BMW R1200R 2015 – chłodzenie cieczą i klasyczne zawieszenie

- Piotr Jędrzejak

Na sezon 2015 BMW odświeżyło swojego popularnego roadstera w postaci R1200R.

Główna nowość to silnik – jest to wciąż boxer 1200, ale w swojej najnowszej wersji, dobrze znanej z R1200GS czy R1200RT. Posiada chłodzenie cieczą, a jego osiągi to 125 KM mocy oraz 125 Nm momentu obrotowego.

Druga główna nowość to zawieszenie. M. in. z powodu obecności chłodnicy z przodu, BMW musiało zrezygnować ze swojego popularnego Telelevera z przodu, teraz znalazł się tam klasyczny widelec. Z tyłu wciąż pracuje Paralever EVO, czyli wahacz zintegrowany z wałem napędowym.

Pozostałe zmiany to już tylko wygląd zewnętrzny i elektronika. Na pokładzie w standardzie jest ABS, podstawowa kontrola stabilności i 2 tryby jazdy. Można dokupić sobie dostęp do bardziej sportowego trybu razem z zaawansowaną kontrolą trakcji. Dynamiczne, elektronicznie regulowane zawieszenie ESA również pozostaje w opcji, tak jak system kluczyka zbliżeniowego.

BMW R1200R rok 2015 (8)

BMW R1200R rok 2015 (6)

BMW R1200R rok 2015 (9)

BMW R1200R rok 2015 (10)

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl