej paliwa w porównaniu do poprzednich modeli.

Silniki Milwaukee-Eight są dostępne w wersjach o dwóch pojemnościach skokowych:
– Milwaukee-Eight 107 (pojemność 1745 cm3) i Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight 107 (1745 cm3) dla standardowych modeli motocykli
– Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight 114 (1870 cm3) dla modeli Harley-Davidson Custom Vehicle Operations (CVO™).

Nowe zawieszenie w modelach Touring

Całkowicie nowe elementy przedniego i tylnego zawieszenia poprawiają komfort, kierowanie oraz wydajność wszystkich modeli motocykli Harley-Davidson® Touring z roku modelowego 2017. Nowe tylne amortyzatory emulsyjne zapewniają od 15 do 30 procent większą regulację napięcia wstępnego, za pomocą jednego pokrętła, w porównaniu do poprzednich amortyzatorów w motocyklach Touring.

Napięcie wstępne można bez narzędzi wyregulować i dostosować do wagi kierowcy, pasażera oraz bagażu”, powiedział Paul James, dyrektor ds. planowania produktu.Po ustawieniu napięcia wstępnego nie ma potrzeby dalszej regulacji dzięki pełnej szczelności”.

W przednim zawieszeniu zastosowaliśmy nową technologię Showa® SDBV™ łączącą skuteczność widelców wyścigowych o liniowej charakterystyce tłumienia z mniejszą masą.

Screamin’ Eagle® Performance

Harley-Davidson Screamin’ Eagle® Performance to szeroka gama produktów z certyfikatem ECE do motocykli Touring, w tym nakładki tłumików Street Cannon czy potężny wlot powietrza Heavy Breather i filtr powietrza Ventilator. Co więcej, nowe zestawy Screamin’ Eagle® Stage I, II, III oraz IV do silników Milwaukee-Eight™ umożliwiają kierowcom zwiększanie wydajności motocykli, aby dopasować je do własnego stylu jazdy – począwszy od podniesienia mocy do wyprzedzania, aż po całkowitą modyfikację silnika w celu zwiększenia mocy maksymalnej (dostępność produktu może się różnić na poszczególnych rynkach).

Custom Vehicle Operations (CVO™)

Motocykle Harley-Davidson® Custom Vehicle Operations™ to połączenie prestiżu i wydajności oferowane w trzech fabrycznych modelach custom z limitowanej edycji na 2017 rok.

  • Model 2017 CVO™ Limited osiągnął nowy poziom dzięki wyrafinowanemu, nowemu silnikowi Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114, lepszym właściwościom jezdnym oraz wyjątkowemu prowadzeniu, które gwarantuje nowe zawieszenie. Nowością na rok 2017 są pokryte kontrastowym chromem koła Slicer i jeszcze bardziej komfortowe siodło kierowcy o zmodyfikowanym kształcie. Model CVO Limited jest dostępny w nowym schemacie lakierowania custom z nowymi połączeniami kolorystycznymi.
  • Motocykl 2017 CVO™ Street Glide® wyróżnia się mocą nowego silnika Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114, jeszcze wyższym komfortem i lepszymi właściwościami jezdnymi nowego zawieszenia oraz 600-watowym systemem audio z czterema głośnikami Boom!, dzięki któremu możesz cieszyć się dźwiękiem z najwyższej półki. Kolejnymi nowościami w modelu na rok 2017 są zamknięcia kufrów, widelec blokowany pilotem systemu zabezpieczeń oraz nowo zaprojektowany pokrowiec na siodło. 2017 CVO Street Glide jest dostępny w czterech nowych kombinacjach kolorystycznych.
  • Model 2017 CVO™ Pro Street Breakout® łączy bezkompromisową wydajność oraz długą, masywną konstrukcję przesiąkniętą duchem wyścigów na 1/4 mili. Wyróżniający się nowoczesnymi fakturami i wykończeniem Pro Street Breakout dopełnia ofertę CVO mroczniejszym charakterem. Motocykl CVO Pro Street Breakout jest napędzany chłodzonym powietrzem silnikiem V-Twin Screamin’ Eagle® Twin Cam 110B™. Jedną z trzech opcji malowania jest nowa kombinacja Starfire Black/Scorched Apple.

Pełne mocy modele cruiser

Potężny silnik High Output Twin Cam 103B™ jest montowany standardowo we wszystkich modelach 2017 Softail®, natomiast modele serii S napędza silnik Screamin’ Eagle® Twin Cam 110™. Dzięki temu Harley-Davidson kontynuuje ofertę najmocniejszych motocykli H-D typu cruiser w historii.

Odwiedź h-d.com/discovermore i zarezerwuj jazdę próbną, aby poznać nowe oblicze modeli Harley-Davidson na 2017 rok.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl