BMW R1250R, R1250RS i R1250GS Adventure 2019: nowe silniki z ShiftCam

- Piotr Jędrzejak

Na wystawie Eicma najważniejszą nowością od BMW był oczywiście nowiutki S1000RR, ale Bawarczycy nie zapomnieli także o zaprezentowaniu odświeżeniu kolejnych trzech reprezentantów serii R1250.

Pierwszym motocyklem z nowym silnikiem był R1250GS pokazany na Intermocie. Teraz nowa jednostka wyposażona w technologię ShiftCam trafia także do kolejnych trzech modeli: naked R1250R, turystyczny R1250RS oraz przygodowy R1250GS Adventure.

Największa nowość w tych trzech motocyklach, prezentowanych przez BMW wspólnie, to oczywiście silnik. Oferuje zupełnie nowy poziom mocy i momentu, a przy okazji optymalizuje zużycie paliwa oraz pracuje gładko, szczególnie na niskich obrotach. Zmienne fazy trafiły do tej jednostki po raz pierwszy. ShiftCam Technology pozwala zmieniać czas i wysokość otwarcia zaworów dolotowych. Dodatkowo wałki dolotowe są zaprojektowane aby dwa zawory otwierać niesynchronicznie, co poprawia zawirowanie świeżej mieszanki w komorze, co poprawia efektywność spalania. Napęd wałków realizowany teraz jest przez łańcuch zębaty (wcześniej łańcuch z rolkami), zoptymalizowano zarządzanie olejem, dwudyszowe wtryski oraz dorzucono nowy wydech.

BMW R1250GS Adventure 2019 (2)

Ponadto nowe modele mają sporo elektroniki, oświetlenie LED, a R1250RS otrzymał zupełnie nowy design owiewki. Wszelkie zmiany widać na poniższej liście:

Najważniejsze cechy R1250R, R1250RS oraz R1250GS Advnenture 2019:
– Rozwinięty silnik boxer z technologią BMW ShiftCam;
– Więcej mocy w całym zakresie, lepsze spalanie i emisja, gładsza praca;
– Osiągi: 136 KM przy 7750 obr i 143 Nm przy 6250 obr (wcześniej 125 KM i 125 Nm);
– Pojemność skokowa 1254 ccm (wcześniej 1170 ccm);
– Niesynchroniczne otwarcie zaworów dolotowych;
– Wałki napędzane łańcuchem zębatym (a nie rolkowym);
– Zoptymalizowane dostarczanie oleju i chłodzenie bazy tłoka;
– System czujnika stukowego dla optymalizacji wytrzymałości w trasie;
– Najnowsza generacja kontroli silnika BMS-O i użycie 2-dyszowych wtrysków;
– Nowy wydech;
– Dwa tryby jazdy;
– ASC (kontrola stabilności) i asystent ruszania pod górę w standardzie;
– Tryby Jazdy Pro (z dodatkowymi trybami jazdy, Dynamic Traction Control DTC, ABS Pro, Hill Start Control Pro, Dynamic Brake Assistant DBC) jako opcja dodatkowa;
– Elektroniczne zawieszenie Dynamic ESA „Next Generation” z automatyczną kompensacją obciążenia;
– Regulacja wysokości kanapy jako standard (poza Style HP w R1250GS Adventure) i wiele innych kanap w opcji;
– Nowa, opcjonalna sportowa kierownica w R1250R dla dynamicznej pozycji;
– LEDowe lampy w R1250RS (kompletnie nowy design) oraz w R1250GS Adventure jako standard;
– Światło dzienne LED jako opcja we wszystkich modelach;
– Kolorowy ekran TFT 6,5″ z funkcją Connectivity jako standard;
– Intelligent Emergency Call jako opcja;
– BMW Motorrad Spezial – customowe dodatki jako opcja;
– Szeroka gama w katalogu dodatków.

BMW R1250R 2019 (3)

Nowy R1250R:
– Dynamiczny charakter naked bika w jednym kolorze bazowym, dwa warianty stylu, oraz wykończenia Option 719 Spezial.

Nowy R1250RS:
– Sportowo turystyczny charakter w jednym kolorze bazowym, dwa warianty stylu, oraz wykończenia Option 719 Spezial;
– Nowa przednia owiewka oraz osłona kokpitu (R1250R i R1250RS);
– Nowo zaprojektowane wykończenie górnej części.

BMW R1250RS 2019 (2)

Nowy R1250GS Adventure:
– Charakter off-roadu i przygody w dwóch, nowoczesnych, bazowych wykończeniach oraz dwóch wyjątkowych wariantach stylu;
– Nowe nadwozie i owiewki, jak czarna pokrywa schowka z logo GS, wykończenie układu dolotowego, osłona chłodnicy, gmole silnika i zbiornika dopasowane do ramy i kształtu motocykla.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl