Breakout i Street Bob Special Edition – nowe motocykle Harley-Davidson na 2013
Piotr Jędrzejak
11 marca 2013

Breakout, czyli agresywna stylizacja i zdecydowany charakter choppera Softail klasy premium oraz jeszcze więcej mocy i stylu w Street Bobie!

Informacja prasowa

Nowy motocykl Harley-Davidson® Breakout® z rocznika 2013 to prawdziwy miejski włóczęga. Jego autentyczne zuchwalstwo przyciąga spojrzenia na ulicach, a dumny wygląd bez wątpienia wzbudzi zainteresowanie podczas każdej przejażdżki. Breakout to cruiser klasy premium z charakterystycznymi elementami wykończenia i specyficznymi komponentami niedostępnymi w innych motocyklach Harley-Davidson.

„W modelu Breakout wracamy do motocyklowych podstaw, co oznacza eksponowanie silnika i kół” – mówi Kirk Rasmussen, Kierownik ds. Stylizacji Harley-Davidson. „Czarny silnik z chromowanymi elementami wyróżnia się wizualnie w środkowej części motocykla, a dodatkowo skróciliśmy błotniki, aby zmaksymalizować wrażenie, jakie robią opony. Chcieliśmy pokazać sporo gumy, aby podkreślić mocny, muskularny charakter Breakout.”

Nowy Street Bob® Special Edition to wyjątkowa bestia – przekraczający granice czystej krwi bobber. Ta ściśle limitowana wersja, będąca owocem programu fabrycznego tuningu Harley-Davidson Factory Customization, jest dostępna wyłącznie na rynkach międzynarodowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i częściowo w Afryce.

Nowy Street Bob® Special Edition ulepszono, wyposażając go w silnik o pojemności 1690cm3, który zapewnia charakterystyczne brzmienie motocykli Harley. Maszyna jest ozdobiona oryginalnym dwubarwnym malowaniem i szprychowymi kołami z rzucającymi się w oczy czerwonymi obręczami, które sprawiają, że motocykl wyróżnia się nie tylko swoim dźwiękiem, ale również swoim wyglądem. Street Bob® Special Edition to bobber najwyższej klasy o doskonałym wyglądzie, najwyższych parametrach i z systemem ABS w standardzie, który przenosi specyfikację maszyny na wyższy poziom.

Główne cechy Breakout:

• Silnik Twin Cam 103B™ o pojemności 1690 cm3, wyrównoważony i sztywno mocowany na ramie osiąga moment obrotowy 130 Nm przy 3000 obr./min. Silnik jest wyposażony w elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa ESPFI oraz system ACR (Automatic Compression Release) i współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów Cruise Drive.

• Silnik jest wykończony czarną farbą proszkową doskonale współgrającą z chromowanymi pokrywami. Osłony nad dwoma chromowanymi tłumikami są lakierowane na czarny połysk.

• 10 ramienne koła z odlewu aluminium, typu Gasser są lakierowane na czarny połysk i mają naprzemiennie ustawione, frezowane na zewnętrznym boku ramiona. 18” koło z 240mm oponą z tyłu oraz 21’ i 130mm z przodu.

• Przednie i tylne tarcze hamulcowe ze swobodnym zaciskiem mają czarne, połyskujące mocowania.

• Przednie i tylne błotniki są skrócone. Specyficzne dla Breakout jest położenie przedniego błotnika i wspornika. Tylny błotnik ma kształt i umiejscowienie, które umożliwiają bardzo ciasne dopasowanie do opony 240mm. Wsporniki tylnego błotnika z kutego aluminium są wykończone na wysoki połysk.

• 49-mm rozstaw przedniego widelca jest około 4,5 cm szerszy niż w poprzednich modelach FX Softail, co umożliwia użycie 130-mm opony przedniej. Dolna część widelca i gniazdo reflektora są wykończone na czarny połysk.

• Nowy zbiornik oleju z pojedynczym żebrem z odlewu aluminium jest również lakierowany na czarny połysk.

• Zbiornik paliwa o pojemności 18,9 litrów jest przykryty czarnym paskiem z formowanej skóry i niskoprofilowym chromowanym panelem.

• Dwuczęściowe siodło umożliwia łatwy demontaż siedziska dla pasażera bez używania narzędzi, aby cieszyć się jazdą w pojedynkę i w pełni wyeksponować tylny błotnik.

• Całkowicie nowa, szeroka kierownica w stylu drag lakierowana na czarny połysk. Prędkościomierz zamontowany na chromowanym wsporniku kierownicy.

• Dyskretna, niska tablica rejestracyjna montowana centralnie oraz kombinacja świateł hamowania/tylnych/kierunkowskazów nie przesłaniają szerokiego tylnego błotnika.

• Wypełnienia emblematów i grafiki na zbiorniku paliwa specyficzne dla modelu Breakout.

• Dostępne kolory: Vivid Black, Big Blue Pearl oraz Ember Red Sunglo.

Kluczowe cechy Street Bob® Special Edition:

• Elastycznie montowany silnik V2 Twin Cam 103™ o pojemności 1690 cm3, wyposażony w elektroniczny sekwencyjny wtrysk paliwa ESPFI i zapewniający moment obrotowy 130 Nm.

• 6-cio stopniowa skrzynia biegów Cruise Drive

• Stalowe koła szprychowe z czerwonymi obręczami; 19 cali z przodu / 17 cali z tyłu

• System ABS w standardzie

• Ekskluzywne, dwukolorowe malowanie w kolorach Big Blue Pearl i Vivid Black

• Lakierowana na czarno półka typu triple clamp, silnik i osłona akumulatora

• Pełnowymiarowa, odlewana, czarna konsola z wbudowaną stacyjką

• Czysta linia podciętego tylnego błotnika z widocznymi wspornikami, zintegrowanymi światłami stopu, pozycyjnymi i kierunkowskazami zapewniają minimalistyczną, typową dla bobberów stylizację

• Izolowane podkładkami wsporniki kierownicy oraz górna półka z kutego aluminium dla redukcji drgań i uproszczenia personalizacji

• Kierownica typu mini ape-hanger ze stali nierdzewnej i prowadzonymi wewnątrz przewodami

• Zbiornik paliwa typu Fat Bob® o pojemności 17.8 l

• Jednoosobowe siodło

• Centralnie montowane podnóżki i elementy sterowania

• Opony Michelin® Scorcher®: 100/90B-19 57H przód, 160/70B-17 73V tył

• Chromowany wydech z dwoma tłumikami jeden za drugim

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły