Nie dość, że skończyły się wakacje to dodatkowo wszystkich znów irytują miejskie korki. Na szczęście Aprilia ma receptę jak przetrwać schyłek lata i jesień w mieście. A najważniejsze, że ta recepta ma właśnie obniżoną cenę!
informacja prasowa
Nowy Shiver 900 to następca znanego i najlepiej sprzedającego się motocykla spod znaku Aprilia, mniejszego Shivera 750. Najważniejsze, że to nie tylko odświeżenie znanego modelu, ale coś zupełnie nowego.
Inżynierowie z Noale wprowadzili szereg zmian, które powodują, że motocykl jest niezwykle poręczny i doskonale sprawdza się w miejskich korkach, a do tego jest idealnym wyborem na kręte, górskie drogi.
Jak widzicie na oficjalnym filmie promocyjnym (w towarzystwie nowego Dorsoduro 900), Shiver potrafi się bawić:
Silnik w układzie V-Twin, którego rasowe brzmienie przypomina to znane z wyścigów MotoGP został rozwiercony do pojemności 900 ccm. Powiększenie pojemności pozwoliło na zwiększenie momentu obrotowego, przede wszystkim w środkowym zakresie. co oznacza, że nie musimy tak często redukować biegów przy przyspieszaniu. Moment wzrósł do 90 Nm, moc pozostaje na poziomie 95 KM, co zapewnia idealny kompromis pomiędzy osiągami, łatwością prowadzenia maszyny i naturalnie ekonomią jazdy. Wśród wielu nowinek, jak nowy system wtryskowy czy lepiej zbalansowany wał korbowy, przeprojektowano także sprzęgło, które teraz pracuje o 15% lżej.
Rewolucją na pokładzie nowego Shivera jest kontrola trakcji, która dodatkowo dba o bezpieczeństwo jeźdźca. Dzięki intuicyjnym przełącznikom oraz dużemu kolorowemu wyświetlaczowi TFT możemy ją wygodnie regulować.
Kolorowy wyświetlacz stanowi „centrum sterowania” dzięki, któremu łatwo widzimy wszystkie aktualne odczyty a dzięki aplikacji możemy połączyć się z telefonem lub z systemem audio kasku i słuchać ulubionej muzyki podczas przeciskania się przez korki.
To nie koniec nowości: Shiver 900 ma odświeżoną, lżejszą ramę, nowe, lekkie koła oraz nowe, regulowane zawieszenie. Na układ hamulcowy z przodu składają się potężne, radialne, 4-tłoczkowe zaciski Brembo pracujące na 320-milimetrowej tarczy.
Wisienką na torcie jest specjalna nakładka na podwójny wydech Shivera 900, która kieruje strumień spalin na boki. Dzięki temu nasze ciuchy motocyklowe nie przesiąkną zapachem spalin. Niby nic, a cieszy. Nie można też nie zauważyć jeszcze jednego – modnego, ciemnozielonego malowania!
Nie ma wyjścia, musicie go zobaczyć, przysiąść się i może się przejechać. Motocykl jest dostępny u Dealerów Aprilia w specjalnie obniżonej cenie 36900 zł. Nie czekaj! Sezon się jeszcze nie kończy.
Dane techniczne Aprilia Shiver 900:
Engine type | Aprilia V90 Longitudinal 90° V-twin engine, 4-stroke, liquid cooled, double overhead camshaft with mixed gear/chain timing system, four valves per cylinder |
Fuel | Unleaded petrol |
Bore and stroke | 92 x 67.4 mm |
Total engine capacity | 896.1 cc |
Compression ratio | 11.5:1 |
Max power at crankshaft | 95.2 HP (70 kW) at 8,750 rpm |
Maximum torque at crankshaft | 90 Nm at 6,500 rpm |
Fuel system | Integrated engine management system. Injection with 3-map Ride-by-wire throttle valve opening management (Sport, Touring, Rain) |
Ignition | Digital electronic, integrated with the injection. |
Starter | Electric |
Exhaust | 100% stainless steel 2-in-1 exhaust system with three-way catalytic converter and oxygen sensor |
Alternator | 450 W at 6,000 rpm |
Lubrication | Wet sump |
Gearbox | 6 speed, drive ratio:1st 14/36 (2.57)2nd 17/32 (1.88) 3rd 20/30 (1.5) 4th 22/28 (1.27) 5th 23/26 (1.13) 6th 24/25 (1.04) |
Clutch | Multiplate wet clutch, hydraulically operated |
Primary drive | Straight cut gears, drive ratio: 40/69 (1:1.73) |
Secondary drive | Chain. Drive ratio: 16/44 (1:2.75) |
Frame | Modular tubular steel frame fastened to aluminium side plates by high strength bolts. Dismountable rear frame. |
Front suspension | Upside-down fork, stanchionsÆ 41. Adjustable hydraulic rebound damping and spring preload. Wheel travel 130 mm. |
Rear suspension | Aluminium alloy swingarm with stiffening truss.Hydraulic shock absorber with adjustable extension and spring preload Wheel travel 130 mm. |
Brakes | Front: Dual Æ320 mm stainless steel floating discs. Radial, four-piston callipers. Metal braided brake hose.Rear: Æ240 mm stainless steel disc. Single piston calliper. Metal braided brake hose.Continental two-channel ABS system. |
Wheel rims | Aluminium alloyFront: 3.50 X 17″ Rear: 6.00 x 17″ |
Tyres | Radial tubeless tyres;Front: 120/70 ZR 17Rear: 180/55 ZR 17 |
Dimensions | Max. length: 2130 mmMax. width: 810 mmWheelbase: 1465 mm Max. height: 1110 mm Saddle height: 810 mm Trail: 109 mm Headstock angle: 25.9° |
Weight | 218 Kg (kerb weight with full fuel tank) |
Consumption | 5,313 l/100 km (WMTC cycle) |
CO2 emissions | 123 g/km (WMTC cycle) |
Fuel tank capacity | 15 litres |