Eicma: Honda X-Adv 2017 – skuterowy SUV [dane, film, zdjęcia]
Piotr Jędrzejak
9 listopada 2016

Na targach Eicma w Mediolanie, Honda w końcu zaprezentowała model X-Adv. Ten offroadowy skuter jest odpowiedzią na pytanie, którego nikt nigdy nie zadał.

W gruncie rzeczy i telegraficznym skrócie, jest to Integra z offroadowym zacięciem. W oficjalnej informacji prasowej Honda porównuje ten model do samochodowych SUVów i wydaje nam się, że to bardzo trafne spostrzeżenie.

X-Adv mimo wszystko jest wciąż skuterem, a koła mają rozmiar 17 i 15 cali, co już wyklucza go z poważnego offroadu. Ale z drugiej strony idealnie nadaje się na dziurawe drogi, do podbijania miasta bocznymi drogami i ewentualnie, aby dojechać gdzieś szutrową ścieżką. Dokładnie tak, jak SUVy, które z prawdziwym offroadem równie niewiele wspólnego. Przejdźmy więc do konkretów.

Silnik

Jednostka jest znana z pozostałej serii NC. Rzędowy dwucylindrowiec o pojemności 745 ccm, chłodzony cieczą. Generuje 54 KM mocy, 68 Nm momentu obrotowego i potrafi spalić nawet 3,6l/100 km. Skrzynia to automatyczna przekładnia DCT. Posiada tryb D, trzy tryby S, ale nie ma offroadowego trybu G znanego z automatycznej Africi Twin.

Podwozie

Rama to nowa konstrukcja, wciąż z rur stalowych. Rozstaw osi wynosi 1590 mm, a kąt główki ramy to 39°. Zawieszenie może pochwalić się dużym, offroadowym skokiem – 153,5 mm z przodu oraz 150 mm z tyłu. Widelec przedni to USD z regulacją napięcia oraz tłumienia odbicia. Tylny amortyzator posiada jedynie regulację napięcia. Prześwit wynosi zadowalające 162 mm, a skuter z paliwem waży 238 kg.

Hamulce z przodu to dwa potężne zaciski radialne, 4-tłoczkowe, które pracują na 2 tarczach 310 mm. Opony mają raczej szosowy rozmiar 120/70 R17 oraz 160/60 R15, ale bieżnik to względnie szutrowy Bridgestone Trail Wing 152.

Wyposażenie

Skuter X-ADV posiada szybę regulowaną w 5 stopniach, grubą kierownicę aluminiową, osłony dłoni wprost z Africa Twin, zegary LCD zamontowane w rajdowym stylu oraz kluczyk zbliżeniowy. Schowek pod kanapą ma pojemność 21 litrów, a oświetlenie to w pełni technologia LED. Skuter zaprojektował włoski oddział Hondy, a celem do osiągnięcia był offroadowy styl i wytrzymałe na upadki nadwozie.

Honda X-Adv to dziwne, wyjątkowe stworzenie. Czy chcielibyśmy go kupić? Póki co raczej nie. Czy jesteśmy ciekawi jak to jeździ? Nawet nie wiecie jak bardzo…

Dane techniczne:

ENGINE
TypeLiquid-cooled, L2, SOHC
Engine Displacement (cm³)745cc
No. of Valves per Cylinder4
Bore ´ Stroke (mm)77 x 80
Compression Ratio10.7:1
Max. Power Output40.3kW @ 6,250rpm
Max. Torque68Nm @ 4,750rpm
Oil Capacity4.1L
FUEL SYSTEM
CarburationPGM-FI
Fuel Tank Capacity13.1L
Fuel Consumption27.5km/l
ELECTRICAL SYSTEM
StarterElectric
Battery Capacity12V-11.2AH
ACG Output420W @ 5,000rpm
DRIVETRAIN
Clutch TypeWet multiplate Hydraulic / Wet multiplate Hydraulic Dual clutch (DCT)
Transmission Type6-speed
Final DriveChain
FRAME
TypeSteel Diamond
CHASSIS
Dimensions (LxWxH)2245x910x1375
Wheelbase1,590mm
Caster Angle27°
Trail104mm
Seat Height820mm
Ground Clearance162mm
Kerb Weight238kg
Turning radius2.8m
SUSPENSION
Type FrontAdjustment
Type RearProlink with Rear Shock Preload adjustment
WHEELS
Rim Size Front17 inch
Rim Size Rear15 inch
Tyres Front120/70 R17
Tyres Rear160/60 R15
BRAKES
ABS System Type2 Channel
INSTRUMENTS & ELECTRICS
InstrumentsDigital
HeadlightLED
TaillightLED

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły