KTM 890 Duke R- nowy „skalpel”.

- MotoRmania

W porównaniu z wersją 790 Duke mamy sporo prestiżowych elementów – wzrośnie też niestety cena.

 

Oto KTM 890 Duke R czyli mocniejsza, nowsza wersja 790 Duke’a wprowadzonego na rynek dwa lata temu. W skrócie mamy teraz większą moc, lepsze zawieszenie i mniejszą wagą.

ktm-890-duke-r-3

Pojemność wzrosła do 889 cm3, co dało moc 119 KM i 98 Nm momentu obrotowego – model 790 dostarczał 103 KM oraz 86Nm.

Lepsze osiągi  890-tki, poza oczywistym zwiększeniem pojemności,  wynikają także ze zwiększonego stopnia sprężania, większych zaworów i dodatkowych rozwiązań usprawniających pracę jednostki napędowej. Silnik kręci się również o 250 obr./min wyżej.

Niestety KTM pozbył się wielu części, które sprawiały, że 790 jest relatywnie tanim motocyklem (takich jak widelec bez regulacji czy tanie opony Maxxis Supermaxx ST). W nowym modelu mamy regulowane zawieszenie od WP i gumową biżuterię w postaci Michelin Power Cup Evo. Zwiększono także wysokość siedzenia, umieszczenia podnóżków oraz generalnie poprawiono prześwit-wszystko w celu zwiększenia skuteczności na torze.

Pomimo większej pojemności 890 jest w rzeczywistości o 3 kg lżejszy niż 790, a prawie połowę tego zaoszczędzono na masie nieresorowanej.

Niestety cena tego modelu znacznie wzrośnie (o kilka ładnych tysięcy złotych) w porównaniu z wersją 790..

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl