Aprilia Shiver 900 2018: zupełnie nowy, czeka u dealerów!

- MotoRmania

Nie dość, że skończyły się wakacje to dodatkowo wszystkich znów irytują miejskie korki. Na szczęście Aprilia ma receptę jak przetrwać schyłek lata i jesień w mieście. A najważniejsze, że ta recepta ma właśnie obniżoną cenę!

informacja prasowa

Nowy Shiver 900 to następca znanego i najlepiej sprzedającego się motocykla spod znaku Aprilia, mniejszego Shivera 750. Najważniejsze,  że to nie tylko odświeżenie znanego modelu, ale coś zupełnie nowego.

Inżynierowie z Noale wprowadzili szereg zmian, które powodują, że motocykl jest niezwykle poręczny i doskonale sprawdza się w miejskich korkach, a do tego jest idealnym wyborem na kręte, górskie drogi.

Jak widzicie na oficjalnym filmie promocyjnym (w towarzystwie nowego Dorsoduro 900), Shiver potrafi się bawić:

Silnik w układzie V-Twin, którego rasowe brzmienie przypomina to znane z wyścigów MotoGP został rozwiercony do pojemności 900 ccm. Powiększenie pojemności pozwoliło na zwiększenie momentu obrotowego, przede wszystkim w środkowym zakresie. co oznacza, że nie musimy tak często redukować biegów przy przyspieszaniu. Moment wzrósł do 90 Nm, moc pozostaje na poziomie 95 KM, co zapewnia idealny kompromis pomiędzy osiągami, łatwością prowadzenia maszyny i naturalnie ekonomią jazdy. Wśród wielu nowinek, jak nowy system wtryskowy czy lepiej zbalansowany wał korbowy, przeprojektowano także sprzęgło, które teraz pracuje o 15% lżej.

Aprilia Shiver 900 2018 (15)

Rewolucją na pokładzie nowego Shivera jest kontrola trakcji, która dodatkowo dba o bezpieczeństwo jeźdźca. Dzięki intuicyjnym przełącznikom oraz dużemu kolorowemu wyświetlaczowi TFT możemy ją wygodnie regulować.

Kolorowy wyświetlacz stanowi „centrum sterowania” dzięki, któremu łatwo widzimy wszystkie aktualne odczyty a dzięki aplikacji możemy połączyć się z telefonem lub z systemem audio kasku i słuchać ulubionej muzyki podczas przeciskania się przez korki.

Aprilia Shiver 900 2018 (6)

To nie koniec nowości: Shiver 900 ma odświeżoną, lżejszą ramę, nowe, lekkie koła oraz nowe, regulowane zawieszenie. Na układ hamulcowy z przodu składają się potężne, radialne, 4-tłoczkowe zaciski Brembo pracujące na 320-milimetrowej tarczy.

Wisienką na torcie jest specjalna nakładka na podwójny wydech Shivera 900, która kieruje strumień spalin na boki. Dzięki temu nasze ciuchy motocyklowe nie przesiąkną zapachem spalin. Niby nic, a cieszy. Nie można też nie zauważyć jeszcze jednego – modnego, ciemnozielonego malowania!

Aprilia Shiver 900 2018 (8)

Nie ma wyjścia, musicie go zobaczyć, przysiąść się i może się przejechać. Motocykl jest dostępny u Dealerów Aprilia w specjalnie obniżonej cenie 36900 zł. Nie czekaj! Sezon się jeszcze nie kończy.

Aprilia Shiver 900 2018 (2)

Aprilia Shiver 900 2018 (7)

Aprilia Shiver 900 2018 (14)

Aprilia Shiver 900 2018 (13)

Dane techniczne Aprilia Shiver 900:

Engine typeAprilia V90 Longitudinal 90° V-twin engine, 4-stroke, liquid cooled, double overhead camshaft with mixed gear/chain timing system, four valves per cylinder
FuelUnleaded petrol
Bore and stroke92 x 67.4 mm
Total engine capacity896.1 cc
Compression ratio11.5:1
Max power at crankshaft95.2 HP (70 kW) at 8,750 rpm
Maximum torque at crankshaft90 Nm at 6,500 rpm
Fuel systemIntegrated engine management system. Injection with 3-map Ride-by-wire throttle valve opening management (Sport, Touring, Rain)
IgnitionDigital electronic, integrated with the injection.
StarterElectric
Exhaust100% stainless steel 2-in-1 exhaust system with three-way catalytic converter and oxygen sensor
Alternator450 W at 6,000 rpm
LubricationWet sump
Gearbox6 speed, drive ratio:1st 14/36 (2.57)2nd 17/32 (1.88)

3rd 20/30 (1.5)

4th 22/28 (1.27)

5th 23/26 (1.13)

6th 24/25 (1.04)

ClutchMultiplate wet clutch, hydraulically operated
Primary driveStraight cut gears, drive ratio: 40/69 (1:1.73)
Secondary driveChain. Drive ratio: 16/44 (1:2.75)
FrameModular tubular steel frame fastened to aluminium side plates by high strength bolts. Dismountable rear frame.
Front suspensionUpside-down fork, stanchionsÆ 41. Adjustable hydraulic rebound damping and spring preload. Wheel travel 130 mm.
Rear suspensionAluminium alloy swingarm with stiffening truss.Hydraulic shock absorber with adjustable extension and spring preload Wheel travel 130 mm.
BrakesFront: Dual Æ320 mm stainless steel floating discs. Radial, four-piston callipers. Metal braided brake hose.Rear: Æ240 mm stainless steel disc. Single piston calliper. Metal braided brake hose.Continental two-channel ABS system.
Wheel rimsAluminium alloyFront: 3.50 X 17″ Rear: 6.00 x 17″
TyresRadial tubeless tyres;Front: 120/70 ZR 17Rear: 180/55 ZR 17
DimensionsMax. length: 2130 mmMax. width: 810 mmWheelbase: 1465 mm

Max. height: 1110 mm

Saddle height: 810 mm

Trail: 109 mm

Headstock angle: 25.9°

Weight218 Kg (kerb weight with full fuel tank)
Consumption5,313 l/100 km (WMTC cycle)
CO2 emissions123 g/km (WMTC cycle)
Fuel tank capacity15 litres

 

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl