Ducati oficjalnie zaprezentowało nowego Monstera 821. Czy jest to zaskoczeniem? Ani trochę.
Pierwsze plotki o mniejszym bracie Monstera 1200 pojawiły się już bardzo dawno temu, a potwierdzone one zostały zdjęciami szpiegowskimi w marcu. Następnie do sieci trafił okrutnie wręcz wierny prawdzie fotomontaż. Właśnie dlatego nic w nowym Monsterze nie jest dla nas zaskoczeniem. Jednak nawet w najmniejszym calu nie oznacza to, że Monster 821 jest nudny!
Jak informuje Ducati, Monster 821 jest motocyklem średniej klasy i już trzecią generacją legendarnej linii Potwornickich. Właśnie z powodu przywiązania do rodzimego regionu Włoch, zdjęcia zostały wykonane w Bolonii.
Mówiąc wprost, nowy, średni Monster jest wierną kopią swojego większego brata. Różnice ograniczają się do totalnego minimum. Jest to więc przede wszystkim dwustronny wahacz, zamiast jednostronnego – zabieg znany z małego i dużego Panigale. Ponadto nie ma hydraulicznego sprzęgła, a tablica montowana jest klasycznie, zamiast na wahaczu.
Informację o nowym Monsterze, Ducati nazwało „podglądem”, a nie typową premierą, a więc niestety zabrakło trochę szczegółów technicznych. Nie powiemy Wam więc jakie 821 posiada zawieszenie lub hamulce, jednak wizualnie wyglądają identycznie, jak te z Monstera 1200. Oficjalnie wiemy tylko tyle, że heble będą „wysokiej specyfikacji”, a zawieszenie „wyśmienite”. To nam się podoba!
Ducati zdradziło jednak osiągi Monstera 821. Od samego początku nie było tajemnicą, że tak jak w przypadku Monstera 1200, silnik będzie chłodzony cieczą. Jednostka 821 Testastretta 11° pochodzi oczywiście z nowego Hypermotarda / Hyperstrady i w przypadku małego Potwornickiego produkuje 112 KM mocy oraz 89,4 Nm momentu obrotowego. Jego waga też jest całkiem imponująca – na sucho wynosi 179,5 kg.
Włosi odkryli jeszcze karty dotyczące wyposażenia – tak jak się spodziewaliśmy, jest grubo. Wysokość siedzenia można regulować, ale nie to jest najważniejsze. Na pokładzie pracuje 8-stopniowa kontrola trakcji, 3-stopniowy ABS oraz 3-stopniowa przepustnica Ride By Wire. Wszystko to można ustawić według własnych preferencji lub w trzech trybach Riding Modes.
Monster 821 dostępny będzie w salonach już od lipca 2014 w trzech opcjach – tańszej Dark oraz droższych czerwonej lub białej. Ducati postarało się sprostać oczekiwania wszystkich klientów i dlatego Monster 821 dostępny będzie z mocą ograniczoną do 35 kW dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.