Duży CTX to nowoczesny cruiser z owiewką, a mniejsze CTXy to połączenie cruiserów z motocyklami miejskimi!
CTX1300 jest nowoczesnym podejściem do tematu turystycznych criuserów. Łączy w sobie komfort jazdy, lekkość prowadzenia i stabilność z technologią – mocnym silnikiem V4, kontrolą trakcji, C-ABSem, światłami LED i automatycznie wyłączającymi się kierunkowskazami.
Motocykl to zupełnie nowa konstrukcja, która jednak miała już okazję być wyszpiegowana. Pozycja za kierownicą jest wyprostowana, a same manetki zostały wyciągnięte blisko motocyklisty. Podnóżki są komfortowo z przodu. Silnik pochodzi wprost z ST1300 Pan European i dysponuje mocą 83 KM w połączeniu z potężnym momentem 103 Nm. Masa to wprawdzie aż 338 kg bez paliwa, jednak połączenie mocnego silnika i odpowiednio skonfigurowanego zawieszenia ma gwarantować odpowiednie emocje z jazdy. Napęd odbywa się za pomocą manualnej skrzyni 5-biegowej oraz wału napędowego. Podwójna rama kołyskowa współpracuje z widelcem o śr. 43 mm oraz dwoma amortyzatorami z tyłu.
Na pokładzie nie zabrakło dodatków klasy premium, jak światła całkowicie w technologii LED, manetki z podgrzewaniem w 5 stopniach, czy system audio obsługujący Bluetooth. Kufry są montowane fabrycznie, a przednia owiewka odpowiednio chroni przed wiatrem. Styl motocykla nawiązuje do Goldwinga F6B. Kierunkowskazy wyłączają się automatycznie, monitorując prędkość, czas i przejechany dystans.
CTX700 oraz CTX700N to siostrzane modele, w których jedyna różnica polega na braku owiewki oraz kufrów w przypadku modelu N. Poza tym, są to bardziej cruiserowe odmiany Hondy z rodziny NC. Łączą w sobie cechy motocykli ulicznych z cruiserami, mając przy okazji w standardzie ABS oraz automatyczną skrzynię DCT.
Silnik to jednostka dwucylindrowa o pojemności 670 ccm, zapożyczona z poprzednich wcieleń Hondy NC. Generuje 47 KM mocy oraz 60 Nm momentu obrotowego, co pozwala na jazdę w przypadku posiadania prawka kat. A2. Niski środek ciężkości i niska kanapa, przy naturalnej pozycji jazdy, nawet mimo wagi 244 kg (227 kg dla wersji N) czynią z niego poręczny motocykl do uniwersalnego użytku.
CTXy 700 weszły do sprzedaży już w mijającym właśnie sezonie, jednak w Polsce dostępne będą od roku 2014.
CTX1300 | CTX700 i CTX700N | |
ENGINE | ||
Type | V4 90° water-cooled DOHC (Euro 3) | Liquid-cooled 4-stroke 8-valve, SOHC parallel 2-cylinder |
Displacement | 1261cc | 670cm3 |
Bore ´ Stroke | 78mm x 66mm | 73mm x 80mm |
Compression Ratio | 10.0 : 1 | 10.7 : 1 |
Max. Power Output | 62kW @ 6000rpm | 35kW @ 6250rpm |
Max. Torque | 106Nm @ 4,500rpm | 60Nm @ 4750rpm |
Oil Capacity | 4.7L | 4.1L |
FUEL SYSTEM | ||
Carburation | PGM-FI | PGM-FI electronic fuel injection |
Fuel Tank Capacity | 19.5L | 12.4L |
Fuel Consumption | 17.2km/l (WMTC) | 27.9km/l (WMTC mode) |
ELECTRICAL SYSTEM | ||
Starter | Electric | Electric |
Battery Capacity | 12V-11AH | 12V-11AH |
ACG Output | 600W | 450W @ 5000rpm |
DRIVETRAIN | ||
Clutch Type | Wet hydraulic multi-plate | Hydraulic wet multi-plate 2-clutch |
Transmission Type | 5 speed manual | 6 speed Dual Clutch Transmission |
Final Drive | Shaft | Chain drive |
FRAME | ||
Type | Double cradle split down-tube | Diamond; steel pipe |
CHASSIS | ||
Dimensions (L´W´H) | 2380mm x 940mm x 1170mm | 2,255mm x 840mm x 1,155mm (2,255mm x 892mm x 1,165mm wersja N) |
Wheelbase | 1645mm | 1530mm |
Caster Angle | 28° 30′ | 27 ° 40′ |
Trail | 118mm | 114mm |
Seat Height | 735mm | 720mm |
Ground Clearance | 130mm | 130mm (minimum) |
Kerb Weight | 338kg | 244 kg (227 kg dla wersji N) |
SUSPENSION | ||
Type Front | 43mm inverted front fork (USD) | 41mm telescopic fork |
Type Rear | Aluminium swingarm with double conventionalshocks with mechanical preload adjustment | Monoshock damper, Pro-Link swingarm |
WHEELS | ||
Type Front | 18″ cast aluminium | Multi-spoke cast aluminium |
Type Rear | 17″ cast aluminium | Multi-spoke cast aluminium |
Rim Size Front | 18 X MT3.50 | 17M/C x MT3.5 |
Rim Size Rear | 17 X MT6.25 | 17M/C x MT4.5 |
Tyres Front | 130/70R18 | 120/70-ZR17M/C (58W) |
Tyres Rear | 200/50R17 | 160/60-ZR17M/C (69W) |
BRAKES | ||
ABS System Type | Combined ABS | 2 channel ABS |
Type Front | Twin 310mm disks | 320mm single wavy hydraulic disc with 2-pistoncaliper and sintered metal pads |
Type Rear | Single 316mm disk | 240mm single wavy hydraulic disc with 2-piston caliper and resin mold pads |
INSTRUMENTS & ELECTRICS | ||
Instruments | Analogue speedo and tacho with LCD digitaldisplay including odometer, trip meter, fuelconsumption, engine temperature and clock | Digital speedometer, digital tachometer, fuel gauge LCD bar graph, digital clock |
Security System | HISS | HISS |
Headlight | LED 4 lights | 60/55W (H4 valve) |
Taillight | LED | Tail-light: 1W |
Audio | Audio system with Bluetooth connectivity | Stop light: 4W |