Czeski producent odzieży motocyklowej 4SR wymyślił i opatentował proste, mądre i najbardziej funkcjonalne rozwiązanie do mocowania ochraniacza na kolana i piszczele motocyklisty.
news reklamowy
Sezon motocyklowy już się rozpoczął, a ładna pogoda wzywa żeby odkurzyć motocykl. Kiedy jest już ciepło nikt nie chce się pocić w wodoodpornych szmatach. Dlatego też na ulicach widać coraz więcej motocyklistów w jeansach motocyklowych. Są wygodne, niektóre przewiewne i niektóre wyglądają naprawdę cool. Większość z nich posiada materiał przeciw rozdarciu, niektóre mają ochraniacze różnej jakości, ale tylko jedne mają położenie ochraniacza we właściwym miejscu.
Pytacie czemu to położenie ochraniacza ma służyć? Jest to identycznie jak w kombinezonach motocyklowych. Wszystkie ochraniacze muszą być na właściwym miejscu, żeby mogły ochraniać. A skoro nikt tego w jeansach motocyklowych nie praktykuje, nawet najbardziej znane marki w świecie motocyklowym, podjęła się tego czeska grupa 4SR For Street Racing.
Standardowe jeansy motocyklowe posiadają ochraniacze w kieszeni w wierzchniej warstwie i właśnie jest to problem. Żeby jeansy były na motocyklu wygodne i przewiewne muszą być luźne. Kiedy są luźne, luźne będą i ochraniacze. W ten sposób nie spełniają swojej funkcji, gdyż mogą się przesunąć wokół kolana.
Drugi problem każdy motocyklista zna. Przy zajęciu pozycji na motocyklu jeansy przesuną się na wysokości kolana do góry a co za tym idzie ochraniacz umieszczony w kieszeni również. W ten sposób ochraniacz przesuwa się na udo i znowu nie spełnia swojej funkcji (na udo się przecież z motocykla nie spada…)
4SR wymyśliło i opatentowało proste, mądre i najbardziej funkcjonalne rozwiązanie do mocowania ochraniacza na kolana i piszczele motocyklisty. System posiada wewnątrz nogawki drugą elastyczną nogawkę, która po pierwsze trzyma ochraniacz w pożądanej pozycji a po drugie jest niezależna od wierzchniego materiału jeans. Więc cały czas macie ochraniacz we właściwej pozycji jak np. w kombinezonie a do tego możecie korzystać z luźnych jeansów.
Dlaczego ten system jest tak ważny?
Badania australijskiego Urzędu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wykazały, że w 81% upadków na motocyklu dochodzi do uszkodzeń kolan i piszczeli. Jest to więcej niż uszkodzenia głowy (68%). Logika jest prosta. Każdy przy upadku na motocyklu pierwszy kontakt z asfaltem łapie poprzez nogi (kolana).
Istnieje wielu producentów jeansów motocyklowych ale tylko jeden wymyślił jak pozostawić ochraniacze we właściwym miejscu. Jeansy 4SR są inne, jedyne i niepowtarzalne – obejrzyjcie film porównujący zwykłe jeansy z właśnie tymi od 4SR.