Pierwszy koncepcyjny motocykl Yamaha Faster Son stworzony przez legendę Shinya Kimurę!
informacja prasowa
Faster Sons: Budować motocykle z wiarą i przekonaniem
Yamaha stworzyła w ostatnich latach segment Sport Heritage, który zapewnił marce pozycję lidera na rynku motocykli, oferując łatwe do customizacji maszyny konstruowane w ramach projektu Yard Built we współpracy z najlepszymi customizerami na świecie.
Pierwsza współpraca Yamahy z legendarnym twórcą Shinyą Kimurą zaowocowała przepięknym „Faster Son” – projektem, który jest hołdem dla japońskiej filozofii budowania motocykli. Kimura i Yamaha wspólnie stworzyli jednoślad, który z dumą prezentuje wspomagany nowoczesną technologią potencjał jezdny – w parze z ponadczasowym stylem klasycznych motocykli Yamahy minionego czasu.
„Faster Sons to przyjęty przez nas kierunek rozwoju konstrukcji motocyklowych – mówi Shun Miyazawa, product manager Yamaha Motor Europe. – Nasze motocykle budujemy z szacunkiem dla legend Yamahy z przeszłości, lecz bez żadnych kompromisów dla dynamiki jazdy, chcemy bowiem, żeby były coraz szybsze i coraz bardziej wciągające. A to dlatego, że ponad wszystko uwielbiamy nimi jeździć!”.
„Współpracę z Shinya’em rozpoczęliśmy w poczuciu głębokiego uznania dla jego konstruktorskiej filozofii. Kimura wywiera niesamowity wpływ na to, czym zajmujemy się dzisiaj – kontynuuje Shun. – Jest on jednym z japońskich customizerów wiernych swojemu stylowi. Wielu ekspertów uważa go za mistrza oddanego wartościom dawnych dni, zdolnego wykreować maszyny ponadczasowe. W realnym życiu jest on prawdziwym motocyklistą, lubiącym pokonywać kilometry i to bardzo szybko. Dlatego właśnie uważamy, że Kimura jest idealnym partnerem do współpracy prowadzącej do przerodzenia filozofii Faster Sons w realny motocykl koncepcyjny”.
„Mój umysł zaprząta tworzenie motocykli, które sam chciałbym oglądać i prowadzić, które sprawią mi radość – kontynuuje Shinya Kimura. – Kreowanie ponadczasowego piękna niezależnie od aktualnych trendów i mody jest dla mnie ogromną przyjemnością.”
„Jestem emocjonalnie związany z Yamahą – kontynuuje Shinya. – Moim pierwszym dużym motocyklem był DT1 o pojemności 250 cm3. Kocham też serię SR i od kiedy skończyłem kilkanaście lat zawsze miałem jednego lub dwa SR400, SR500 czy XT500. Z powodu tej pasji, czy może filozofii, moje podejście do Yamahy jest bardziej osobiste niż do innych marek. Design Yamahy jest bardzo subtelny, co bardzo cenię. To dla mnie wielki zaszczyt móc współpracować z Yamahą i wspólnie tworzyć”.
Shinya skomentował też połączenie dziedzictwa Yamahy z nowoczesnymi technologiami: „Te stare lub trafniej – wiekowe – pojazdy mają w sobie w coś dobrego przez czysty design. Ich mechanika, choć często uważana dziś za nieporadną, odzwierciedla dążenie konstruktorów do ideału w każdej kolejnej generacji. Piękno starych motocykli tkwi w ewidentnej i namacalnej pasji tworzenia. Nie byłoby jednak w porządku tak po prostu powielać dawny design i sprzedawać go jako modny produkt. Drogą dla obecnych wizjonerów, nie wyłączając z tego mnie, jest przyswojenie dawnych projektów i oddanie im należnego szacunku, a następnie zrobienie czegoś nowego. I właśnie dlatego podoba mi się koncepcja Yamahy polegająca na produkowaniu nowoczesnych motocykli, które nie stronią od dziedzictwa klasycznych maszyn, a jednocześnie dają niemniejszą frajdę z jazdy”.
Do motocykla „Faster Son” Shinya wybrał rzędowego twina najnowszej generacji Yamahy, doceniając jego moc i moment obrotowy. „Myślę, że skonstruował go ktoś, kto naprawdę kocha motocykle. Przecież nie tylko osiągi są ważne dla kierowcy, ale też praca silnika, obroty i brzmienie trafiają do jego zmysłów. Jeśli jazda motocyklem naprawdę jest dla Ciebie wszystkim, to ten silnik będzie cię ekscytował już od momentu startu. A czy dosiadasz klasyka, czy futurystę, nie będzie miało większego znaczenia”.
Projektując Faster Son, Shinya Kimura wcielił się w designera Yamahy i postawił sobie pytanie, co by chciał zbudować, aby usatysfakcjonować samego siebie. „Dla mnie XS1 oraz XS650 to ikony filozofii designu Yamahy – mówił dalej Kimura. – One nigdy się nie zestarzeją i na zawsze pozostaną obiektywnie piękne. Dla mnie są inspiracją do tworzenia nowych motocykli. Staram się nie zapominać, że powinienem utrzymywać styl motocykla w harmonii z XS1. Przystępując do pracy nad Faster Son, chciałem wyrazić własną wizję, lecz bez szkody dla tak istotnych funkcji jak dynamika jazdy i hamowanie, przyspieszanie czy pokonywanie zakrętów. Ten silnik to najnowsza technologia Yamahy, choć bez klasycznych, stylowych żeber chłodzących, ale jest to element łączący nowoczesność z nostalgią. Sam zastanawiałem się nierzadko, czy przypadkiem nie zachodzi tu konflikt między funkcją, formą i moją własną filozofią w dążeniu do uszanowania intencji Yamahy, by wykreować design zharmonizowany w każdym calu, od silnika i ramy – po widelce i elementy zawieszenia. Moje wszelkie początkowe uprzedzenia okazały się płonne, ponieważ chodziło o ponadczasowy design z możliwie najlepszą funkcjonalnością. Czy budowany przez Ciebie motocykl ma mieć silnik klasyczny czy też ultranowoczesny – oba powinny posiadać wspólną cechę: optymalną funkcjonalność. Dlatego też uważam, że umiałem zbudować motocykl, który może połączyć dziedzictwo i klasykę z awangardową technologią, która przekłada się na wspaniałe wrażenia z jazdy”.
„Długo dyskutowaliśmy z customizerami, w tym z Shinyą, jaką rolę powinna przyjąć Yamaha w rosnącym świecie customów, aby zróżnicować ofertę dla klienteli – zdradza Shun Miyazawa. – Mieliśmy pewne pomysły, lecz to właśnie Shinya zaproponował na bazę naszego najnowszego twina o pojemności 700 cm3. Jest to wyraźne poparcie dla naszej wizji przyszłości i nadzieja na rodzaj wspólnoty zamiarów. I dlatego zdecydowaliśmy się na rozwój gamy motocykli budowanych według filozofii Faster Son. Szczegóły zdradzimy już wkrótce”.