CTX1300, CTX700N, CTX700 – kolejne Hondy 2014!

- Piotr Jędrzejak

Duży CTX to nowoczesny cruiser z owiewką, a mniejsze CTXy to połączenie cruiserów z motocyklami miejskimi!

CTX1300 jest nowoczesnym podejściem do tematu turystycznych criuserów. Łączy w sobie komfort jazdy, lekkość prowadzenia i stabilność z technologią – mocnym silnikiem V4, kontrolą trakcji, C-ABSem, światłami LED i automatycznie wyłączającymi się kierunkowskazami.

Motocykl to zupełnie nowa konstrukcja, która jednak miała już okazję być wyszpiegowana. Pozycja za kierownicą jest wyprostowana, a same manetki zostały wyciągnięte blisko motocyklisty. Podnóżki są komfortowo z przodu. Silnik pochodzi wprost z ST1300 Pan European i dysponuje mocą 83 KM w połączeniu z potężnym momentem 103 Nm. Masa to wprawdzie aż 338 kg bez paliwa, jednak połączenie mocnego silnika i odpowiednio skonfigurowanego zawieszenia ma gwarantować odpowiednie emocje z jazdy. Napęd odbywa się za pomocą manualnej skrzyni 5-biegowej oraz wału napędowego. Podwójna rama kołyskowa współpracuje z widelcem o śr. 43 mm oraz dwoma amortyzatorami z tyłu.

Na pokładzie nie zabrakło dodatków klasy premium, jak światła całkowicie w technologii LED, manetki z podgrzewaniem w 5 stopniach, czy system audio obsługujący Bluetooth. Kufry są montowane fabrycznie, a przednia owiewka odpowiednio chroni przed wiatrem. Styl motocykla nawiązuje do Goldwinga F6B. Kierunkowskazy wyłączają się automatycznie, monitorując prędkość, czas i przejechany dystans.

CTX700 oraz CTX700N to siostrzane modele, w których jedyna różnica polega na braku owiewki oraz kufrów w przypadku modelu N. Poza tym, są to bardziej cruiserowe odmiany Hondy z rodziny NC. Łączą w sobie cechy motocykli ulicznych z cruiserami, mając przy okazji w standardzie ABS oraz automatyczną skrzynię DCT.

Silnik to jednostka dwucylindrowa o pojemności 670 ccm, zapożyczona z poprzednich wcieleń Hondy NC. Generuje 47 KM mocy oraz 60 Nm momentu obrotowego, co pozwala na jazdę w przypadku posiadania prawka kat. A2. Niski środek ciężkości i niska kanapa, przy naturalnej pozycji jazdy, nawet mimo wagi 244 kg (227 kg dla wersji N) czynią z niego poręczny motocykl do uniwersalnego użytku.

CTXy 700 weszły do sprzedaży już w mijającym właśnie sezonie, jednak w Polsce dostępne będą od roku 2014.

 CTX1300CTX700 i CTX700N
ENGINE  
TypeV4 90° water-cooled DOHC (Euro 3)Liquid-cooled 4-stroke 8-valve, SOHC parallel 2-cylinder
Displacement1261cc670cm3
Bore ´ Stroke78mm x 66mm73mm x 80mm
Compression Ratio10.0 : 110.7 : 1
Max. Power Output62kW @ 6000rpm35kW @ 6250rpm
Max. Torque106Nm @ 4,500rpm60Nm @ 4750rpm
Oil Capacity4.7L4.1L
FUEL SYSTEM  
CarburationPGM-FIPGM-FI electronic fuel injection
Fuel Tank Capacity19.5L12.4L
Fuel Consumption17.2km/l (WMTC)27.9km/l (WMTC mode)
ELECTRICAL SYSTEM  
StarterElectricElectric
Battery Capacity12V-11AH12V-11AH
ACG Output600W450W @ 5000rpm
DRIVETRAIN  
Clutch TypeWet hydraulic multi-plateHydraulic wet multi-plate 2-clutch
Transmission Type5 speed manual6 speed Dual Clutch Transmission
Final DriveShaftChain drive
FRAME  
TypeDouble cradle split down-tubeDiamond; steel pipe
CHASSIS  
Dimensions (L´W´H)2380mm x 940mm x 1170mm2,255mm x 840mm x 1,155mm (2,255mm x 892mm x 1,165mm wersja N)
Wheelbase1645mm1530mm
Caster Angle28° 30′27 ° 40′
Trail118mm114mm
Seat Height735mm720mm
Ground Clearance130mm130mm (minimum)
Kerb Weight338kg244 kg (227 kg dla wersji N)
SUSPENSION  
Type Front43mm inverted front fork (USD)41mm telescopic fork
Type RearAluminium swingarm with double conventionalshocks with mechanical preload adjustmentMonoshock damper, Pro-Link swingarm
WHEELS  
Type Front18″ cast aluminiumMulti-spoke cast aluminium
Type Rear17″ cast aluminiumMulti-spoke cast aluminium
Rim Size Front18 X MT3.5017M/C x MT3.5
Rim Size Rear17 X MT6.2517M/C x MT4.5
Tyres Front130/70R18120/70-ZR17M/C (58W)
Tyres Rear200/50R17160/60-ZR17M/C (69W)
BRAKES  
ABS System TypeCombined ABS2 channel ABS
Type FrontTwin 310mm disks320mm single wavy hydraulic disc with 2-pistoncaliper and sintered metal pads
Type RearSingle 316mm disk240mm single wavy hydraulic disc with 2-piston caliper and resin mold pads
INSTRUMENTS & ELECTRICS  
InstrumentsAnalogue speedo and tacho with LCD digitaldisplay including odometer, trip meter, fuelconsumption, engine temperature and clockDigital speedometer, digital tachometer, fuel gauge LCD bar graph, digital clock
Security SystemHISSHISS
HeadlightLED 4 lights60/55W (H4 valve)
TaillightLEDTail-light: 1W
AudioAudio system with Bluetooth connectivityStop light: 4W

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl