Ducati zmienia specyfikację Panigale V4 R 2019: suche sprzęgło powróciło [posłuchaj!]
Piotr Jędrzejak
12 grudnia 2018

„Dodaj kolejną nutę do Dźwięku Doskonałości: suche sprzęgło”. 

Gdy na targach w Mediolanie, Ducati zaprezentowało swojego nowego, topowego superbike’a Panigale V4 R, świat oszalał. No i nic dziwnego, bo 224 KM z litrowego silnika to nie jest coś, obok czego przechodzi się obojętnie. Nowy motocykl okrzyknięty został przez producenta hasłem „Dźwięk doskonałości”. A jednak Bolończycy musieli tę doskonałość jeszcze zmodyfikować, co paradoksalnie ma spory wpływ na dźwięk. I jak się okazuje – fani marki są zachwyceni.

Mokre sprzęgło musiało zostać zmienione na suche. Zmiana spowodowana jest normami homologacyjnymi w WorldSBK. Motocykle wyścigowe Ducati Corse jeżdżą na suchym sprzęgle, a przepisy stanowią, że nie można mieć suchego sprzęgła, jeżeli nie znalazło się ono w wersji homologowanej do użytku na drogach publicznych.

Nowe sprzęgło to model STM EVO-SBK. Pracuje na sucho, ma 9 tarczy sprzęgłowych oraz regulowaną sprężynę pomocniczą. Oczywiście jest to także sprzęgło uślizgowe. Ducati wrzuciło właśnie na YouTube krótki film, tytułując go: „Dodaj kolejną nutę do Dźwięku Doskonałości: suche sprzęgło”. 

Przy okazji możecie obejrzeć onboard, jak Chaz Davies oraz Alessandro Valia jeździli po torze Jerez. I ta odcinka przy 16500 obr…

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły