Błąd produkcyjny Nissina spowodował falę akcji serwisowych różnych producentów motocykli.
Problem jako pierwszy odkrył Triumph. Okazało się, że moduły ABS przestają funkcjonować, sprawa została zgłoszona do Nissina, a Nissin poinformował o tym problemie pozostałych producentów motocykli używających tego modelu modułu. Problem polega na niedopracowanym zaworze wlotowym, przez który do układu przedostać się mogą obce cząsteczki, powodując zakłócenie pracy, a więc odłączenie układu ABS.
Usterka jest o tyle niegroźna, że nie zagraża całemu układowi hamulcowemu – jedynie ABS może przestać funkcjonować. Z drugiej strony, nietrudno sobie wyobrazić co może się stać, gdy ABS wyłączy się w najmniej odpowiednim momencie…
Wadliwe moduły Nissina znalazły się w czterech modelach Triumpha: Daytona 675 ABS, Daytona 675 R ABS, Street Triple ABS oraz Street Triple R ABS. Na polskim rynku oznacza to 27 „zarażonych” sztuk. Zobaczcie listę ich numerów VIN [pdf] i w razie czego skontaktujcie się z najbliższym ASO Triumph.
Do serwisu wzywane są też Suzuki GSX1300RA L3 Hayabusa. W tym przypadku 23 motocykle posiadają wadliwy moduł – zerknijcie na listę numerów VIN [pdf] i jeżeli zajdzie potrzeba, skontaktujcie się z najbliższym ASO.
Na rynku amerykańskim w akcji serwisowej związanej z modułem ABS Nissina bierze udział też Ninja 300. Polski organ odpowiedzialny za Kawasaki nie zgłosił jeszcze akcji do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ale jeżeli macie wątpliwości co do swojej Ninjy 300, przygotujcie swój numer VIN i skontaktujcie się ASO Kawasaki.
Ciekawostka: Nowa Hayabusa pojawiła się w sprzedaży na rynku polskim i amerykańskim w mniej więcej podobnym czasie. Jak widzicie powyżej, w Polsce po drogach jeździ 27 sztuk tego modelu, a w Stanach jest ich… aż 2561!