Jeszcze większa moc, jeszcze niższa waga, elektronika z WSBK, homologacja na ulicę i produkcja ograniczona do 500 sztuk.
Ducati się zbroi i to na poważnie. Po świecie krążą plotki, że na zbliżających się targach Eicma, Włosi zaprezentują kolejną i jeszcze bardziej kosmiczną wersję swojego superbika. Ma nazywać się Ducati 1199 Panigale R Superleggera, a jak wiadomo – dłuższa i bardziej skomplikowana nazwa oznacza jeszcze lepsze osiągi i wyższą cenę.
Przypomnijmy. Aktualnie na szczycie ogólnodostępnych Dukatów stoi 1199 Panigale R. Ma tytanowe korbowody i kilka innych modyfikacji zmieniających charakterystykę silnika, sporo dodatków z karbonu i pełny pakiet elektroniki. Istnieje jeszcze wersja 1199 Panigale RS (widoczna na głównym zdjęciu) – ten motocykl jest jednak dostępy wyłącznie dla najlepszych teamów wyścigowych i nie ma homologacji.
Ducati 1199 Panigale R Superleggera będzie (jak sama nazwa wskazuje) super-lekką wersją Panigale R. Bolończycy postarali się o sporo tytanu, karbonu i magnezu, a w efekcie motocykl schudł o zabójcze niemalże 20 kilogramów. W pełnej gotowości do jazdy, z pełnym zbiornikiem nowy superbike ma ważyć… 169 kg!
Odetchnęliście?
To teraz słuchajcie dalej, bo to nie wszystko. Przyznacie chyba, że nawet zwykłe Panigale było dość mocnym motocyklem, prawda? Włoskich inżynierów jednak nie jest wcale łatwo zaspokoić. Z krótkoskokowej jednostki Superquadro udało się wycisnąć kilka dodatkowych koni. Panigale R Superleggera będzie legitymowało się mocą 220 KM.
Prawdziwą wisienką na torcie będzie pakiet elektroniki. Superleggera będzie przecież motocyklem drogowym, więc warto mieć jakiś sposób na zapanowanie nad mocą. Elektronika w tym sprzęcie pochodzić ma w prostej linii z wyścigów Superbike. Panigale R Superleggera będzie tym samym pierwszym motocyklem drogowym od Ducati z kontrolą wheelie. Wygląda na to, że genialny system Aprilii – APRC ma w końcu godnego przeciwnika.
Przyznacie chyba, że Panigale R z ceną ok. 132 tysięcy złotych jest całkiem drogie? To nic szczególnego, ponieważ wersja Superleggera ma być ponad dwukrotnie droższe. Czym w takim razie Superleggera będzie różniła się od sportowej RS? Obstawiamy, że przede wszystkim obecnością lusterek i świateł.
Jeżeli właśnie dzwonisz do swojego dealera Ducati aby zarezerwować pierwszą sztukę, odłóż telefon. Produkcja 1199 Panigale R Superleggera będzie ściśle limitowana do 500 sztuk. No i tym razem to nie klient przyjdzie do sprzedawcy. To zarząd Ducati wyselekcjonuje 500 osób, które otrzymają zaproszenia do zakupu 1199 Panigale R Superleggera.
Mówi się, że nowa wersja Panigale jest tworzona specjalnie pod nowe zasady WSBK EVO oraz Superstock 1000. Wiecie, 500 sztuk to już produkcja „seryjna”….