Na sezon 2015 BMW odświeżyło swojego popularnego roadstera w postaci R1200R.
Główna nowość to silnik – jest to wciąż boxer 1200, ale w swojej najnowszej wersji, dobrze znanej z R1200GS czy R1200RT. Posiada chłodzenie cieczą, a jego osiągi to 125 KM mocy oraz 125 Nm momentu obrotowego.
Druga główna nowość to zawieszenie. M. in. z powodu obecności chłodnicy z przodu, BMW musiało zrezygnować ze swojego popularnego Telelevera z przodu, teraz znalazł się tam klasyczny widelec. Z tyłu wciąż pracuje Paralever EVO, czyli wahacz zintegrowany z wałem napędowym.
Pozostałe zmiany to już tylko wygląd zewnętrzny i elektronika. Na pokładzie w standardzie jest ABS, podstawowa kontrola stabilności i 2 tryby jazdy. Można dokupić sobie dostęp do bardziej sportowego trybu razem z zaawansowaną kontrolą trakcji. Dynamiczne, elektronicznie regulowane zawieszenie ESA również pozostaje w opcji, tak jak system kluczyka zbliżeniowego.