Eicma: BMW G310GS 2017 – mały adventure
Piotr Jędrzejak
8 listopada 2016

Na targach w Mediolanie, BMW zaprezentowało drugiego członka stosunkowo nowej rodziny G310 i jest to turystyczny adventure o nazwie G310GS.

G310GS jest pierwszym GSem, który nie jest produkowany w Niemczech, ale to nic. Stylistycznie idealnie nawiązuje do większego rodzeństwa, co na rynkach Ameryki Południowej oraz Azji może okazać się cechą kluczową. Bowiem to właśnie te rynki są dla małego GSa kluczowe.

Tak jak G310R zaprezentowany rok temu, G310GS posiada stalową ramę rurową, 5-ramienne felgi oraz 1-cylindrowy silnik o pojemności 313 cm3, chłodzony cieczą. Jednostka jest odwrócona, co oznacza, że strona dolotowa jest z przodu. W głowicy pracują 4 zawory na dwóch wałkach rozrządu. Silnik generuje 34 KM mocy oraz 28 Nm momentu obrotowego. Napęd odbywa się za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni i łańcucha.

G310GS waży 169,5 kg z paliwem. Z przodu pracuje odwrócony widelec o średnicy 49mm. Jest pozbawiony regulacji, ale jego skok to 180 mm. Tylny amortyzator posiada regulację napięcia wstępnego, a skok to również 180 mm.

ABS jest na wyposażeniu standardowym, a zegary to ekran LCD. Wśród opcji są takie dodatki, jak gniazda 12V, grzane manetki, kanapy o różnej wysokości, kufry, centralka oraz nawigacja i uchwyty na smartfona. Średnie spalanie ma wynieść 3,33 l/100km, ale zbiornik zmieści tylko 11 litrów paliwa.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły