2013 Adventure 1190 – KTM prezentuje

- Piotr Jędrzejak

Znamy więcej szczegółów dzięki kontrolowanemu przeciekowi z Mattighofen.

Jak już wiecie, Ducati oficjalnie zaprezentowało swoje nowe Multistrady. Okazuje się, że Pomarańczowi nie pozostali dłużni zbyt długo. Na oficjalnej stronie KTMa pojawiło się zdjęcie nowego konkurenta w klasie turystycznych enduro, po czym całkiem szybko zniknęło. Internet jednak nie zapomina i wspomniana fotka jest też u nas (zdjęcie główne, na górze).

Oczywiście to nie pierwszy raz, kiedy nowy Adventure 1190 wypływa na światło dzienne. KTM przecież zaprosił niemieckiego dziennikarza na jednoosoby test, o którym już pisaliśmy na stronach MotoRmanii. Widać wyraźnie, że od tamtego czasu delikatnie zmieniła się estetyka motocykla. Plastiki są pomarańczowe, a rama za to czarna, do tego kanapę podzielono na dwie części oraz podwyższono przednią szybę.

Na zdjęciu KTM odkrywa też kilka nowych kart:
– regulowana szyba oraz kanapa
– Drive by Wire
– sprzęgło anty-hoppingowe
– podwójny zapłon
– 4 tryby jazdy + tryb offroad (chodzi o zawieszenie, czy o silnik?)

Oraz przypomina o tym, co już wiemy:
– wielofunkcyjny kokpit
– 150 koni mechanicznych (przy 10 000 obr/min)
– 235 kg (z pełnym zbiornikiem paliwa 24 l.)
– C-ABS z trybem offroad
– kontrola trakcji

Poza tym co na zdjęciu, przypominamy, że silnik to jednostka V2 o kącie rozwarcia 75 stopni. Rama wykonana została ze stali, przedni widelec jest typu USD, a za hamowanie odpowiedzialny jest zestaw tarczy o średnicy 300 mm z przodu i 265 mm z tyłu. KTM dostępny będzie w wersji R oraz zwykłej, a do sprzedaży trafi w marcu 2013. Na pokładzie (prawdopodobnie w wersji R) znajdzie się też elektroniczne regulowane zawieszenie. Nie możecie się doczekać?

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl