Breakout i Street Bob Special Edition – nowe motocykle Harley-Davidson na 2013

- Piotr Jędrzejak

Breakout, czyli agresywna stylizacja i zdecydowany charakter choppera Softail klasy premium oraz jeszcze więcej mocy i stylu w Street Bobie!

Informacja prasowa

Nowy motocykl Harley-Davidson® Breakout® z rocznika 2013 to prawdziwy miejski włóczęga. Jego autentyczne zuchwalstwo przyciąga spojrzenia na ulicach, a dumny wygląd bez wątpienia wzbudzi zainteresowanie podczas każdej przejażdżki. Breakout to cruiser klasy premium z charakterystycznymi elementami wykończenia i specyficznymi komponentami niedostępnymi w innych motocyklach Harley-Davidson.

„W modelu Breakout wracamy do motocyklowych podstaw, co oznacza eksponowanie silnika i kół” – mówi Kirk Rasmussen, Kierownik ds. Stylizacji Harley-Davidson. „Czarny silnik z chromowanymi elementami wyróżnia się wizualnie w środkowej części motocykla, a dodatkowo skróciliśmy błotniki, aby zmaksymalizować wrażenie, jakie robią opony. Chcieliśmy pokazać sporo gumy, aby podkreślić mocny, muskularny charakter Breakout.”

Nowy Street Bob® Special Edition to wyjątkowa bestia – przekraczający granice czystej krwi bobber. Ta ściśle limitowana wersja, będąca owocem programu fabrycznego tuningu Harley-Davidson Factory Customization, jest dostępna wyłącznie na rynkach międzynarodowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i częściowo w Afryce.

Nowy Street Bob® Special Edition ulepszono, wyposażając go w silnik o pojemności 1690cm3, który zapewnia charakterystyczne brzmienie motocykli Harley. Maszyna jest ozdobiona oryginalnym dwubarwnym malowaniem i szprychowymi kołami z rzucającymi się w oczy czerwonymi obręczami, które sprawiają, że motocykl wyróżnia się nie tylko swoim dźwiękiem, ale również swoim wyglądem. Street Bob® Special Edition to bobber najwyższej klasy o doskonałym wyglądzie, najwyższych parametrach i z systemem ABS w standardzie, który przenosi specyfikację maszyny na wyższy poziom.

Główne cechy Breakout:

• Silnik Twin Cam 103B™ o pojemności 1690 cm3, wyrównoważony i sztywno mocowany na ramie osiąga moment obrotowy 130 Nm przy 3000 obr./min. Silnik jest wyposażony w elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa ESPFI oraz system ACR (Automatic Compression Release) i współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów Cruise Drive.

• Silnik jest wykończony czarną farbą proszkową doskonale współgrającą z chromowanymi pokrywami. Osłony nad dwoma chromowanymi tłumikami są lakierowane na czarny połysk.

• 10 ramienne koła z odlewu aluminium, typu Gasser są lakierowane na czarny połysk i mają naprzemiennie ustawione, frezowane na zewnętrznym boku ramiona. 18” koło z 240mm oponą z tyłu oraz 21’ i 130mm z przodu.

• Przednie i tylne tarcze hamulcowe ze swobodnym zaciskiem mają czarne, połyskujące mocowania.

• Przednie i tylne błotniki są skrócone. Specyficzne dla Breakout jest położenie przedniego błotnika i wspornika. Tylny błotnik ma kształt i umiejscowienie, które umożliwiają bardzo ciasne dopasowanie do opony 240mm. Wsporniki tylnego błotnika z kutego aluminium są wykończone na wysoki połysk.

• 49-mm rozstaw przedniego widelca jest około 4,5 cm szerszy niż w poprzednich modelach FX Softail, co umożliwia użycie 130-mm opony przedniej. Dolna część widelca i gniazdo reflektora są wykończone na czarny połysk.

• Nowy zbiornik oleju z pojedynczym żebrem z odlewu aluminium jest również lakierowany na czarny połysk.

• Zbiornik paliwa o pojemności 18,9 litrów jest przykryty czarnym paskiem z formowanej skóry i niskoprofilowym chromowanym panelem.

• Dwuczęściowe siodło umożliwia łatwy demontaż siedziska dla pasażera bez używania narzędzi, aby cieszyć się jazdą w pojedynkę i w pełni wyeksponować tylny błotnik.

• Całkowicie nowa, szeroka kierownica w stylu drag lakierowana na czarny połysk. Prędkościomierz zamontowany na chromowanym wsporniku kierownicy.

• Dyskretna, niska tablica rejestracyjna montowana centralnie oraz kombinacja świateł hamowania/tylnych/kierunkowskazów nie przesłaniają szerokiego tylnego błotnika.

• Wypełnienia emblematów i grafiki na zbiorniku paliwa specyficzne dla modelu Breakout.

• Dostępne kolory: Vivid Black, Big Blue Pearl oraz Ember Red Sunglo.

Kluczowe cechy Street Bob® Special Edition:

• Elastycznie montowany silnik V2 Twin Cam 103™ o pojemności 1690 cm3, wyposażony w elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa ESPFI i zapewniający moment obrotowy 130 Nm.

• 6-cio stopniowa skrzynia biegów Cruise Drive

• Stalowe koła szprychowe z czerwonymi obręczami; 19 cali z przodu / 17 cali z tyłu

• System ABS w standardzie

• Ekskluzywne, dwukolorowe malowanie w kolorach Big Blue Pearl i Vivid Black

• Lakierowana na czarno półka typu triple clamp, silnik i osłona akumulatora

• Pełnowymiarowa, odlewana, czarna konsola z wbudowaną stacyjką

• Czysta linia podciętego tylnego błotnika z widocznymi wspornikami, zintegrowanymi światłami stopu, pozycyjnymi i kierunkowskazami zapewniają minimalistyczną, typową dla bobberów stylizację

• Izolowane podkładkami wsporniki kierownicy oraz górna półka z kutego aluminium dla redukcji drgań i uproszczenia personalizacji

• Kierownica typu mini ape-hanger ze stali nierdzewnej i prowadzonymi wewnątrz przewodami

• Zbiornik paliwa typu Fat Bob® o pojemności 17.8 l

• Jednoosobowe siodło

• Centralnie montowane podnóżki i elementy sterowania

• Opony Michelin® Scorcher®: 100/90B-19 57H przód, 160/70B-17 73V tył

• Chromowany wydech z dwoma tłumikami jeden za drugim

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl