Na wystawie Eicma najważniejszą nowością od BMW był oczywiście nowiutki S1000RR, ale Bawarczycy nie zapomnieli także o zaprezentowaniu odświeżeniu kolejnych trzech reprezentantów serii R1250.
Pierwszym motocyklem z nowym silnikiem był R1250GS pokazany na Intermocie. Teraz nowa jednostka wyposażona w technologię ShiftCam trafia także do kolejnych trzech modeli: naked R1250R, turystyczny R1250RS oraz przygodowy R1250GS Adventure.
Największa nowość w tych trzech motocyklach, prezentowanych przez BMW wspólnie, to oczywiście silnik. Oferuje zupełnie nowy poziom mocy i momentu, a przy okazji optymalizuje zużycie paliwa oraz pracuje gładko, szczególnie na niskich obrotach. Zmienne fazy trafiły do tej jednostki po raz pierwszy. ShiftCam Technology pozwala zmieniać czas i wysokość otwarcia zaworów dolotowych. Dodatkowo wałki dolotowe są zaprojektowane aby dwa zawory otwierać niesynchronicznie, co poprawia zawirowanie świeżej mieszanki w komorze, co poprawia efektywność spalania. Napęd wałków realizowany teraz jest przez łańcuch zębaty (wcześniej łańcuch z rolkami), zoptymalizowano zarządzanie olejem, dwudyszowe wtryski oraz dorzucono nowy wydech.
Ponadto nowe modele mają sporo elektroniki, oświetlenie LED, a R1250RS otrzymał zupełnie nowy design owiewki. Wszelkie zmiany widać na poniższej liście:
Najważniejsze cechy R1250R, R1250RS oraz R1250GS Advnenture 2019:
– Rozwinięty silnik boxer z technologią BMW ShiftCam;
– Więcej mocy w całym zakresie, lepsze spalanie i emisja, gładsza praca;
– Osiągi: 136 KM przy 7750 obr i 143 Nm przy 6250 obr (wcześniej 125 KM i 125 Nm);
– Pojemność skokowa 1254 ccm (wcześniej 1170 ccm);
– Niesynchroniczne otwarcie zaworów dolotowych;
– Wałki napędzane łańcuchem zębatym (a nie rolkowym);
– Zoptymalizowane dostarczanie oleju i chłodzenie bazy tłoka;
– System czujnika stukowego dla optymalizacji wytrzymałości w trasie;
– Najnowsza generacja kontroli silnika BMS-O i użycie 2-dyszowych wtrysków;
– Nowy wydech;
– Dwa tryby jazdy;
– ASC (kontrola stabilności) i asystent ruszania pod górę w standardzie;
– Tryby Jazdy Pro (z dodatkowymi trybami jazdy, Dynamic Traction Control DTC, ABS Pro, Hill Start Control Pro, Dynamic Brake Assistant DBC) jako opcja dodatkowa;
– Elektroniczne zawieszenie Dynamic ESA „Next Generation” z automatyczną kompensacją obciążenia;
– Regulacja wysokości kanapy jako standard (poza Style HP w R1250GS Adventure) i wiele innych kanap w opcji;
– Nowa, opcjonalna sportowa kierownica w R1250R dla dynamicznej pozycji;
– LEDowe lampy w R1250RS (kompletnie nowy design) oraz w R1250GS Adventure jako standard;
– Światło dzienne LED jako opcja we wszystkich modelach;
– Kolorowy ekran TFT 6,5″ z funkcją Connectivity jako standard;
– Intelligent Emergency Call jako opcja;
– BMW Motorrad Spezial – customowe dodatki jako opcja;
– Szeroka gama w katalogu dodatków.
Nowy R1250R:
– Dynamiczny charakter naked bika w jednym kolorze bazowym, dwa warianty stylu, oraz wykończenia Option 719 Spezial.
Nowy R1250RS:
– Sportowo turystyczny charakter w jednym kolorze bazowym, dwa warianty stylu, oraz wykończenia Option 719 Spezial;
– Nowa przednia owiewka oraz osłona kokpitu (R1250R i R1250RS);
– Nowo zaprojektowane wykończenie górnej części.
Nowy R1250GS Adventure:
– Charakter off-roadu i przygody w dwóch, nowoczesnych, bazowych wykończeniach oraz dwóch wyjątkowych wariantach stylu;
– Nowe nadwozie i owiewki, jak czarna pokrywa schowka z logo GS, wykończenie układu dolotowego, osłona chłodnicy, gmole silnika i zbiornika dopasowane do ramy i kształtu motocykla.