Unikalna, automatyczna skrzynia biegów w motocyklach Hondy zdobywa coraz większą popularność!
Informacja prasowa
Od maja 2010, premiery dwusprzęgłowej przekładni Hondy zastosowanej w VFR1200F, ten nowatorski system zmiany biegów sukcesywnie zyskuje coraz więcej miłośników.
Obecnie w ofercie największego na świecie producenta motocykli aż pięć modeli, w tym jeden standardowo, wyposażonych jest w system Honda Dual Clutch Transmission. VFR1200F, Crosstourer, NC700X, NC700S i Integra – motocykle o całkowicie odmiennym charakterze, skierowane do zupełnie różnych odbiorców, łączy innowacyjny i niezwykle praktyczny system zmiany biegów dający kierowcy wiele nowych, ekscytujących doznań.
Już ponad 12500 klientów w Europie zdecydowało się na motocykle wyposażone w wygodną i zwiększającą bezpieczeństwo dwusprzęgłową przekładnię. W ciągu ostatniego roku, czyli od pojawienia się w salonach, sprzedaż DTC w najpopularniejszym modelu NC700X, wzrosła z 10% do 44%, a we flagowym Crosstourerze – z 25% do 70%.
Jesienią tego roku, podczas wystawy w Mediolanie, wśród szeregu nowych modeli, Honda zaprezentuje dwa kolejne motocykle standardowo wykorzystujące Dual Clutch Transmission – stylem nawiązujące do Gold Winga, a technicznie zbliżone do serii NC700 – nowe CTX700 oraz CTX700N.
Prezentacja działania przekładni DCT:
http://youtu.be/duJaiWhR-ZQ
Dual Clutch Transmission to w praktyce automatyczna skrzynia biegów, ale jej działanie daje dużo więcej możliwości, niż mogłoby się pozornie wydawać. Umożliwia bardzo szybką i płynną zmianę przełożeń bez przerywania procesu napędowego. Przyśpieszenia są zdecydowanie bardziej efektywne niż w przypadku standardowej skrzyni biegów. Kierowca, dzięki przełącznikom na kierownicy, które zastąpiły dźwignię sprzęgła i zmiany biegów, może w każdym momencie wybrać jeden z trzech trybów pracy: Manualny, Automat Drive i Automat Sport. Podczas jazdy w trybach automatycznych, zawsze można zredukować, bądź wrzucić wyższy bieg, a adaptacyjny system sterujący zapamiętuje aktualny styl jazdy motocyklisty i optymalizuje dobór przełożeń.
Wszystko to sprawia, że motocykle Hondy wyposażone w system DCT pozwalają całkowicie zapomnieć o konieczności wciśnięcia sprzęgła i zmiany biegu. Znika problem ruszenia z miejsca, zatrzymania się, a także manewrowania na zatłoczonych ulicach. Dwusprzęgłowa przekładnia umożliwia pełne skupienie się na tym, co najważniejsze, czyli czerpaniu przyjemności z jazdy. Dzięki temu nowatorskiemu rozwiązaniu świat jednośladów staje otworem również przed całkiem nową, ogromną grupą osób, które zawsze marzyły o własnym motocyklu, ale nie były pewne, jak poradzą sobie z jego opanowaniem. Teraz każdy może dosiąść swojej Hondy i cieszyć się jazdą.