Jak się zapisać? Co z noclegiem? Jak wygląda podział grup i pomiar czasu? Gdzie i z kim zarezerwować box? Odpowiadamy na wszystkie pytania i oczywiście zapraszamy na wyjazd!
Kiedy w poniedziałek 20 kwietnia rano, w czterech grupach, jazdy na torze Slovakiaring zaczęło ponad 160 motocyklistów, byliśmy bardziej dumni niż jaskiniowiec, który rozpalił ogień. Niezmiernie cieszyło to, że oprócz naked bike’ów i typowych motocykli sportowych pojawiały się również GS-y, czy inne maszyny turystyczne, a w wyścigach na podiach dla amatorów stawały Street Triple. Wysokie miejsca zajmowały osoby np. na Yamahah MT- 09 lub MT-01.
Na torze wykonaliśmy dla Was masę zdjęć, a słońce i dobre humory nas nie opuszczały dlatego mamy nadzieję, że „powtórka z rozrywki” zaplanowana na 6-7 lipca 2015 będzie równie udana. Chciałbyś/ chciałabyś przyjechać na MotoRmaniowy Track Day na Slovakiaring? Przeczytaj przydatne informacje.
Dla kogo jest track day „MotoRmanii”?
Nasze treningi są dla każdego – przyjeżdżali nawet ludzie na Harley-Davidsonach. Oczywiście na cruiserze nie będziesz miał możliwości pobawienia się tak, jak na maszynie głębiej składającej się w zakręty, ale jeżeli chcesz pośmigać czuj się zaproszonym, pełnoprawnym uczestnikiem treningu. W grupach D i C zazwyczaj znajdują się osoby z zerowym lub bardzo małym doświadczeniem w jeździe na torze. Grupa B jest dla kierowców nieco szybszych, a grupa A dla najszybszych.
Do jakiej grupy się zgłosić? Wiele osób podaje nam czasy osiągane na torze Poznań pytając, gdzie się kwalifikują. Jeżeli w Poznaniu jeździsz poniżej 1 min 55s. proponujemy grupę B. Dla osób poniżej 1 min 48s zdecydowanie grupę A. Dla pozostałych, początkujących grupę C lub D – w zależności od tego, czy czujecie się jako początkujący „nieco szybsi” lub „raczej ostrożni”. Generalnie jednak to, do jakiej grupy się początkowo zapiszecie, będzie miało znaczenie wyłącznie na pierwszych trzech sesjach treningowych. Po tychże sesjach następuje weryfikacja osiąganych czasów i reorganizacja grup. Szybsze osoby zostaną przesunięte wyżej, a osoby, które jeżdżą wolniej – do grup z dłuższymi czasami okrążeń. W ten sposób zwiększymy bezpieczeństwo podczas trwania całego weekendu.
Czasy są mierzone za pomocą kostek – transponderów. Te odbiera się bezpłatnie przy rejestracji odbywającej się przed jazdami. Kostki trzeba zamontować na motocyklu samodzielnie. Najlepiej mieć plastikowe opaski łączące (tak zwane trytytki) – można z nich „okraść” ekipę MotoRmanii. Po weryfikacji czasów lista nowych grup zostaje wywieszona w gablocie w depo, a osoby, które zostały przesunięte, muszą zgłosić się po nową naklejkę odznaczającą grupę. Uwaga, transpondera nie można zgubić! Należy go pilnować jak oka w głowie. Za jego utratę Slovakiaring skasuje 400 euro. Na szczęście do tej pory nikomu się to jeszcze nie przydarzyło.
Jak wygląda harmonogram jazd?
Jazdy zawsze zaczynają się o 9. rano, a kończą o 18. Rozpoczyna grupa D. Każda sesja trwa 20 minut, a sesji pierwszego dnia jest 6 dla każdej z grup. Od godziny 13. do 14. jest przerwa na lunch. Najważniejsze jednak, aby być na briefingu o godzinie 8 każdego dnia. Omawiamy na nim zasady bezpieczeństwa i dodatkowe ważne informacje. Szczególnie ważne jest to dnia drugiego, kiedy wyjaśniamy tym osobom, które chcą wziąć udział w zabawowych, amatorskich wyścigach, przebieg procedury startowej. Harmonogram drugiego dnia po lunchu uwzględnia wyścigi, a po wyścigach około godziny 16:30 tor jest otwarty. Nie ma podziału na grupy i można jeździć przez półtorej godziny do upadłego.
Boksy, paliwo, opony…
Na torze można wynająć dodatkowo boksy. Można w nich trzymać motocykle, zamykać je bezpiecznie na noc lub, jak czynią niektórzy, spać tam na nadmuchanych materacach. Koszt boksu to 120 euro za dzień. Wygodnie mieści się tam od 6 do 8 motocykli. Jeżeli podzielicie koszty solidarnie z kolegami, to koszt boksu ogranicza się do ok. 20 euro dziennie. Osoby, które jadą same, ale chciałyby dołączyć do wynajęcia boksu z kimś innym, powinny nas o tym poinformować na wyjazdy(małpa)motormania.com.pl – stworzymy listę grup.
Jeżeli macie opony w dobrym stanie, a jeździcie w grupie D lub C to raczej nie będziecie musieli ich zmieniać. W razie potrzeby, gumy można kupić na miejscu – znajduje się tam również zmieniarka. Paliwo można tankować bezpośrednio na torze lub podjechać na pobliską stację.
Instruktorzy, ustawienia zawieszenia
Jeżeli chcesz abyśmy zajęli się Tobą indywidualnie, to chętnie wyjedziemy na tor i damy Ci wskazówki. Przy dużej liczbie osób i ograniczonej liczbie instruktorów jesteśmy zmuszeni tworzyć grupy 2-3 osobowe. Liczy się kolejność zgłoszeń.
Ekipa „MotoRmanii” zlokalizowana jest zawsze w boksie nr 0. Tam znajdziecie również Mateusza Poniatowskiego, który pomoże Wam ustawić zawieszenie i udzieli wszelkich rad w tym zakresie.
Kiedy można wjeżdżać na tor? Co z noclegiem?
Na tor można wjeżdżać już w niedzielę poprzedzającą imprezę. Macie już wtedy pełny dostęp do prądu i sanitariatów. Spać na terenie toru (w samochodach, namiotach) można bezpłatnie. Obok toru znajduje się hotel Ring. Wokół toru również jest sporo hoteli – najlepiej wejść na booking.com i szukać noclegów w miejscowości Dunajska Streda. To tylko 5 km od obiektu.
Jak zapisać się na lipiec?
Jeżeli macie czas 6-7 lipca to piszcie do nas na wyjazdy(małpa)motormania.com.pl. Podeślemy Wam namiary na konto – tylko wpłata rezerwuje miejsce na track dayu. Dla wszystkich, którzy wpłacą pieniądze do 22 maja koszt dwóch dni wyniesie 780 zł (jeden dzień 400 zł). W terminie od 22 maja do 15 czerwca koszt wyniesie 890 zł. Przedpłata za dwa dni dokonana od 15 czerwca do 6 lipca wyniesie 990 zł. Płatność na miejscu to 1200 zł. Zapraszamy! Zarezerwujcie sobie miejsce i spotkajmy się razem na Slovakiaringu!