Jeden z najlepszych nakedów na rynku stał się właśnie jeszcze lepszy.
Są gusta i guściki, ale nie ma wątpliwości, że Aprilia Tuono znajduje się w ścisłej czołówce najlepszych motocykli typu naked. Teraz jej potencjał został wniesiony na kolejny poziom. Na targach Intermot zaprezentowano odświeżoną wersję Tuono V4 1100 Factory, która otrzymuje elektronicznie sterowane, pół-aktywne zawieszenie, które znamy na przykład z Ducati Panigale V4S czy Hondy Fireblade SP1.
Zawieszenie w wersji Factory jest jedyną nowością. Wersja nie-Factory, tak samo jak podwozie czy silnik pozostają bez zmian. Delikatnie zmodyfikowano jednak grafiki na 2019.
Tuono Factory ma teraz widelec SmartEC 2.0 NIX oraz amortyzator SmartEC 2.0 TTX, a w pakiecie przyszedł też elektronicznie sterowany tłumik skrętu Ohlins. Wszystko kontrolowane jest przez dedykowany komputer ECU rozwinięty przez Ohlinsa i Aprilię. System oferuje trzy tryby ustawień: Track, Sport oraz Road. Do tego jest też jeden tryb „własny”, a każdą z wymienionych opcji można też edytować pod siebie. Sterowanie odbywa się za pomocą nowego systemu Aprilia OBTi (Object Based Tuning interface) obsługiwanego na wyświetlaczu TFT 4,3″.