Bridgestone produkuje opony do MotoGP, teraz obecny będzie też na polskich Speed-Dayach.
Informacja prasowa
Z początkiem kwietnia ruszyły spotkania Speed-Day 2014. Motocyklowe dni zawrotnych prędkości odbywają się jak co roku w Poznaniu, na jedynym w Polsce bezpiecznym, homologowanym obiekcie ze stałym wsparciem wykwalifikowanych instruktorów, byłych i aktualnych Mistrzów Sportu Motocyklowego. Partnerem wydarzenia jest marka Bridgestone.
Speed-Day to impreza, która już na stałe wrosła w świadomość miłośników sportów motorowych. Na specjalnym torze w Poznaniu można sprawdzić swoje umiejętności, swoją maszynę i znacząco podnieść poziom adrenaliny. W kontrolowanych warunkach można również bezpiecznie sprawdzić jak pokonać zakręt z zawrotną prędkością, zaszaleć na śliskiej nawierzchni, zmierzyć czas na szybkiej prostej. Jednym słowem bezpiecznie doświadczyć wielkich emocji i poczuć zapach palonej gumy.
Śmiałkami opiekują się utytułowani zawodnicy Mistrzostw Polski oraz licencjonowani instruktorzy sportu motocyklowego. Posiadają rzetelną wiedzę techniczną, potrafią przewidzieć zagrożenia, a każdy z nich pochwalić się może imponującym doświadczeniem w prowadzeniu motocykli. Speed-Day to nie tylko rwące R1, GSX-R czy RR-ki, to też ludzie na klasycznych GS-ach, Gold-Wing-ach czy 125-tkach. By wziąć udział w wydarzeniu nie trzeba być posiadaczem super maszyny.
W Speed-Day w tym roku zaangażowała się marka Bridgestone, która od dawna związana jest ze sportem motocyklowym m.in. poprzez zaangażowanie w wyścigi Moto GP, dzięki czemu stale udoskonala swoje technologie opon do jednośladów. Opony Bridgestone wybrali bowiem instruktorzy, którzy będą szkolić motocyklistów w zakresie bezpiecznej jazdy, zachowania na drodze i wykonywania trudnych trików. Ich maszyny są wyposażone w opony Battlax S20, R10 oraz Slicki.
„Cieszymy się, że to właśnie nasze opony zostały wybrane przez organizatorów wydarzenia. Potwierdza to jakość i wysokie parametry opon, które sprawdzają się w jeździe na tak mocnych maszynach. Dzięki temu, że na co dzień zbieramy doświadczenie projektując serię opon Battlax dla zawodników MotoGP, cały czas przesuwamy granice szybkości, doskonałego prowadzenia oraz szybkiego rozgrzewania. Dodatkowo dzięki współpracy z Valentino Rossim, który jest ambasadorem naszej marki i doradcą technicznym dostarczamy użytkownikom motocykli coraz bardziej nowoczesne produkty dopasowane do ich potrzeb’’ – tłumaczy Patryk Jasik, Manager Field Engineering z Bridgestone Sales Polska.
Dzięki technologiom Bridgestone sprawdzonym właśnie na torach Grand Prix na rynek trafiły wybrane przez instruktorów opony Battlax.
Przykładem technologii zaczerpniętej z wyścigów jest opona Battlax S20 Hyper Sport wprowadzona na rynek europejski w marcu 2012 r. Ułożone pod niskim kątem proste centralne rowki zapewniające doskonałą przyczepność, duża powierzchnia kontaktu z nawierzchnią oraz opatentowana wielomieszankowa technologia Bridgestone, to efekt ścisłej współpracy z zawodnikami na torach MotoGP.
Opony Battlax Racing R10, w które wyposażone są motocykle instruktorów, wyznaczają nowe standardy precyzji i kontroli jazdy przy wysokich indeksach prędkości. Zastosowana mieszanka i charakterystyczny bieżnik ze wzdłużnymi rowkami maksymalnie zwiększają reakcję na hamowanie i przyspieszanie oraz dają doskonałą przyczepność w zakrętach. Zoptymalizowany profil osnowy zapewnia niewiarygodne osiągi podczas skręcania i liniowe prowadzenie maszyny.
Battlax V01/V02 (slick) zapewniają wyjątkową przyczepność poprzeczną i stabilność w zakrętach. Technologie struktury mieszanki z konstrukcją opasania MS-belt zapewniają wyższy poziom przyczepności tych opon. Optymalna sztywność konstrukcji daje lepsze poczucie kontaktu nawet przy niewielkim obciążeniu, a pojedynczy (przód) i mniejszy (tył) promień osnowy bieżnika zapewnia szybkie prowadzenie, liniową przyczepność i łagodniejsze pokonywanie zakrętów.
Tak zaprojektowane ogumienie zapewnia motocyklistom precyzyjne prowadzenie w każdych warunkach. Docenione przez mistrzów opony zyskały ich przychylność i zaufanie dzięki znakomitym osiągom, niezawodności i poczuciu pewności jaka potrzebna jest do uwolnienia mocy drzemiącej w maszynie.
Kolejne spotkania Speed-Day:
24 – 25 kwietnia
05-07 maja, 15-16 maja
02-04 czerwca, 16-18 czerwca
07-09 lipca, 17-18 lipca, 28-30 lipca
11-13 sierpnia, 27-29 sierpnia
08-10 września