Automatyczna skrzynia DCT od Hondy coraz popularniejsza

- MotoRmania

Unikalna, automatyczna skrzynia biegów w motocyklach Hondy zdobywa coraz większą popularność!

Informacja prasowa

Od maja 2010, premiery dwusprzęgłowej przekładni Hondy zastosowanej w VFR1200F, ten nowatorski system zmiany biegów sukcesywnie zyskuje coraz więcej miłośników.

Obecnie w ofercie największego na świecie producenta motocykli aż pięć modeli, w tym jeden standardowo, wyposażonych jest w system Honda Dual Clutch Transmission. VFR1200F, Crosstourer, NC700X, NC700S i Integra – motocykle o całkowicie odmiennym charakterze, skierowane do zupełnie różnych odbiorców, łączy innowacyjny i niezwykle praktyczny system zmiany biegów dający kierowcy wiele nowych, ekscytujących doznań.

Już ponad 12500 klientów w Europie zdecydowało się na motocykle wyposażone w wygodną i zwiększającą bezpieczeństwo dwusprzęgłową przekładnię. W ciągu ostatniego roku, czyli od pojawienia się w salonach, sprzedaż DTC w najpopularniejszym modelu NC700X, wzrosła z 10% do 44%, a we flagowym Crosstourerze – z 25% do 70%.

Jesienią tego roku, podczas wystawy w Mediolanie, wśród szeregu nowych modeli, Honda zaprezentuje dwa kolejne motocykle standardowo wykorzystujące Dual Clutch Transmission – stylem nawiązujące do Gold Winga, a technicznie zbliżone do serii NC700 – nowe CTX700 oraz CTX700N.

Prezentacja działania przekładni DCT:

http://youtu.be/duJaiWhR-ZQ

Dual Clutch Transmission to w praktyce automatyczna skrzynia biegów, ale jej działanie daje dużo więcej możliwości, niż mogłoby się pozornie wydawać. Umożliwia bardzo szybką i płynną zmianę przełożeń bez przerywania procesu napędowego. Przyśpieszenia są zdecydowanie bardziej efektywne niż w przypadku standardowej skrzyni biegów. Kierowca, dzięki przełącznikom na kierownicy, które zastąpiły dźwignię sprzęgła i zmiany biegów, może w każdym momencie wybrać jeden z trzech trybów pracy: Manualny, Automat Drive i Automat Sport. Podczas jazdy w trybach automatycznych, zawsze można zredukować, bądź wrzucić wyższy bieg, a adaptacyjny system sterujący zapamiętuje aktualny styl jazdy motocyklisty i optymalizuje dobór przełożeń.

Wszystko to sprawia, że motocykle Hondy wyposażone w system DCT pozwalają całkowicie zapomnieć o konieczności wciśnięcia sprzęgła i zmiany biegu. Znika problem ruszenia z miejsca, zatrzymania się, a także manewrowania na zatłoczonych ulicach. Dwusprzęgłowa przekładnia umożliwia pełne skupienie się na tym, co najważniejsze, czyli czerpaniu przyjemności z jazdy. Dzięki temu nowatorskiemu rozwiązaniu świat jednośladów staje otworem również przed całkiem nową, ogromną grupą osób, które zawsze marzyły o własnym motocyklu, ale nie były pewne, jak poradzą sobie z jego opanowaniem. Teraz każdy może dosiąść swojej Hondy i cieszyć się jazdą.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl