Ducati Monster 1198 2014 – zobacz zdjęcia szpiegowskie power nakeda!

- Piotr Jędrzejak

Jest potężny, ma chłodzenie cieczą i zdeklasuje Streetfightera 1098.

Mieszkanie we Włoszech na pewno miałoby swoje zalety. Na przykład wchodząc do biura z kaskiem motocyklowym, szef nie patrzyłby się krzywo, a w drodze z pracy można byłoby spotkać przypadkowe motocykle prototypowe, zrobić im zdjęcia szpiegowskie i czuć się kimś ważnym – podobnie jak w przypadku nowego Monstera. Odnosimy jednak dziwne wrażenie, że tym razem zdjęć nie zrobił losowy przechodzeń z aparatem w komórce. Informacje o nowym Dukacie (z różnymi zdjęciami!) pojawiły się jednocześnie we włoskich Motociclismo.it, Moto.it oraz w brytyjskim MCN. Przypadek? Nie sądzimy. To raczej sprawka marketingowej machiny Ducati… Jak by jednak nie było – zdjęcia są i zachwycają!

Szczegółów oczywiście brak, ale mimo spiralnego malowania kamuflażowego, kilka szczegółów da się wychwycić. Jest jednostronny wahacz, hamulce Brembo montowane radialnie, czy minimalistyczny zadupek ograniczony jedynie do kanapy. Najważniejsze z nich to jednak obecność chłodnicy oraz kolektory wydechowe i tłumiki w stylu Diavela – jesteśmy więc w zupełności przekonani, że od czasu S4R, nowy Monster będzie pierwszym modelem z silnikiem chłodzonym cieczą. Spodziewajcie się więc jednostki Testastretta 11°, co oznacza oczywisty układ cylindrów L-Twin, 1198 centymetrów sześciennych i przynajmniej 150 koni mechanicznych. My obstawiamy jednak zdecydowanie większą moc, a w jej okiełznaniu pomogą pewnie kontrola trakcji i inna elektronika, której skrótów nigdy nie rozszyfrujemy. W końcu konkurencja nie śpi – coraz bliżej premiery jest totalnie pojechany po bandzie KTM Super Duke 1290, a BMW pracuje nad obdartym z owiewek S1000RR!

Skoro jednak Monster będzie miał sporą pojemność i potężną moc, to gdzie w Ducati miejsce dla Streetfightera? Cóż, jego dni są najprawdopodobniej policzone. Wersja 1098 nie biła ostatnio rekordów popularności, w minionym roku sprzedaż Monstera okazała się o 3,5 raza większa, a w tym sezonie Streetfighter 1098 został wycofany z gamy sprzedażowej w USA – a Stany to przecież największy rynek dla Ducati.

Wnioski nasuwają się same. Funkcję potężnego power nakeda w Ducati pełnił będzie Monster 1198. Co o nim uważacie?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl