Honda wprowadza do sprzedaży hybrydowy skuter, ale jedynie w Japonii
Piotr Jędrzejak
23 lipca 2018

Silnik elektryczny o mocy 2 KM ma pomagać przy przyspieszaniu, a ładowany będzie w trakcie jazdy.

Technologia hybrydowa ma się w przemyśle motoryzacyjnym bardzo dobrze. Samochody, które łączą napęd spalinowy z elektrycznym, stają się ciągle coraz bardziej popularne. Do tego stopnia, że już przestały na drogach powodować jakiekolwiek zdziwienie. W przypadku motocykli sprawa ma się jednak zupełnie inaczej.

Motocykle elektryczne pojawiają się tu i tam, jednak zdecydowanie nie można powiedzieć, aby były chociaż w najmniejszym stopniu popularne. Hybryd nie ma w ogóle. Honda własnie to zmienia, wprowadzając na rynek pierwszy skuter hybrydowy. Będzie to Honda PCX Hybrid, do sprzedaży trafi w piątek 14 września tego roku, ale jedynie na rynku japońskim. PCX Hybrid będzie pierwszym na świecie, masowo produkowanym skuterem (o pojemności 125 ccm lub mniej) z technologią hybrydową.

Nowy skuter hybrydowy nie będzie się znacznie różnił od popularnego PCXa 125. Do 12-konnego silnika Honda zamontowała motor elektryczny pełniący funkcję rozrusznika, generatora prądu oraz silnika wspomagającego. Zasilany będzie 48-voltową bateria litową. Silnik elektryczny ma załączać się przy przyspieszaniu, na co najwyżej 4 sekundy. Ładowany jest w trakcie jazdy.

Standardowy PCX 125 ma 12 KM mocy oraz 12 Nm momentu. W wersji PCX Hybrid wartości wzrosną o 2 KM oraz 4,3 Nm. Masa wzrośnie o zaledwie 5 kg do 135 kg.

Póki co Honda planuje sprzedaż jedynie na rynku japońskim, a celem jest 2000 sztuk. Ekspansja na pozostałe rynki, np. indyjski czy europejski nie jest wykluczona. Problemem może być stosunek wzrostu ceny do możliwych oszczędności.

Cena PCXa Hybrid w Japonii będzie o 26% wyższa, niż adekwatnego PCXa 125 w wersji jedynie spalinowej. Tymczasem deklarowane spalanie średnie spadnie zaledwie o 2,37%. Deklarowane średnie spalanie 125-tki to 1,972 l/100km, tymczasem Hybryda ma zużywać 1,926 l/100km.

Jedno jest pewne – Honda po raz kolejny wprowadza do jednośladów nową technologię, która dostępna będzie dla każdego, bez większych ograniczeń. Kiedyś automatyczna skrzynia DCT, teraz technologia hybrydowa.

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły