Motocykliści na buspasach w Warszawie: kierowcy autobusów na TAK

- Piotr Jędrzejak

„Nie odnotowaliśmy żadnych zgłoszeń o niebezpiecznych sytuacjach, a ruch motocykli nie miał wpływu na punktualność autobusów.”

Od początku maja Warszawa w końcu postawiła pierwszy krok w sprawie motocyklistów na buspasach. Rozwiązanie, które z powodzeniem sprawdza się w wielu innych, polskich w miastach, w stolicy wywoływało wiele znaków zapytania. W końcu Policja, ZTM i Urząd Miasta postanowili dać jednośladom szansę. Motocykle zostały testowo wpuszczone na dwa stołeczne buspasy.

Po pierwszych dwóch miesiącach policja podsumowała, że na buspasach nie odnotowano ani jednego wypadku związanego z motocyklami. Fundacja Jednym Śladem, która była jednym z głównych działaczy stojącym za wprowadzeniem motocykli na buspasy, również informuje: „Nie dotarły do nas sygnały, aby w związku z testem na buspasach zdarzały się jakiekolwiek niebezpieczne sytuacje”.

Wiceprezydent Warszawy, Renata Kazanowska, jest równie zadowolona z trwających testów. Kilka dni temu napisała na swoim Facebooku, że kierowcy miejskich autobusów również nie skarżą się na motocyklistów, a współdzielenie buspasów nie ma negatywnego wpływu ani na bezpieczeństwo, ani na punktualność. Przeczytajcie treść posta:

„Od maja motocykliści mogą jeździć po dwóch buspasach w Warszawie. Zapytaliśmy kierowców miejskich autobusów, jak współdzieli im się ulice z motocyklistami. Nie odnotowaliśmy żadnych zgłoszeń o niebezpiecznych sytuacjach, a ruch motocykli nie miał wpływu na punktualność autobusów.

Pierwsze, dość przychylne oceny kierowców to dobry prognostyk, ale wstrzymamy się jeszcze z ostatecznymi wnioskami. Podobnie jak przed decyzją o wpuszczeniu motocyklistów na buspasy, poprosimy jeszcze specjalistów o kompleksową analizę funkcjonowania takiego rozwiązania.

Motocykliści mogą poruszać się po buspasie na ul. Radzymińskiej i al. Solidarności (na odcinku od ul. Krynoliny do zeszotarskiej) oraz na Trasie Łazienkowskiej (od Alej Jerozolimskich po al. Stanów Zjednoczonych/Ostrobramską).

Testy potrwają przez dwa sezony motocyklowe – do końca października 2019 r.”

Odnosimy nieodparte wrażenie, że po zakończeniu testów projekt zostanie rozszerzony i motocykliści będą mogli legalnie wjechać na wszystkie stołeczne buspasy.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl