BMW S1000RR HP4 2013 – high performance z dynamiczną kontrolą tłumienia!
Piotr Jędrzejak
23 lipca 2012

Mogłoby się wydawać, że po kilku modernizacjach na 2012 rok, to wszystko, co Niemcy zaoferują w temacie S1000RR. Wiele wskazuje na to, że jednak nie.

Hiszpański magazyn SoyMotero.net dostał przeciek o czymś, co nazywa się S1000RR HP4. Przeciek pochodzi z wewnętrznego spotkania dealerów, HP to oczywiście tradycyjny skrót od high performance, a 4 nawiązuje do liczby cylindrów. O ile bardziej sportowy będzie jedyny sport z Bawarii? Dla fanów cyferek w danych technicznych są dwie wiadomości, zła i dobra. Zła jest taka, że osiągi silnika pozostają bez zmian. Dobra jest taka, że S1000RR schudnie o 8,8 kg, czyli w stanie gotowości będzie ważył 199,2 kg.

W seryjnym pakiecie nowości znalazły się: nowa grafika, pojedyncze siedzenie (tylne jest w opcji), kute felgi, poprawione hamulce, poprawiona 7-stopniowa kontrola trakcji, 3-stopniowa kontrola startu i układ wydechowy Akrapovic. Tutaj nasuwa się pytanie – skoro jest nowy wydech, to czemu moc pozostała bez zmian? Strzelam, że to specjalny zabieg, aby podkreślić brak modyfikacji silnikowych.

Na pokładzie znalazło się też jeszcze coś, system dynamicznej kontroli tłumienia – Dynamic Damping Control. Komputer zbiera dane z czujników prędkości w obu kołach, automatycznie dostosowując siłę tłumienia. Wygląda też na to, że system może działać w kilku stopniach.

Dla tych, którzy żałują braku większej mocy, BMW przygotowało magiczną wtyczkę do komputera poprawiającą osiągi. Nie wiadomo ile mocy dodaje, ale w Hiszpanii będzie kosztowała ok. 5400 złotych. W pakiecie akcesoriów jest zresztą kilka innych, ciekawych propozycji, jak laptimer czy odwrócona dźwignia zmiany biegów. Nie ma jeszcze słowa o cenie S1000RR HP4, ale przewidywalny zakres to „i tak Cię nie stać”. Na szczegóły trzeba poczekać na targi Eicma lub Intermot pod koniec roku.

Razem ze zdjęciem HP4, pojawiły się też plotki, że to dzieło PhotoShopa. Portal Asphaltandrubber zauważył, że zdjęcia są rzeczywiście zrobione w tym samym garażu, w którym fotografowany był model 2012, ale pozycja motocykla i kilka szczegółów zdradza niepowtarzalność tego zdjęcia. Zresztą pojawiły się już kolejne fotki wyglądające jak slajdy (ze wspomnianej prezentacji dla dealerów).

Czy już nie możecie się doczekać?

 

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły