Ducati zmienia specyfikację Panigale V4 R 2019: suche sprzęgło powróciło [posłuchaj!]

- Piotr Jędrzejak

„Dodaj kolejną nutę do Dźwięku Doskonałości: suche sprzęgło”. 

Gdy na targach w Mediolanie, Ducati zaprezentowało swojego nowego, topowego superbike’a Panigale V4 R, świat oszalał. No i nic dziwnego, bo 224 KM z litrowego silnika to nie jest coś, obok czego przechodzi się obojętnie. Nowy motocykl okrzyknięty został przez producenta hasłem „Dźwięk doskonałości”. A jednak Bolończycy musieli tę doskonałość jeszcze zmodyfikować, co paradoksalnie ma spory wpływ na dźwięk. I jak się okazuje – fani marki są zachwyceni.

Mokre sprzęgło musiało zostać zmienione na suche. Zmiana spowodowana jest normami homologacyjnymi w WorldSBK. Motocykle wyścigowe Ducati Corse jeżdżą na suchym sprzęgle, a przepisy stanowią, że nie można mieć suchego sprzęgła, jeżeli nie znalazło się ono w wersji homologowanej do użytku na drogach publicznych.

Nowe sprzęgło to model STM EVO-SBK. Pracuje na sucho, ma 9 tarczy sprzęgłowych oraz regulowaną sprężynę pomocniczą. Oczywiście jest to także sprzęgło uślizgowe. Ducati wrzuciło właśnie na YouTube krótki film, tytułując go: „Dodaj kolejną nutę do Dźwięku Doskonałości: suche sprzęgło”. 

Przy okazji możecie obejrzeć onboard, jak Chaz Davies oraz Alessandro Valia jeździli po torze Jerez. I ta odcinka przy 16500 obr…

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl