Jak się nie ma co się lubi, to się jedzie na zakupy

- Magda Raczynska

Są kobiety, które upajają się czasem spędzonym „między wieszakami” i takie, które wpadają do sklepu by schwycić i wyparować. Co innego w sklepach motocyklowych. Tu los klientek jest jak puch, marny.

Panowie z obsługi, w sklepach i salonach zapominają, że coraz więcej kobiet jeździ i po naszej wizycie, a ich błyskawicznemu taksowaniu wzrokiem wyglądają za naszym zbawcą – panem – doradcą. Inni wciskają co im się nawinie, a tylko nieliczni traktują bez względu na płeć jako szeroko rozumianego motocyklistę. Nieważne. Liczy się bakcyl, pasja i wygoda. Dla tych, które przystępują do ceremonialnego zakupu, (bo czyż nie ma lepszej przyjemności niż „szastanie” mamoną na motozakupach?) kilka wskazówek i coś dla przypomnienia. Wierzchołek zakupowych priorytetów to określenie preferowanego stylu, rodzaju motocykla oraz intensywności jazdy. Nie dla mody, a czystej praktyki.

Hełm hełmowi nierówny…

Bogaty wachlarz ofert. Katalogi rozmiarów encyklopedii. Mowa o kasku, nieodłącznym elemencie prawdziwego motocyklisty. Czerwony czy czarny, powinien być wygodny. Odpowiednio dopasowany do głowy, czytaj przy energicznych skrętach nie powinien „latać”. Z upływem kilometrów dopasowuje się do głowy, tak jak wieczne pióro do właściciela. Dlatego początkowe uciskanie jest całkiem naturalne. Z pozostawionym luzem dla pracującej żuchwy nikomu nie pożyczaj, bo jak wiadomo to dobry zwyczaj. Z litością dla karku i szyi optymalna waga to 1200g. Szyba na piątkę z plusem jest odporna na zarysowania i parowanie. Ważna jest regulacja siły docisku plus system wentylowania. Integralne, z podnoszoną szczęką, typu jet lub dla enduromaniaczek. Wszystko to kwestia gustu, wygody i co najważniejsze – bezpieczeństwa.

Nieważne gdzie, ważne w czym… Kombi, jeansy, zestaw?

Świńska albo bydlęca. Skóra i motocyklista są niczym zakochana para… Prawie nierozłączna, wierna na lata. Wzmocniona tu i ówdzie ze „zwierzątkiem” na plecach, doskonale chroni podczas szlifów. Niekoniecznie przed deszczem, ale i tutaj rozwiązaniem są modele z oddychającą membraną. Wygodne zestawy dwuczęściowe wielbione przez zwolenniczki podróży… nawet do pracy, bo właśnie pod nieformalną ochronę wkładają formalny strój „roboczy”. Na torze obowiązują kombi jednoczęściowe, choć bywają te z odpinaną górą. Dla kobiet lubiących oprócz wiatru poczuć męski wzrok na wypiętych „czterech” – jeansy z wszytymi wzmocnieniami będą jak znalazł. Podczas mierzenia spodni, dobrze jest przykucnąć dla sprawdzenia wysokości nogawki. Tekstylia to dobry wybór na jesienną niepogodę. Z zewnątrz syntetyczna tkanina, wewnątrz membrana, całość wyściełana ocieplającą podpinką. Tak jak w produktach, tak w kosztach jest w czym wybierać.

Kuzyni szpilek…

Czyli buty motocyklowe. Profesjonalne mają usztywnione podeszwy, wzmocniony przód i tył, a do tego solidną ochronę kostki. Chronią stopę podczas kraksy. Brak przedniego wiązania ucina dopływ wody. Oddychające i wodoodporne, powinny być wygodne i dopasowane. Te z płaskimi i wąskimi noskami ułatwiają płci pięknej zmianę biegów. Minimum bezpieczeństwa dla miłośniczek szpilek to adidasy… z metką. „rozwaga”.

Misz-masz…

Kamizelki i zbroje, pasy nerkowe i żółwie. Ochraniacze, ocieplacze, odblaski. Gadżety i dodatki to taka sama gama wyboru jak odzieży. Chroniące, skuteczne, zabezpieczające.

To wszystko cieszy i dech zapiera, ale nieważne jak drogi masz „strój”, bo nawet ten ze złotej półki nie zabezpiecza w 100%. Wiemy przecież, że nasza jazda, to jazda na dwóch kółkach, bez pasów bezpieczeństwa. To nie blacha nas, a my blachę chronimy. Dlatego tak ważne są szczegóły, z których życie się składa. Na drodze oprócz w zakrętach składamy Rozum i Współpracę. Dla siebie, dla innych, dla przykładu. Reszta to już kwestia portfela i dbałość o jego linię. Szczery uśmiech do losu a nawet… fart niczym w totka.

Może ci się zainteresować

MotoRmania jest zaskakującym, lifestyle’owym portalem o tematyce motocyklowej. Podstawą publikacji są rzetelnie i niezależnie przeprowadzane testy motocykli, których dodatkową atrakcją jest inspirujący sposób prezentacji zdjęć. Kompetencja redakcji MotoRmanii została wyróżniona zaproszeniem do testów fabrycznych motocykli wyścigowych klasy Superbike, co błyskawicznie ugruntowało status magazynu jako najbardziej fachowego miesięcznika motocyklowego w Polsce. Nasz portal to długo oczekiwany powiew pasji i prawdziwie motocyklowego stylu życia!

©2010 – 2023 Wszystkie prawa zastrzeżone MotoRmania.com.pl