BMW R1200R 2015 – chłodzenie cieczą i klasyczne zawieszenie
Piotr Jędrzejak
30 września 2014

Na sezon 2015 BMW odświeżyło swojego popularnego roadstera w postaci R1200R.

Główna nowość to silnik – jest to wciąż boxer 1200, ale w swojej najnowszej wersji, dobrze znanej z R1200GS czy R1200RT. Posiada chłodzenie cieczą, a jego osiągi to 125 KM mocy oraz 125 Nm momentu obrotowego.

Druga główna nowość to zawieszenie. M. in. z powodu obecności chłodnicy z przodu, BMW musiało zrezygnować ze swojego popularnego Telelevera z przodu, teraz znalazł się tam klasyczny widelec. Z tyłu wciąż pracuje Paralever EVO, czyli wahacz zintegrowany z wałem napędowym.

Pozostałe zmiany to już tylko wygląd zewnętrzny i elektronika. Na pokładzie w standardzie jest ABS, podstawowa kontrola stabilności i 2 tryby jazdy. Można dokupić sobie dostęp do bardziej sportowego trybu razem z zaawansowaną kontrolą trakcji. Dynamiczne, elektronicznie regulowane zawieszenie ESA również pozostaje w opcji, tak jak system kluczyka zbliżeniowego.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły