Honda Goldwing z lat 2000 – 2015: akcja serwisowa tylnego hamulca
Piotr Jędrzejak
9 listopada 2015

Honda zauważyła w Gold Wingach problem z układem hamulcowym. Japończycy podchodzą do sprawy poważnie i wzywają na nieodpłatną naprawę motocykle nawet 15-letnie!

Jak czytamy na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

Przedsiębiorca Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre motocykle marki Honda:

– GL1800, GL1800A, wyprodukowane w latach 2000 – 2009 w USA,
– GL1800, wyprodukowane w latach 2012 – 2015 w Japonii,
– GL1800B, wyprodukowane w latach 2013 – 2015 w Japonii,

mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Poinformowano, że w ww. pojazdach zastosowano pompę pomocniczą układu hamulcowego z zaworem zwrotnym, który jest podatny na zablokowanie zanieczyszczeniami powstającymi w płynie hamulcowym. Nieodpowiednia obsługa serwisowa podczas wymiany płynu hamulcowego, bądź bardzo długi postój motocykla może doprowadzić do  zablokowania przepływu płynu hamulcowego w otworze zaworu zwrotnego. Może to objawiać się przyhamowywaniem tylnego koła.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 404 pojazdy. Lista numerów VIN [PDF].

Przedsiębiorca zadeklarował, że wszyscy posiadacze motocykli objętych kampanią zostaną wezwani do serwisów w celu dokonania bezpłatnej naprawy.

Informacji związanych z kampanią udziela Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce (adres: ul. Puławska 381, 02-801 Warszawa; tel.: 801 811 711).

Piotr Jędrzejak
Redaktor naczelny

Głównodowodzący portalem. Nie je, nie śpi, żyje newsami ze świata motocyklowego. Związany z laptopem. Zdarza mu się poprawiać "waCHacze" po kumplach z redakcji. Po mieście szaleje Street Triplem 675. Skontaktuj się Masz sprawę ? Skontaktuj się:

Materiały premium

czytaj kolejne artykuły