Ducati Monster 821 już oficjalnie!

- Piotr Jędrzejak

Ducati oficjalnie zaprezentowało nowego Monstera 821. Czy jest to zaskoczeniem? Ani trochę.

Pierwsze plotki o mniejszym bracie Monstera 1200 pojawiły się już bardzo dawno temu, a potwierdzone one zostały zdjęciami szpiegowskimi w marcu. Następnie do sieci trafił okrutnie wręcz wierny prawdzie fotomontaż. WłaśnieDucati Monster 821 (2) dlatego nic w nowym Monsterze nie jest dla nas zaskoczeniem. Jednak nawet w najmniejszym calu nie oznacza to, że Monster 821 jest nudny!

Jak informuje Ducati, Monster 821 jest motocyklem średniej klasy i już trzecią generacją legendarnej linii Potwornickich. Właśnie z powodu przywiązania do rodzimego regionu Włoch, zdjęcia zostały wykonane w Bolonii.

Mówiąc wprost, nowy, średni Monster jest wierną kopią swojego większego brata. Różnice ograniczają się do totalnego minimum. Jest to więc przede wszystkim dwustronny wahacz, zamiast jednostronnego – zabieg znany z małego i dużego Panigale. Ponadto nie ma hydraulicznego sprzęgła, a tablica montowana jest klasycznie, zamiast na wahaczu.

Informację o nowym Monsterze, Ducati nazwało „podglądem”, a nie typową premierą, a więc niestety zabrakło trochę szczegółów technicznych. Nie powiemy Wam więc jakie 821 posiada zawieszenie lub hamulce, jednak wizualnie wyglądają identycznie, jak te z Monstera 1200. Oficjalnie wiemy tylko tyle, że heble będą „wysokiej specyfikacji”, a zawieszenie „wyśmienite”. To nam się podoba!

Ducati Monster 821 (3)

Zwróćcie uwagę na tablicę rejestracyjną!

Ducati zdradziło jednak osiągi Monstera 821. Od samego początku nie było tajemnicą, że tak jak w przypadku Monstera 1200, silnik będzie chłodzony cieczą. Jednostka 821 Testastretta 11° pochodzi oczywiście z nowego Hypermotarda / Hyperstrady i w przypadku małego Potwornickiego produkuje 112 KM mocy oraz 89,4 Nm momentu obrotowego. Jego waga też jest całkiem imponująca – na sucho wynosi 179,5 kg. 

Włosi odkryli jeszcze karty dotyczące wyposażenia – tak jak się spodziewaliśmy, jest grubo. Wysokość siedzenia można regulować, ale nie to jest najważniejsze. Na pokładzie pracuje 8-stopniowa kontrola trakcji, 3-stopniowy ABS oraz 3-stopniowa przepustnica Ride By Wire. Wszystko to można ustawić według własnych preferencji lub w trzech trybach Riding Modes.

Monster 821 dostępny będzie w salonach już od lipca 2014 w trzech opcjach – tańszej Dark oraz droższych czerwonej lub białej. Ducati postarało się sprostać oczekiwania wszystkich klientów i dlatego Monster 821 dostępny będzie z mocą ograniczoną do 35 kW dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.Ducati Monster 821 (4)

Ducati Monster 821 (9)

Ducati Monster 821 (10)

Ducati Monster 821 (11)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl