Tydzień temu na stronach MotoRmanii pojawiły się informacje o nowym, zmodyfikowanym wcieleniu BMW S1000RR.
Dziś wiadomo już wszystko – motocykl został oficjalnie potwierdzony przez BMW Motorrad. Nazywał się będzie po prostu HP4, a wszelkie zmiany i nowości znajdziecie w poprzedniej informacji na jego temat – wystarczy kliknąć.
Przypomnę, że najistotniejsze jest oczywiście zawieszenie Dynamic Damping Control – dzięki niemu komputer automatycznie dostosowuje siłę tłumienia. Dostępne są 4 stopnie ingerencji: rain i sport dla dróg publicznych oraz race i slick na tor. Kontrola trakcji nie jest 7-stopniowa, jak pisałem, ale można ją ustawić od -7 do +7. Motocykl będzie lżejszy – 199,2 kg w stanie gotowym do jazdy. Moc oraz moment obrotowy pozostają bez zmian, a układ wydechowy przyczynia się do mocniejszego średniego zakresu obrotów silnika.
Motocykl w wersji 2013 będzie dostępny jeszcze w tym roku, a wszelkie szczegóły (poza ceną) znaleźć można na specjalnej stronie bmw-motorrad.com/hp4. Jak można przeczytać, do 2014 roku produkcja HP4 będzie ograniczona. Cytując BMW, „Nowy HP4: unikalnie ekskluzywny – dostępny tylko dla wybranych.” Czy to znaczy, że BMW będzie selekcjonowało klientów na S1000RR w wersji HP4?