W sezonie 2017 nowa YZF-R6 oficjalnie pojawi się w Mistrzostwach Świata Supersport. Zobaczcie zdjęcia tej piękności!
Na targach Eicma, Yamaha zaczęła swoją prezentację od przypomnienia nowej YZF-R6, po czym od razu pokazano R6 przygotowaną do startu w Mistrzostwach Świata FIM World Supersport, potwierdzając tym samym oficjalny udział Yamahy w tej serii, oczywiście z nowym modelem R6.
Przy prezentacji na scenie pojawiło się czterech zawodników Lucas Mahias i Federico Caricasulo z fabrycznego zespołu GRT Yamaha oraz Niki Tuuli i Sheridan Morais z wspieranej przez Yamahę ekipy Kallio Racing. To właśnie oni będą ścigali się na nowej R6. W wersji supersportowej ten jest niezwykle podobny do swojej drogowej odmiany ze względu na przepisy WSS, które dopuszczają jedynie subtelne modyfikacje głowicy, skrzyni biegów, zawieszenia, elektroniki i hamulców.
Po zdobyciu mistrzostwa w Supersportach 3 razy w 7 lat (2009: Cal Crutchlow / 2011: Chaz Davies / 2013: Sam Lowes), Yamaha YZF-R6 już udowodniła swoje możliwości, ale to nie przeszkodziło Yamasze pójść o krok dalej z modelem 2017.
Specyfikację drogowej YZF-R6 możecie przypomnieć sobie tutaj, a tymczasem Yamaha uchyliła rąbka tajemnicy, chwaląc się podstawowymi cechami modelu wyścigowego. Supersportowa R6 posiada: wyścigowe owiewki (składają się z 2 części przednich i jednoczęściowego siedzenia); układ wydechowy Akrapovič Evo wykonany z tytanu; przednie hamulce Brembo T-Drive (tarcze Ø 320 mm); tylny hamulec Brembo (tarcza Ø 220 mm); przedni widelec (Ø 43 mm) z wkładem Ohlins Cartridge; opony Pirelli Diablo (rozmiary 120/70 ZR17M/C oraz 180/55 ZR17M/C).
Jeżeli już zamówiliście swoją nową R6, to Yamaha przypomina, że wszystkie te supersportowe dodatki dostępne są wśród oryginalnych akcesoriów w sieci dealerskiej.
Jesteśmy ciekawi, jak nowa R6 poradzi sobie w World Supersport i nie ukrywamy, że nasze oczekiwania są wysokie. A Wy jak myślicie?